کد خبر: 162051
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

حتماً به‌یاد دارید که اوایل سال گذشته به‌دنبال حادثه‌ای دلخراش و مرگ یک تماشاچی در نوربرگ‌رینگ، محدودیت‌های سرعت خاصی برای بخش‌هایی از آن اعمال شد.

به گزارش اخبار خودرو ،حتماً به‌یاد دارید که اوایل سال گذشته به‌دنبال حادثه‌ای دلخراش و مرگ یک تماشاچی در نوربرگ‌رینگ،محدودیت‌های سرعت خاصی برای بخش‌هایی از آن اعمال شد.

۲۰۱۴-porsche-918-spyder-516x343

این اتفاق و پیامد سهمگین آن چشم هر خودرو دوستی را گِرد کرد، چراکه تاخت‌تاز در جهنم سبز و ثبت سریع‌ترین زمان طی یک دور از دیرباز دغدغه بسیاری از خودروسازان و نیز مایه‌ی کُری‌خوانی بسیاری از علاقه‌مندان این برندها برای یکدیگر بود. البته محدودیت‌های مذکور تنها برای قسمت‌های خطرناک مسیر بودند و قرار شد تا زمان انجام یکسری تغییرات برای سطح پیست و محیط اطراف و ایمن‌تر شدن کلّیِ مجموعه برقرار باشند.

The-Nurburgring-is-up-for-sale-at-120-million-euros-500x375

حالا که پس از گذشت حدود ۱ سال تغییرات مذکور به‌پایان رسیده، آقای کاپری‌کورن (Capricorn) متصدی پیست به‌تازگی خبر از لغو این محدودیت‌ها در روزهای آینده داد. شاید برایتان جالب باشد که این اتفاق دقیقاً با آغاز مجموعه مسابقات معروف VLN (که ۲۴ ساعته نوربرگ‌رینگ از زیرمجموعه‌های مهم آن است) به انجام می‌رسد! تغییرات اساسی شامل ۷ مورد می‌شود که کاپری‌کورن برای حفاظت از مجوز برگزاری مسابقات مجبور به افشای آن‌ها شده است. فنس، مناطق محدودشده بیشتر برای تماشاچیان، خط‌کشی‌های تازه و بازسازیِ درمجموع ۵۰۰ متر از مسیر جزء این موارد هستند که باید وظیفه حفظ جان عاشقان خودرو را در غوغای جهنم سبز بر دوش بکشند.

leadimage-mclaren_p1_nurburgring-500x278

این خبر بدین معنی است که خودروسازان بازهم می‌توانند محصولات خود را برای انجام آزمایشات گوناگون یا ثبت رکوردهای جدید به نوردِشلِیف (Nordschleife) ببرند. هم‌اکنون نیز پورشه ۹۱۸ اسپایدر با زمان ۶:۵۷ ثانیه رکورددار خودروهای خیابانی بوده (ثبت‌شده در ۲۰۱۳ میلادی) و از طرفی کابوسِ کنار زده‌شدن به‌وسیله هیولاهای کونیگ‌سِگ یا حتی رقیب قرمز پوشش را دارد! منبع:پدال

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =