یک عضو انجمن قطعه سازان خودرو گفت: فروش بیشتر خودروهای لوکس خارجی با موازین اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران ،یزدان حیدری عضو انجمن قطعه سازان گفت: حدود ۱۲ سال است که نمایشگاه خودرویی به این وسعت در کشور برگزار نشده وشاید یکی از دلایل اصلی این موضوع بالا بودن قیمت اتومبیل ها بویژه ماشین های خارجی بوده است. وی بااشاره به این موضوع که براساس آمار اقتصاددانان درچندسال گذشته اقشار مختلف مردم ۳۰ درصد فقیرتر شده اند،بیان کرد: بیشتر خودروهای خارجی موجود درکشور بالای ۶۵ میلیون تومان بوده واین امر سبب می شود که عده کمی از مردم بتوانند سراغ خرید خودروهایی از این دست بروند.
حیدری درپاسخ به این پرسش که چرا مردم استقبال خوبی از نمایشگاه خودرو تهران داشته‌اند، تصریح کرد: علت استقبال مردم را شاید بتوان در افزایش روحیه تجمل گرایی درجامعه دانست.
عضو انجمن قطعه سازان کشور با اشاره به وجود مشکلات بنیادی در صنعت خودرو کشور، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست در صورتی مفید خواهد بود که باعث تغییرات موثری درتولید خودرو کشور شود، درغیر اینصورت فروش بیشتر خودروهای لوکس خارجی با موازین اقتصاد مقاومتی در تضاد است. وی همچنین اظهار داشت: به عنوان مثال در کشوری مانند کره تا سال ها اجازه ورود خودرو خارجی داده نمی شد تا صنعت خودروسازی این کشور به پیشرفت مورد نظر دست پیدا کند. حیدری افزود: زمانی صنعت پیشرفت می کند که سودحاصل از کار صنعتی از سود خود پول بیشتر باشد اما در شرایط کنونی کشور ما، تولید به صرفه نبوده و کسانی که نمایندگی فروش یک خودروی خارجی را می گیرند،سود می برند.
وی در پایان تاکید کرد: باید سعی کنیم از هر فرصتی ازجمله تشکیل نمایشگاه‌ها در جهت تقویت تولید صنعتی بهره ببریم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زمان ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    حتما .... که اعتراض میکنی این نمایشگاه برای این است که امثال تو از عصر حجر در بیایین و به این ملت دیگه بنجل نفر شی انشاءالله با پشتوانه مقام رهبری خودمان از این هم بیشتر پیشرفت میکنیم و تو بیانات رهبری رو بر عکس فهمیدی منظور ایشان یعنی پیشرفت بیشتر نه پسرفت و این نمایشگاه تلنگری به امثال شماست که از خواب بیدار شی وبه فکر پیشرفت دستگاهات باشی دیگه اعتراض نکنی و توی خبر نگار برو دیدارش کن واز پیشرفتهای کشور خبر بنویس به این افراد اهمیت ندهید
  • اکبر ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    نه پس، میخواهید ویترین تولیدات آشغال و بنجل شما شود.
  • هاشم ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    خواهشن .... حتما میخوای پراید و ۴۰۵بیارن تو نمایشگاه .
  • حمید ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    بله ... اگه مردم خودروی خارجی رو هرچند دو برابر قیمت کل دنیا بخرن این انجمن ، قطعه های بسیار باکیفیت و قیمت مناسبشون رو به کی غالب کنن؟؟ اخه بقیه مردم دنیا لیاقت این قطعات باکیفیت رو ندارن
  • حمید ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    این جمله ایشون که فرمودن "براساس آمار اقتصاددانان درچندسال گذشته اقشار مختلف مردم ۳۰ درصد فقیرتر شده اند" سوال اینه که این چند سال که ما همش اقتصاد مقاومتی داشتیم چجوری فقیرتر شدیم؟؟؟
  • سید امین طباطبایی ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
    در پیشگاه خدا در روز قیامت باید جوابگوی حرف هایت باشی.وای به ان روز که حرف هایت بخاطر .... برای قطعه سازی به جهت تولید پراید و ....بوده باشد.چرا که شما تولید کننده پراید و امثالهم هستی.... ....گفتی کره ...کاش تو نیز عضو انجمن قطعه سازی بودی که برای فرزندان مردم سرزمینت که خونشان را در جبه های جنگ دادند خودروهایی چون کیا و هیوندای می ساختی.راستی مرد باش و بگو خودروی شما ایا ایا عایا عایا پراید است.یا جوابت مثل همکارانت می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =