کد خبر: 207128
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

عرضه این خودروها تنها برای بازار داخلی نیستند. طبق برنامه‌های ما قرار بر این است ایران هاب منطقه‌ای خودروسازی هاوال باشد و صادرات را هم در این خصوص داشته باشیم.

به گزارش اخبار خودرو ، گروه بهمن در سال‌های اخیر با مزدا و FAW همکاری داشته است. در دومین نمایشگاه بین‌المللی تهران، بهمن‌موتور از خودروهای اس‌یو‌وی گریت‌وال (هاوال) رونمایی کرد.

بهمن‌موتور از عرضه خودروهای شاسی‌بلند H2،H6 و H9 هاوال در این نمایشگاه رونمایی کرد و از عرضه خودرو H2 تا پایان سال خبر داد. در‌همین‌زمینه با حمیدرضا داودزاده ، مدیرعامل بهمن‌موتور به گفت‌وگو پرداختیم.

میزان داخلی‌سازی، چرایی انتخاب اس‌یو‌وی‌های هاوال و همچنین همکاری با مزدا و عرضه محصولات جدید این شرکت‌ ژاپنی از سوی بهمن‌موتور از‌جمله محورهای سوالات «دنیای خودرو» هستند.

[caption id="attachment_206783" align="aligncenter" width="700"]هاوال H2 هاوال H2[/caption]

برنامه بلندمدت بهمن‌موتور چیست؟ در سال‌های آینده شاهد چه دستاوردهای جدیدی از سوی این خودروسازی در کشور خواهیم بود؟ اولین بحث ما در بهمن‌موتور افزایش میزان تولید و هدف‌گذاری ما برای تولید ۱۰۰هزار دستگاه خودرو است. امیدواریم تا سال آینده عدد بزرگی از این هدف را پوشش بدهیم زیرا هدف اصلی ما افزایش تولید است.

در‌حال‌حاضر با مزدا و هاوال همکاری دارید. قرار است شاهد چه میزان تیراژ تولید خودروسازی‌ها در بهمن‌موتور باشیم؟ میزان تولید ما بستگی به بازار دارد. اگر تقاضا در بازار بالا برود توان آن را داریم که میزان تولید را افزایش بدهیم. امیدوار هستیم هاوال سهم بازار مناسبی را کسب کند و توقع داریم از ۱۰۰هزار دستگاهی که مدنظر ماست، سهم خوبی را به خود اختصاص دهد.

پیش‌بینی شما از بازار اس‌یو‌وی‌ها چگونه است؟ فکر می‌کنید چند درصد از این بازار را هاوال تصاحب کند؟ باتوجه به شناخت و اعتمادی که در خصوص خدمات گروه بهمن وجود دارد، پیش‌بینی می‌کنم سهم زیادی از این جهت به دست آوریم. در این زمینه باید به این نکته هم اشاره کنم هاوال برند بسیار خوبی است و ما نسبت‌به موفقیت این برند در کشور امیدواریم.

بحثی در خصوص داخلی‌سازی خودروهای چینی مطرح است که گفته می‌شود چینی‌ها علاقه‌ای به داخلی‌سازی محصولات ندارند. آیا برای داخلی‌سازی این محصولات برنامه‌ریزی شده است؟ همراهی خودروسازی هاوال با شرکت ما بسیار خوب بوده و قرار است در این زمینه برنامه‌ای را که به این خودروساز داده‌ایم، اجرا ‌کنند. هم ما بازدید‌هایی از آن‌ها داشتیم و هم آن‌ها برای توسعه همکاری‌ها به اینجا آمده‌اند. کارها در حال انجام هستند و آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا این ساخت داخل اتفاق‌ بیفتد.

آیا برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در قطعه‌سازی کشور هم دارند؟ برای سرمایه‌گذاری می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کرده و اشتغال‌زایی کنیم. در این مدت بهمن‌موتور افزایش نیرو داشته و تقریبا ۶۰ درصد به نیروهایمان اضافه شده است. در‌حال‌حاضر برخی سالن‌های ما به‌صورت دو شیفت کار می‌کنند و سال آینده قطعا به این مقدار افزوده می‌شود و بسیار بیشتر خواهد شد.

[caption id="attachment_206782" align="aligncenter" width="700"]هاوال H2 هاوال H2[/caption]

ظاهرا خودروی هاوال به کشورهای مختلفی صادر می‌شود. آیا برای صادرات محصولات هاوال از ایران برنامه‌ریزی شده است یا تولیدات شما صرفا برای عرضه در بازار داخلی خواهد بود؟ عرضه این خودروها تنها برای بازار داخلی نیستند. طبق برنامه‌های ما قرار بر این است ایران هاب منطقه‌ای خودروسازی هاوال باشد و صادرات را هم در این خصوص داشته باشیم.

همکاری شما با مزدا چگونه است و محصولات جدید چه خواهند بود؟ همکاری ما با مزدا همچنان ادامه دارد. اما در‌حال‌مذاکره هستیم که محصولات جدید این خودروسازی را نیز وارد خط‌تولیدمان کنیم.

پیش‌بینی شما در خصوص وضعیت فعلی و آینده صنعت خودرو چیست؟ با توجه به کیفیت تولیدات داخلی و همچنین بسته بودن سایت ثبت‌سفارش چه پیش‌بینی از بازار دارید؟ سایت ثبت‌سفارش که به‌زودی باز خواهد شد. اما فکر می‌کنم صنعت خودرو در سال‌های آینده پیشرفت خوبی خواهد داشت، چه به لحاظ ساخت داخل خودرو و چه به لحاظ کیفیت خودروها شاهد پیشرفت خواهیم بود. در بحث تولید داخل فکر می‌کنم با اتفاقاتی خوبی که بعد از برجام رخ داده است، امیدوار هستیم این صنعت در کشور توسعه بیشتری پیدا کند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • على اصغر-22 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    به نظر میرسه ماشین خوبى باشه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =