کد خبر: 206936
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰

از دید کلی این خودرو دارای ظاهر مناسبی است و برای تعریف خود از گرافیک ساده‌ای استفاده می‌کند اما در جزئیات این طراحی نکاتی وجود دارد که طراحان با افزودن آنها ترکیب قابل‌قبولی را خلق کرده‌اند.

به گزارش اخبار خودرو ، یکی از اتفاقات مهم دومین نمایشگاه خودروی شهرآفتاب مشخص شدن همکار تجاری جدید گروه خودروسازی بهمن بود. ظاهرا گروه بهمن ‌نیز به اهمیت کراس‌اوورهای خانوادگی در بازار پی‌برده است اما این تاخیر باعث نمی‌شود تا نتواند سراغ بهترین‌ها برود.

کمپانی هاوال برای سال‌ها بیشترین پذیرش را بین مشتریان چینی داشته است و همین موفقیت باعث شد شرکت‌های ایرانی بسیاری به قصد سهم‌خواهی از بازار شاسی‌بلندها به سمت همکاری با این کمپانی بزرگ ‌بروند. هرچند این برند چینی نیز با توجه به جایگاه جهانی خود به همه پیشنهادها جواب مثبت نداده است.

[caption id="attachment_206937" align="aligncenter" width="700"]هاوال هاوال[/caption]

هاوال از بین پیشنهادهای ارائه‌شده همیشه تلاش کرده است با بزرگان صنعت خودرو همکاری کند. هرچند در مسیر اجرایی شدن هرکدام از این قراردادها مشکلاتی پیش آمده اما به احتمال زیاد این اتفاقات برای گروه بهمن تکرار نخواهد شد. زیرا پشتوانه و سابقه همکاری با شرکت‌های بزرگی چون مزدا در سطح کیفیت جهانی باعث شده است هاوال مناسب‌ترین همکار تجاری خود را گروه بهمن ببیند و برای شروع همکاری خود با گروه بهمن سعی دارد ابتدا محصول H2 را که از پرطرفدارترین محصولات این کمپانی در سراسر جهان است، به خطوط تولید گروه بهمن بیاورد و فصل جدیدی از تاریخ این گروه صنعتی خوش‌نام و معتمد را رقم بزند.

یکی از نشانه‌های اعتبار این خودرو این است که هاوال آن را راهی کشورهایی مانند استرالیا که نسبت‌به محصولات وارداتی به کشورشان حساسیت خاصی دارند،کرده است. مردم استرالیا برای خرید هر محصول وابستگی زیادی به مطبوعات خودرویی کشورشان دارند و سعی می‌کنند خرید خود را با توجه به اطلاعاتی که از این نشریات کسب می‌کنند، انجام دهند.

مقاله پیش رو با نگاه به وب‌سایت «کارگاید» از نشریات معتبر استرالیایی نوشته شده است. قطعا این بررسی با‌توجه به محصولی که برای بازار ایران عرضه شده، تغییراتی به خود دیده است.

طراحی مهم‌ترین نکته‌ای که درباره این خودرو باید به آن اشاره کرد، تعدد زیاد لوگوهای قرمزرنگ هاوال روی بدنه آن است. ظاهرا کمپانی قصد دارد تردد این خودرو را در خیابان‌ها با غرور اعلام کند که «من یک هاوال، پرفروش‌ترین خودروی چین هستم.» لوگو یا نمانام‌های نصب‌شده روی این خودرو عبارتند از یک لوگو روی جلوپنجره، دو عدد در انتهای نمای جانبی و دو لوگوی دیگر در ستون عقب. اگر این‌ها کافی نیستند به لیست خود لوگوی روی فرمان و دسته‌دنده را نیز اضافه کنید.

[caption id="attachment_206783" align="aligncenter" width="700"]هاوال H2 هاوال H2[/caption]

از دید کلی این خودرو دارای ظاهر مناسبی است و برای تعریف خود از گرافیک ساده‌ای استفاده می‌کند اما در جزئیات این طراحی نکاتی وجود دارد که طراحان با افزودن آنها ترکیب قابل‌قبولی را خلق کرده‌اند.

همچنین طراحان در انتخاب متریال‌های مورد استفاده در کابین نیز دست‌و‌دل‌بازی به خرج داده‌اند و به‌جای استفاده از پلاستیک سخت، از مواد نرم‌تری در قسمت درهای عقب و محل قرارگیری آرنج‌ها بهره برده‌اند که نشان‌دهنده این است سرنشینان برای طراحان در اولویت هستند.

فضای پا و سر در این خودرو وسیع است و هر سرنشین می‌تواند در این خودرو احساس آسایش کند. اما یکی از نکات دلنشین این کابین استفاده از دو رنگ اصلی داخل کابین است که باعث می‌شود کابین خودرو نسبت‌به دیگر محصولات متفاوت جلوه کند.

استفاده از H2 در جاده باید به این نکته اشاره کنیم H2 در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل عرضه شده است، هرچند بیشتر بررسی‌ها روی نسخه دودیفرانسیل با نظرات بسیار مثبتی همراه است.

حتی اگر انتخاب گروه بهمن، نسخه دیفرانسیل جلوی این خودرو باشد اما H2 خودرویی است که برای فضای آفرود آماده‌سازی شده، با آنکه فاصله زمین تا کف این خودرو که ۱۳۳ میلی‌متر است و عدد متوسطی برای یک خودروی کراس‌اوور سایزکوچک به‌نظر می‌رسد اما بیشترین لذت استفاده از هاوال H2 در اتوبان‌ها تجربه می‌شود یعنی جایی که به کمک دید مناسب از جلو و طرفین، اعتماد به‌نفس مناسبی را به راننده منتقل می‌کند.

همچنین این خودرو از کابین کاملا ایزوله‌ای بهره می‌برد به‌نحوی که حتی صدای خزیدن تایرها در سرعت‌های بیش‌از ۱۵۰‌کیلومتربرساعت شنیده نمی‌شود.

[caption id="attachment_206782" align="aligncenter" width="700"]هاوال H2 هاوال H2[/caption]

اما نکته‌ مهم رانندگی با این خودرو هنگام سفر هیچ‌کدام از موارد گفته‌شده نیست. فرمان برقی این خودرو هنگام گردش در شهر و پارک کردن همکاری خوبی با راننده دارد، همچنین در اتوبان‌ها هرگز پذیرای حرکت‌های سریع و ناگهانی که می‌توانند منجر به واژگون شدن خودرو شوند، نیست.

توان فنی به‌عنوان یک پیشنهاد باید بدانید بیشترین بهره‌وری از پیشرانه این خودرو در دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دوربردقیقه ارائه می‌شود و این نکته بسیار مثبتی است و در شرایط خاص و بحرانی به راننده کمک می‌کند. پیشرانه یک‌و‌نیم لیتری توربوشارژ این خودرو می‌تواند ۱۴۰اسب‌بخار را درنهایت دورموتور ۵۶۰۰ تامین کند.

همچنین بیشینه گشتاور اعلامی برای این خودرو ۲۰۳نیوتون‌متر در دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۵۰۰ اعلام شده است. سیستم فرمان H2 از نوع الکترونیکی EPS بوده و در سیستم تعلیق در جلو از سیستم مک‌فرستون مستقل با میل موج‌گیر استفاده شده است.

در محور عقب نیز مولتی‌لینک مستقل به‌کار رفته، اما درباره سیستم انتقال قدرت این خودرو می‌توان گفت H2 با بهره بردن از گیربکس شش‌سرعته تیپ‌ترونیک در حالت عادی مشکلی ندارد ولی برای این گیربکس سه حالت دیگر نیز در نظر گرفته شده است تا در شرایط خاص نیز مشکلی از بابت تامین توان مورد نیاز نداشته باشد. همچنین مانند خودروهای اسپرت برای آن خروجی‌های دوگانه اگزوز در نظر گرفته شده است.

[caption id="attachment_206940" align="alignleft" width="320"]هاوال هاوال[/caption]

تجهیزات ایمنی برای اینکه ایمنی و امنیت این خودرو حفظ شود، در آن از تجهیزاتی مانند ایربگ‌های جلو و جانبی برای سرنشینان جلو و دو ایربگ پرده‌ای برای تمام سرنشینان در نظر گرفته شده است.

هنگام ترمزگیری در شرایط خاص سیستم‌های ABS، EBD، ESP و BA فعال می‌شوند و به‌جهت الکترونیکی کردن ترمز‌دستی از سیستم EPB استفاده شده است.

همچنین در ترافیک‌ و سربالایی‌ها می‌توان از سیستم اتوهولد استفاده کرد که پس از وارد کردن فشار بر پدال گاز، باعث حرکت خودرو می‌شود. همچنین هنگام عبور از سراشیبی‌ها به کمک سیستم افزاینده نیروی ترمز، شاهد حرکت نرم و مطمئنی از این خودرو خواهیم بود. در باره سیستم‌های امنیتی این خودرو باید گفت H2 از سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای بهره می‌برد، به‌علاوه هنگامی که کلید اصلی خودرو به سرعت از خودرو دور شود، خودرو به‌طور خودکار خاموش خواهد شد.

هنگام تصادف وقتی سر راننده و سرنشین به سمت عقب خم شود، پشت‌سری‌ها برای حمایت از گردن به‌جلو می‌آیند. برای آنکه وضعیت باد تایرها را در هر لحظه بدانید، از سیستم TPMS به‌صورت فعال استفاده شده است.

هنگام بالارفتن برقی شیشه‌ها اگر مانعی در سر راه شیشه باشد، شیشه‌ها حرکت خود را متوقف و به سمت پایین حرکت می‌کنند. از همه مهم‌تر اینکه این خودرو تشخیص می‌دهد پس از واژگونی و ثابت شدن خودرو، درهای خودرو از حالت قفل خارج می‌شود تا سرنشینان بتوانند از کابین خارج شوند اما حین واژگون شدن درها همچنان قفل خواهند ماند.

تجهیزات رفاهی برای آسایش مسافران هاوال سیستم تنظیم دوگانه تهویه هوا فراهم شده است. صندلی راننده به‌صورت برقی در شش جهت به همراه گودی کمر تنظیم می‌شوند.

هنگام ترک خودرو چراغ‌های آن برای همراهی سرنشینان مدتی روشن می‌مانند. اما درباره سیستم مولتی‌مدیا H2 باید گفت کاربران می‌توانند به کمک صفحه نمایش هشت‌اینچ لمسی یا کنترل‌های موجود رو فرمان آن را کنترل کنند.

این سیستم مجهز به قابلیت‌های متعددی ازجمله دوربین کمکی پارک روی آینه‌های جانبی برای دیدن نواحی کور و نمایش فضای عقب برای راننده همراه با خطوط راهنماست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =