کد خبر: 166801
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

عملکرد فنی، راحتی، کاربردی بودن، استایل زیبا، برخورداری از آخرین فناوری‌ها در زمینه سیستم‌های اطلاعاتی - سرگرمی، تمامی این موارد دقیقاً معادل هیچ به حساب می‌آیند اگر خودروی مورد نظر غیر‌مطمئن باشد.

به گزارش اخبار خودرو ،عملکرد فنی، راحتی، کاربردی بودن، استایل زیبا، برخورداری از آخرین فناوری‌ها در زمینه سیستم‌های اطلاعاتی - سرگرمی، تمامی این موارد دقیقاً معادل هیچ به حساب می‌آیند اگر خودروی مورد نظر غیر‌مطمئن باشد.

امروزه قابل اعتماد بودن مهم‌ترین شاخصه از دیدگاه خریداران خودرو است و از دانستن اینکه برخی خودروسازان در این زمینه بهتر از رقیبان خود عمل می‌کنند، شگفت‌زده نخواهید شد.

در نظرسنجی رضایت‌سنجی مشتریان خودروها که در سال ۲۰۱۶ توسط مؤسسه Driver Power از ۵۰هزار نفر از دارندگان خودرو در انگلیس پرسیده شد که به خودروی خود از لحاظ قابل اعتماد بودن چه نمره‌ای می‌دهند و ما نیز از نتایج این نظر‌سنجی به منظور یافتن نام خودروساز تولید‌کننده قابل اعتماد‌ترین خودروها بهره گرفتیم. البته هرجا برندگانی وجود داشته باشند به ناچار بازندگانی نیز وجود خواهند داشت.

در سوی دیگر این جدول غیرقابل اعتماد‌ترین خودروسازها را نیز پوشش داده‌ایم. در هر دو مقطع ابتدایی و انتهایی جدول، این داده‌ها بینشی بسیار گرانبها را به کسانی که تصمیم به خرید یک خودروی جدید دارند القا می‌کند.

قابل اعتماد‌ترین خودروسازان ۲۰۱۶

فهرست قابل اعتماد‌ترین خودروسازان سال ۲۰۱۶ متشکل از نام‌هایی است که به دلیل عملکرد آنها در نظرسنجی‌های گذشته، انتظار دیدن آنها در بالای جدول را داشتیم.

بر اساس این گزارش لکسوس، تویوتا، مزدا، سوزوکی و سوبارو با قرار گرفتن در میان ۱۰ خودروساز بالای فهرست باعث شدند تا برندهای ژاپنی بیشترین سهم را در این بین داشته باشند.

دیدن رتبه سوم داسیا در فهرست کمتر قابل پیش‌بینی بود و ثابت کرد که کاهش هزینه‌های خودروساز به معنی کاهش میزان اطمینان به خودروهای آن نیست. سادگی و امتیازات فنی اثبات شده رنو در پس محصولات داسیا به نظر به سود آنها تمام شده است.

بزرگ‌ترین شگفتی این فهرست اما همان صدرنشین کلی قابل اعتماد‌ترین برند‌های خودروسازی است. تسلا در سال‌های اخیر تأثیر فوق‌العاده‌ای بر صنعت خودرو داشته است و با وجود اینکه هنوز تعداد نسبتا کمی خودرو تولید می‌کند، مشتریان این شرکت به ظاهر از سطح اطمینان خودروهایشان خشنود هستند. اینکه آیا با عرضه مدل X و مدل ۳ و بیشتر شدن جمعیت دارندگان مدل‌های تسلا در بریتانیا این عقاید دستخوش تغییر خواهند شد یا خیر، مسئله‌ای است که باید برای اثبات آن به انتظار نشست اما اینکه تسلا در مسیر درستی در حال حرکت است بر کسی پوشیده نیست.

غیر قابل اعتماد‌ترین خودروسازان ۲۰۱۶

و حالا به بخش ‌«‌می‌توانستند بهتر کار کنند‌»‌ ‌فهرست قابل اعتمادترین برندهای خودروسازی و در واقع ۱۰ خودروساز غیر‌قابل اعتماد در سال ۲۰۱۶ می‌رسیم. مینی در صدر این جدول قرار دارد؛ برندی که ممکن است در بررسی آن الزاماً با مشکلات فاجعه‌بار از نظر قابل اعتماد بودن خودرو مواجه نشده باشید. با این حال، صاحبان خودروهای مینی در Driver Power 2016 عقاید خود را بیان کرده‌اند و به اندازه‌ای که باید خوشحال نشان نمی‌دهند.

آئودی و فولکس واگن نیز در میان فهرست روسیاهان جایی برای خود دست و پا کرده‌اند اما با توجه به نمایش قدرتمندانه نمایندگان ژاپنی در این فهرست، دیدن نیسان در این فهرست به‌عنوان شگفتی اصلی محسوب می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد فیات و آلفا رومئو باید کماکان کارهای زیادی انجام دهند و لند روور نیز برای پیشی گرفتن از جگوار در رتبه ۱۷ این فهرست، راه درازی در پیش خواهد داشت.

منبع:میزان

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    2
    ما حاضریم همین خودروهای غیر قابل اعتمادها را سوار شویم. خودروهای ما در مقابل این خودروهاگاری هم نیستند
    • حسین ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      1
      سیاست همین است که سطح توقع ملت پایین بیاید ....وگرنه ملت دیگه ای آشغال های چین و فرانسه رو نمی خرند
  • محمد ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    1
    زنده باد رنو همیشه قهرمان.
    • مهدی ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      1 1
      نوشته تحقیق علمی کردن ژاپنی ها برنده شدن باز میگی زنده باد آشغال های رنو !!!!
    • حسین ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      جون ما ال ممد بر همین ال لگنت رو بفروش هم ما خلاص شیم هم تو اینقدر رنو رنو راه انداختی حالمون بد شد !!! اه
  • کمال ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    1
    سوزوکی ما هم تو ردیف های بالاست ایران خودرو
    • مهدی ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      1
      منظورش سوزوکی های مدرن وجدید است نه ویتارای قدیمی مونتاژی ایران خودرو
  • حسین ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    1
    خودرو فقط آلمان و ژاپن ... چین و فرانسه آشغال هستند
  • علی ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    نیازی به تحقیق نیست هر کسی یک ذره از ماشین فهم داشته باشه میفهمه سماجت و دوام واستحکام ژاپنی رودست نداره مخصوصا لکسوس و تویوتا
  • حسین ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    یادمه در برنامه تخت گاز بی بی سی یک تویوتای کارکرده رو زدن به درخت بعد به دریا انداختن و از ساحلی دیگه پیداش کردن بعد با جرثقیل یک کانکس رو انداختن روش بعد گذاشتنش تو یک ساختمون بلند با دینامیت منفجر کردن سر آخر ماشین مچاله شده بیچاره روشن شد و موتورش شروع به غرش کرد و این انگلیسی ها شاخ در آوردن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =