کد خبر: 207014
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳

سایپا با معرفی کوییک گستره‌ جدیدی از آپشن‌های ویژه خود را در اختیار مشتریان محصولات گروه ایکس‌۲۰۰ قرار داد که این موضوع نیز نشان‌دهنده نقش استراتژیک کوییک در بین محصولات گروه سایپاست که قطعا این امر در رضایت مشتریان تاثیرگذار است.

به گزارش اخبار خودرو ، دوشنبه ۱۶اسفندماه سال گذشته موعدی بود برای معرفی اولین کراس‌اوور ایرانی. پس از این رونمایی سایپا این خودرو را در نمایشگاه‌های معتبر استانی مثل مشهد و شیراز در معرض دید عموم قرار داد. حالا با برگزاری نمایشگاه خودرو تهران نوبت به این رسیده است که جدیدترین محصول سایپا را که به‌تازگی قیمت قطعی آن اعلام شده، در مهم‌ترین رویداد خودرویی کشور ببینیم.

در مراسم رونمایی از این خودرو رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت در کنار مدیرعامل سابق سایپا حضور داشتند.

[caption id="attachment_207023" align="aligncenter" width="700"]کوییک کوییک[/caption]

نام کوییک پیش از معرفی رسمی این خودرو مشخص شده بود که خودرویی با کد ۲۱۲ در گروه خودروسازی سایپا در حال توسعه است. اما مدیران سایپا ترجیح دادند نام تجاری این محصول را در همان روز معرفی، اعلام کنند. رسانه‌ها در مورد نام این خودرو در زمان معرفی پوشش کامل را انجام دادند اما برای یادآوری می‌توان اشاره کرد که هفت دلیل برای نام کوییک اعلام شد.

سگمنت کوییک برخی بر این باورند که بالا بردن ارتفاع خودروهای هاچ‌بک و عرضه به‌عنوان خودروی کراس مورد جدیدی در صنعت خودرو است اما اصلا این‌طور نیست.

در واقع برای اولین‌بار کمپانی فولکس‌واگن با ارتفاع دادن به نسل دوم گلف با کد اتاق MK2/A2 تایپ ۱۹E/1G و البته اضافه کردن سیستم قفل دیفرانسیل سینکرو به این خودرو، گلف کانتری سینکرو کراس را در نمایشگاه ژنو سال ۱۹۸۹ میلادی معرفی کرد.

از آن زمان تاکنون خودروسازان برای اینکه محصولات هاچ‌بک را با سازگاری بیشتری برای جاده‌های غیرآسفالت عرضه‌کننده و البته رانندگان تازه‌کاری که برای کاهش هزینه‌های خود باید از پوشش‌های فایبرگلس و پلاستیک در اطراف خودرو استفاده کنند، مدل‌هایی را تحت عنوان کراس معرفی کردند. واضح است که این خودروها به هیچ‌وجه حتی برای جایگزینی با کراس‌اوورها نیز عرضه نمی‌شوند و مشتریان خاص خود را دارند که البته کم هم نیستند.

همان‌طور که گفته شده کراس‌ها خودروهایی هستند برای افرادی که تازه راننده شده‌اند یا افرادی که با وجود علاقه به خودروهای هاچ‌بک به مسافرت‌هایی می‌روند که در برخی موارد نیاز به گذر کردن از جاده‌های خاکی است و این جاده‌های خاکی با فرم فعلی طراحی خودروهای هاچ‌بک با ظاهر ظریف‌شان همخوانی چندانی ندارد. در واقع عنوان کراس که به این خودرو اطلاق می‌شود، به مفهوم قابلیت آنها برای عبور از جاده‌های غیر‌آسفالت است.

[caption id="attachment_207021" align="aligncenter" width="600"]کوییک کوییک[/caption]

کوییک فراتر از یک هاچ‌بک کراس اما برخلاف دیگر خودروسازان که درنهایت برای معرفی نسخه‌های کراس خودروهای خود قابلیت دو‌محوره بودن را در نظر می‌گیرند، سایپا ترجیح داده که این خودرو را نه فقط از لحاظ ارتفاع، بلکه در ظاهر، آپشن‌ها و امکانات فنی نیز ارتقا دهد.

کوییک از ظاهر کاملا متفاوتی بهره می‌برد که در هیچ خودروی ایرانی شاهد کاربرد این حجم از جزئیات در طراحی نبوده‌ایم و این نشان از پیشرفت سایپا در طراحی محصولات دارد.

بنابراین کوییک خودرویی بوده که ما را نسبت به طراحی‌های آینده سایپا امیدوار کرده است. در نمای جلویی خطوط کرومی جلوپنجره و کناره‌های مه‌شکن‌ها جلوه بسیار خوبی به‌ظاهر کوییک داده است.

همچنین زیر سپرهای جلو مثل سپرهای عقب از فرم دیفیوزر‌مانند نقره‌ای‌رنگی استفاده شده است. اما این بار طراحان سایپا محل مناسبی را برای قرار دادن پلاک‌ها طراحی کرده‌اند یعنی چند ورودی هوای مناسب را برای خنک شدن گیربکس‌های اتوماتیک و پیشرانه این خودرو در نظر گرفته‌اند، قسمت بالایی این ورودی هوا نیز به‌خوبی پلاک‌ ملی را در خود جای می‌دهد.

نمای پشت نیز کوییک می‌توانست با حفظ ظاهر موفق تیبا هاچ‌بک، تغییری روی ترکیب نما اعمال نکند، اما جسارت به خرج داده و از المان‌های مدرن‌تری در این بخش استفاده کرده است. مهم‌ترین تغییر در این بخش نسبت به تیبا دو شامل دوتکه شدن چراغ‌های عقب و تغییر گرافیک چراغ‌های ترمز از حالت سنتی به نوار نوری مدرن بوده است.

در نمای کناری نیز تغییرات طراحی رینگ‌ها، فلپ‌ها و رکاب‌های مرسوم خودروهای کراس قابل مشاهده است. همچنین سایپا برای این خودرو آینه‌های جانبی با طراحی مناسب‌تر در نظر گرفته است.

زیر کاپوت کوییک درست است که پیشرانه این خودرو در مقایسه با دیگر محصولات ایکس۲۰۰ شامل تیبا، تیبا دو و ساینا، تفاوتی در توان خروجی ندارد اما ارائه آپشن‌های خاصی چون کروزکنترل، باعث شده است مهندسان سایپا برای پیشرانه‌ای که دریچه گاز مکانیکی دارد، دریچه گاز برقی طراحی کنند تا کد سازمانی این موتور به ام‌۱۵ تغییر پیدا کند. البته با وجود این تغییر در مصرف سوخت و توان (شامل حداکثر قدرت و گشتاور) هیچ تغییر خاصی رخ نداده است.

در نسخه دنده دستی کوییک شاهد استفاده از پیشرانه چهارسیلندر با حجم کلی ۱۵۰۳ سی‌سی هستیم که ۸۷ اسب‌بخار توان خروجی آن در دور موتور ۵۳۰۰ است و نیروی چرخشی آن ۱۲۸ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۰۰۰ برآورد می‌شود. از سوی دیگر استاندارد آلایندگی این خودرو با نوع بنزین فعلی ایران کاملا هماهنگ است و در سطح چهارم معیار اروپا قرار می‌گیرد، البته این موتور قابلیت انطباق با استاندارد یورو ۵ را نیز دارد.

کوییک در نسخه‌های فول و پلاس از سیستم انتقال قدرتی بهره می‌برد که می‌تواند به‌صورت پیوسته ضرایب خود را تغییر دهد یا اصطلاحا دارای گیربکس سی‌وی‌تی است. نام این سیستم را به این خاطر به شکل بالا آوردیم تا بدانید این گیربکس مهم‌ترین عاملی است که به واسطه آن راننده و سرنشینان کوییک احساس آرامش و ایمنی خواهند کرد.

در این گیربکس به‌جای اینکه برای سبقت گرفتن نیاز به معکوس‌های ناگهانی و برهم خوردن آسایش سرنشینان داشته باشیم، به‌صورت پیوسته نسبت توان به گشتاور تغییر پیدا می‌کند تا هم راننده سبقتی با آرامش خاطر انجام دهد و هم اینکه سرنشینان در آسایش بیشتری باشند. دیگر مزیت این سیستم انتقال قدرت این است که مثل گیربکس‌های معمولی و اتومات، هنگام تعویض دنده افت توان لحظه‌ای دور موتور را تجربه نمی‌کنیم.

[caption id="attachment_207022" align="aligncenter" width="700"]کوییک کوییک[/caption]

کابین کوییک سایپا با معرفی کوییک گستره‌ جدیدی از آپشن‌های ویژه خود را در اختیار مشتریان محصولات گروه ایکس‌۲۰۰ قرار داد که این موضوع نیز نشان‌دهنده نقش استراتژیک کوییک در بین محصولات گروه سایپاست که قطعا این امر در رضایت مشتریان تاثیرگذار است.

امکانات ایمنی کوییک در نسخه پایه شامل کیسه ‌هوای راننده و سرنشین جلو، طراحی قسمت جلو برای محافظت از عابر، سیستم‌های ترمز ABS، EBD و سیستم کمکی BAS، هشدار نبستن کمربند راننده و گرم‌کن شیشه‌های عقب است که در نسخه فول کروزکنترل به‌همراه محدودکننده سرعت، سیستم هشدار سرقت و قفل شدن در‌ها در سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر اضافه خواهد شد و در‌نهایت در نسخه پلاس سیستم پایش فشار باد تایرها اضافه می‌شود.

در مورد امکانات رفاهی می‌توان در نسخه پایه به سوییچ تاشو، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع نیمه‌اتوماتیک، بالابرهای برقی شیشه جلو و عقب و طراحی دستگیره‌های خارجی درها به شکل آسان‌بازشو اشاره کرد که در نسخه فول فرمان به نوع برقی تبدیل شده و امکانات کامپیوتر سفری و شیشه دودی عقب نیز اضافه شده است.

در نسخه فول نیز شاهد استفاده از سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ، استارت دکمه‌ای و نمایشگر لمسی هفت اینچی هستیم که دارای دوربین دید عقب، بلوتوث و مسیریاب است. این در حالی است که در نسخه‌های فول و پایه از نوعی سیستم صوتی استفاده می‌شود که دارای چهار بلندگو است ولی در نسخه فول کنترل‌های این سیستم روی فرمان قرار دارند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد سلطان ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    همه اینا را گفتی ۳۰ بیشتر نمیخرند اول آخرش تیباس حالا میخوای بیشتر بفروشی بفروش ... ولی میره تو تاریخ .
  • سهند ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    پراید هاچ بک بزک شده میباشد
  • Morteza ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    1
    چقدر تعریف غیر واقعی، مردم میخرند نگران نباشید، تیباست دیگه
  • علی ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    اون آپشن(سوییچ تاشو)منو نابود کرد.!!!
  • reza ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    با چه آب تابی توضیح میده که فورد با اون همه تغییر از مدل ۲۰۱۶ به ۲۰۱۷ نداده بود .
  • پ ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    فقط زمانی ارزش خرید داشت که توربو شارژ عرضه میشد فضای داخلیش جادارتر بود با تبلیغ نمیشه ماشینی رو که همه میشناسن با چند تا آپشن بیشتر گرون فروخت
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    ایکاش از لحاط موتور تغییر میدادند.چون موتور تیبا ساینا کوییک بسیار پر صداست و ازار دهنده.تا حدیکه دور موتور تا ۳۰۰۰که میرسه مجبوری دنده عوص کنی.بادنده ۵میشه تا۱۲۰ رفت.شایدم باید۷دنده میساختنش
  • حسن ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    اگر نیو فیسش بیاد من میخرم ??? تیبا۳ بگین راحتر تا کویک
  • بهنام ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    1
    مگه تو دنیا ماشین ۷۰ اسبی هنوز ساخته میشه ؟؟؟؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =