کد خبر: 209241
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا در گزارشی اعلام کرده است که میانگین مصرف سوخت خودروهای سواری و شخصی در سال ۲۰۱۶ میلادی ۹.۵۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از وب سایت موتور ۱، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. از طرفی دیگر، خودروسازان برتر جهان نیز در راستای کاهش آلودگی هوا همواره تلاش می کنند مصرف سوخت خودروهای بنزینی و دیزلی تولیدی خود را به حداقل برسانند.

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی گزارشی از میزان مصرف سوخت و آلایندگی خودروهای تولیدی و مصرفی در این کشور ارائه داده است که در آن عملکرد خودروهای  بنزینی و دیزلی را در مدت زمان یک الی دو سال گذشته یعنی حد فاصل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ میلادی سنجیده و اعلام کرده است.

گزارش های ارائه شده از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده‌ آمریکا (EPA) حاکی از آن است که میانگین مصرف سوخت خودروهای سواری و شخصی در سال ۲۰۱۶ میلادی ۹.۵۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ میلادی، چیزی حدود ۰.۰۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است. این در حالیست که قدرت خودروهای جدید تولید شده توسط خودروسازان برتر جهان حدود یک اسب بخار افزایش پیدا کرده و به ۲۳۰ اسب بخار رسیده است. البته با اینکه به طور کلی این کاهش مصرف سوخت در نگاه نخست و در مقایسه با آلودگی هوا و افزایش دمای زمین بسیار ناچیز به نظر می رسد، اما از نوع خود می تواند رکورد بی سابقه ای برای کاهش مصرف سوخت به شمار بیاید.

همین آمارها همچنین نشان می دهند که میانگین آلایندگی و انتشار گاز کربن دی اکسید خودروهای بنزینی و دیزلی در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۳۵۹ گرم در هر ۱.۶ کیلومتر  بوده است که در مقایسه با سال قبل از آن دقیقا ۲ گرم کاهش داشته است. این آمار شامل تمامی خودروهای شخصی اعم از شاسی بلند، ون، وانت پیکاپ و خودروهای سدان سواری می شود. در این گزارش ها میانگین مصرف سوخت خودروهای سواری و کامیون ها به ترتیب ۸.۲۵ و ۱۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده است. خودروهای شاسی بلند هم که به مصرف سوخت بالاتری مشهورند، در یک سال اخیر شاهد کاهش مصرف سوخت بیشتری بوده اند.

اما مهمترین نکته حائز اهمیتی که در این گزارش ها به چشم می خورد، آن است که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرده است که محصولات و خودروهای تولیدی شرکت هیوندای با ۰.۳۸ لیتر کاهش مصرف سوخت، در رتبه نخست خودروسازان از لحاظ بیشترین کاهش مصرف سوخت خودرو جای گرفته است.

هیوندای با میانگین مصرف سوخت ۸.۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، همچنین در رتبه دوم تولید کم مصرف ترین خودروهای جهان پس از شرکت ژاپنی مزدا با میانگین مصرف سوخت ۷.۹۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر  قرار گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =