کد خبر: 188577
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶

دوج چلنجر اولین اتومبیل از سری اتومبیل های عضلانی یا ماسکل در آمریکا است و شرکت سازنده در سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفت پس از ۲۵ سال وقفه مجددا این محصول پرطرفدار را احیا کند.

از همین رو چهارمین نسل از چلنجر وارد بازار شد تا به رقابت به فورد موستانگ و شورلت کامارو بپردازد. با وجود فیس لیفت و بهسازی های صورت گرفته در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ اما چیزی که چلنجر کمبود آن را نسبت به رقبای مدرن تر خود احساس می‌کرد وجود یک پیشرانه قدرتمند بود.

[caption id="attachment_188582" align="aligncenter" width="700"]دوج چلنجر SRT دمون دوج چلنجر SRT دمون[/caption]

به گزارش اخبار خودرو ، با آمدن چلنجر SRT هلکت که به پیشرانه ۶٫۲ لیتری V8 به قدرت ۷۰۷ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ فوت پوند مجهز بود اوضاع به مراتب بهتر شد.

این پیشرانه قدرتمندترین و سریع ترین موتوری بود که دوج تا آن زمان ساخته بود. اما اکنون صحبت از ورود نسخه جدید با موتور قوی تر از هلکت به گوش می‌رسد و قرار است دوج در نمایشگاه اتومبیل نیویورک ۲۰۱۷ بطور رسمی از دوج چلنجر SRT دمون رونمایی کند.

حدس زدن جزییات نمای ظاهری دمون کار دشواری نیست و به احتمال زیاد بر اساس هلکت ساخته شده است اما چیزی که همگان علاقه دارند درباره آن بدانند قلب تپنده ای است که در زیر کاپوت قرار دارد و لقب قوی ترین چلنجر ساخته شده تا کنون را از آن دمون خواهد کرد.

با توجه به تیزری که دوج از دمون منتشر کرده نمی‌توان چیز زیادی از جزییات ظاهری فهمید اما با توجه به این تصاویر و نیز تصاویری که مخفیانه ثبت شده می‌توان گفت چلنجر SRT دمون از کاپوت، سپرها و اسپویلر بزرگ تر نسبت به هلکت برخوردار است.

[aparat]iuXNM[/aparat]

اینکه کابین دمون چگونه طراحی شده است نیز هنوز یک راز است اما احتمالا شاهد تغییرات ملایمی نسبت به هلکت خواهیم بود و با توجه به موتور قدرتمند شاید کیفیت مواد بکار رفته در داخل دمون نیز ارتقا یافته باشد.

اما چیزی که واضح است، موتور دمون با پیشرانه ۶٫۲ لیتری هلکت تفاوت دارد. می‌توان حدس زد که دوج با اصلاحاتی بر روی توربوشارژرهای هلکت توان دمون را به ۸۰۰ اسب بخار یعنی نزدیک ۱۰۰ اسب بیشتر از هلکت رسانده باشد.

[caption id="attachment_188581" align="aligncenter" width="600"]دوج چلنجر SRT دمون دوج چلنجر SRT دمون[/caption]

بعید به نظر می‌رسد که دوج توانسته باشد از موتور V8 توانی بیش از این را استخراج نماید. علاوه بر اینکه یک چلنجر با قدرت ۹۰۰ یا ۱۰۰۰ اسب بخار برای حرکت در جاده های شهری با دشواری های زیادی مواجه خواهد شد. این موتور با توجه به شتاب ۳٫۸ ثانیه ای هلکت باید شتابی در حدود ۳٫۵ ثانیه را برای دمون به ارمغان بیاورد.

و البته در کنار اینها دمون باید گران ترین چلنجر تولید شده تا بحال نیز باشد و با توجه به قیمت ۶۴ هزار دلاری برای هلکت می‌توان پیش‌بینی حداقل ۷۰ هزار دلار برای دمون را داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =