کد خبر: 189676
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

هر دو خودروساز این نکته را تایید کرده‌اند که این فناوری برای استفاده در مدل‌های آتی مک‌لارن و ب‌ام‌و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

براساس اعلام رسمی منتشر شده در روزهای اخیر، کمپانی مک‌لارن اتوماتیو و ب‌‌ام‌و قصد دارند به صورت مشترک یک فناوری جدید را برای موتورهای احتراقی توسعه دهند.

براساس اعلام مک‌لارن هدف از این فناوری جدید ارائه بازده موتوری بیشتر به‌ازای حجم موتور است. همچنین این شرکت اعلام کرده است استفاده از این فناوری در کنار افزایش بازده موتور به کاهش آلایندگی CO2 خواهد انجامید.

هر دو خودروساز این نکته را تایید کرده‌اند که این فناوری برای استفاده در مدل‌های آتی مک‌لارن و ب‌ام‌و مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مک‌لارن در گفت‌وگو با اتوکار اعلام کرده است که انتظار دارد این فناوری تا سال ۲۰۲۰ در موتورهای مک‌لارن مورد استفاده قرار گیرد.

این پروژه شرکای دیگری را نیز شامل می‌شود و به‌واسطه نهادی به اسم «مرکز نیروی محرکه پیشرفته» از حمایت دولت بریتانیا نیز برخوردار است.

از دیگر شرکا این پروژه که هدایت آن توسط مک‌لارن صورت می‌گیرد می‌توان به کمپانی موتورسازی ریکاردو، گروه خودروسازی ب‌ام و و شرکت گرینر و وورال اشاره کرد که ارائه دهنده فناوری ریخته‌گری سبک است.

مایک فلوویت رئیس کمپانی مک‌لارن اتوماتیو گفته: «این پروژه‌ای جالب و فوق‌العاده است که از نقطه قوت تمام شرکایش بهره می‌برد. مک‌لارن اتوماتیو از شهرتی استثنایی برای ساخت بهترین موتورهای دنیا برخوردار است، چنان‌که موتور M838T ما جایزه برترین موتور جهان را به خود اختصاص داد.

ما به طراحی و ساخت مستقل موتورهای خود ادامه خواهیم داد و از این پروژه برای توسعه نسل بعدی رانشگر‌های خود استفاده می‌کنیم.»

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =