کد خبر: 137735
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت با انتقاد از عدم توجه به توسعه صنعت خودروهای تجاری در کشور، گفت: ایران تاکنون فرصت‌های زیادی را در این زمینه از دست داده است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از مهر ،محمدرضا رضوی گفت: در توسعه صنعت خودرو در کشور به سیاستگذاری برای توسعه صنعت خودروهای تجاری کمتر توجه شده، در حالی که هم نیاز و تقاضای فراوان در کشور وجود دارد و هم پتانسیل بالقوه‏ای در منطقه فراهم است که می ‏توان ادعا کرد تاکنون فرصت‏های زیادی را از دست داده‌‏ایم.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: لازم است این صنعت به صورت جدی مورد توجه دولت، صاحبان صنایع و سرمایه‏‌گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد تا زمینه برای سرمایه‌‏گذاری مشترک، تامین نیاز داخلی و صادرات محصولات و قطعات فراهم شود.

وی بهترین راهکار برای بازدهی زودتر و تشویق صاحبان صنایع برای ورود به این صنعت و دستیابی به بازارهای جهانی، به ویژه بازار کشورهای منطقه را ارتقاء توانمندی‏‌های رقابتی با استفاده از سرمایه‏‌گذاری مشترک برشمرد و تصریح کرد: یکی از راهکارهای توسعه این صنعت در کشور، شناخت بازارهای جهانی و منطقه‌‏ای، آسیب‏‌شناسی وضعیت گذشته و استفاده از خرد جمعی است.

به گفته رضوی، با توجه به رسالت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صنعت و تجارت کشور، تلاش داریم تا با دریافت نقطه نظرهای خبرگان داخلی و خارجی، بررسي‌هاي در دست انجام در موسسه مطالعات و پژوهش‏های بازرگانی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مانند سند راهبردي توسعه صنعت، معدن و تجارت، پیش‌‏نویس سند سياست‌ صنعتی و تجاري كشور و محورهاي توسعه بخش صنعت، معدن و تجارت براي لحاظ در برنامه ششم توسعه را در راستای توسعه صادرات و اشتغال به نقد گذاشته و راهکارهای اجرایی از آن‏ها استخراج شود.

وی اظهار داشت: آسیب‌‏شناسی عملکرد دولت و بنگاه‏‌های کلیدی در این صنعت، نحوه همکاری با بنگاه‏های خارجی، دلایل محدود بودن تولید و تعداد بالای بنگاه‏های فعال در این صنعت، ارزیابی و مقایسه فرصت‏های موجود و جدید در حوزه سرمایه‏‌گذاری مشترک  Joint Venture،تحلیل بازار و پیش‏بینی روند تقاضا در ایران و کشورهای منطقه، بررسی سیاست‏‌ها و قوانین کشور و ارائه پیشنهادهای اجرایی برای تولید رقابتی در این صنعت در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =