کد خبر: 190262
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

اگرچه هنوز هم ساخت یک پیکاپ تراک توسط برند لوکسی چون مرسدس بنز برای برخی‌ها عجیب و سنگین به نظر می‌آید اما تصاویر جاسوسی جدیدی که منتشر شده نشان می‌دهند این پیکاپ کماکان مراحل توسعه‌ای خود را طی می‌کند.

به گزارش اخبار خودرو ،اگرچه هنوز هم ساخت یک پیکاپ تراک توسط برند لوکسی چون مرسدس بنز برای برخی‌ها عجیب و سنگین به نظر می‌آید اما تصاویر جاسوسی جدیدی که منتشر شده نشان می‌دهند این پیکاپ کماکان مراحل توسعه‌ای خود را طی می‌کند. جدیدترین تصاویر X کلاس حتی نمایی بهتر از طراحی نسخه‌ی تولیدی را ایجاد می‌کنند.

اما پوشش مرسدس بنز در بخش جلو نتوانسته آن‌طور که بایدوشاید جلوپنجره را پنهان کند. در این بخش شاهد یک جفت میله‌ی افقی هستیم و حدس می‌زنیم که پوشش مرکزی جلوپنجره‌ نشان سه پر مرسدس را پنهان کرده باشد. چراغ‌های جلوی شیب‌دار این پیکاپ ظاهری اسپورت را ایجاد کرده‌اند. در پروفایل جانبی می‌توانید شیشه‌ی جلوی به عقب کشیده شده‌ای را ببینید که این پیکاپ را شیک‌تر از دیگر رقبای حاضر در این کلاس کرده است. یک شیب اندک در ستون عقبی کابین نیز باعث شده تا طراحی خودرو از حالت جعبه‌ای بودن دور شود. حداقل در این خودرو نشانی از اگزوزهای یکپارچه با سپر موجود در کانسپت دیده نمی‌شود. مرسدس X کلاس از همان پلتفرم و زیرساخت نیسان ناوارا و رنو آلاسکان استفاده می‌کند. هرچند مرسدس گفته که این پیکاپ از قوای محرکه‌ی داخلی شرکت استفاده خواهد کرد. یکی از کانسپت های رونمایی شده توسط مرسدس از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربودیزل استفاده کرده و به منظور بهبود قابلیت‌های آفرودی دارای سیستم چهارچرخ محرک و قفل‌های دیفرانسیل برای هر دو اکسل است. حداکثر ظرفیت محفظه بار این تراک ۱٫۱ تن بوده و قادر است تا ۳٫۵ تن وزن را بکشد. مرسدس بنز سازنده‌ی این پیکاپ نخواهد بود. در واقع نیسان در بارسلونای اسپانیا پیکاپ X کلاس را برای بازارهای اروپا، استرالیا و آفریقای جنوبی خواهد ساخت. رنو نیز آن را در تأسیسات کوردوبای آرژانتین و برای بازار آمریکای جنوبی خواهد ساخت. ظاهراً ساخت این خودرو از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد بنابراین احتمال رونمایی از آن در اواخر امسال وجود دارد. نمایندگی انگلستان مرسدس بنز پیش از این پذیرای سفارش مشتریان برای این پیکاپ هستند. مرسدس اعلام کرده در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه‌ی X کلاس در آمریکا ندارد. بازار پیکاپ تراک ها در آمریکا بسیار رقابتی بوده و ورود نسل جدید خودروهایی چون فورد رنجر به این معنی است که این وضعیت تغییر نخواهد کرد. در نهایت گفته شده نسخه‌ی AMG این پیکاپ نیز عرضه نخواهد شد. [gallery link="file" ids="190266,190267,190268,190269"] منبع:پدال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =