کد خبر: 211033
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: دولت و به طور خاص وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هر چه زودتر در راستای اجرایی شدن حکم اخیر دیوان عدالت اداری اقدام و تعرفه‌های واردات خودرو را به نرخ‌های سابق بازگردانند در آن صورت شرکت‌های وارد کننده خودرو نیز مابه‌التفاوت قیمت دریافتی را به مشتریان بازخواهند گرداند.

به گزارش اخبار خودرو ، فرهاد احتشام‌زاد در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه با توجه به حکم اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف اجرای مصوبه اخیر دولت در زمینه افزایش تعرفه واردات خودرو، آیا شرکت‌های وارد کننده خودرو نرخ‌ها را به قیمت‌های سابق بازگردانده‌اند؟ اظهار کرد: این اقدام نیازمند شفاف‌سازی و اقدام عملی دولت در زمینه بازگرداندن تعرفه‌های واردات خودرو به نرخ‌های سابق است که تاکنون اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هر چه زودتر نسبت به اجرایی شدن حکم دیوان عدالت اداری و کاهش تعرفه‌های واردات خودرو اقدام کنند، خاطر نشان کرد: با بازگشت عملی تعرفه‌های واردات خودرو به تعرفه‌های پیشین شرکت‌های وارد کننده خودرو نیز قیمت عرضه این محصولات را متناسب با کاهش تعرفه‌ها کاهش خواهند داد.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به اینکه در حدود یک ماه اخیر برخی خریداران با نرخ‌های جدید و افزایش یافته اقدام به خرید خودرو کردند تکلیف این عده چه خواهد بود؟ اظهار کرد: پس از اقدام عملی دولت در کاهش تعرفه‌ها باید جلسه مشترکی با حضور وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیگر سازمان‌های دولتی مربوطه و انجمن واردکنندگان خودرو برگزار و فرایند بازگرداندن اضافه وجوه پرداختی از سوی شرکت‌های واردکننده خودرو در حدود یک ماه اخیر مشخص و نسبت به این کار اقدام شود. پس از آن نیز شرکت‌های واردکننده خودرو مابه‌التفاوت قیمت‌های پیشین و جدید خودروها را به مشتریان بازخواهند گرداند.

به گزارش ایسنا، اواخر هفته گذشته حکم اولیه دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف اجرای مصوبه اخیر دولت در زمینه افزایش تعرفه واردات خودرو منتشر شد. طبق این حکم دولت باید تا صدور حکم نهایی دیوان عدالت اداری افزایش تعرفه‌های واردات خودرو را متوقف کرده و فرآیند ترخیص خودروها را با تعرفه‌های پیشین انجام دهد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گمنام ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    من که فکر نمی کنم این تصمیم عملی باشه !!!؟؟؟ خودشون قیمت ها رو بالا بردن به بهانه حمایت از صنعت مونتاژ کاری خودرو که پس از صنعت نفت ،دومین صنعت پر سود است برای حکومت؟؟!!!! هیچ ا میدی به این کارها ندارم ، به عنوان یک شخصی که اقدام به پیش خرید خودرو ماه هاست که خودرو ام وارد کشور بشود !!! حالا چه کسی می خواهد ضرر و زیان من رو جبران کند ؟!!!! قوه قضایه یا مجریه یه مقننه ؟؟!!! این چه مملکتی است که در دنیا قیمت ارز و بورس سقوط می کنه ولی اینجا برعکسه ، قیمت ارز بالا می رود ، ...!!! من که از حقوق مادی و معنوی خودم نمی گذرم !!!!
  • محمد ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    یکی این دولتو تکون بده
  • sasha ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    حالا وزارت صمت برای این هم ۶ ماه وقت صرف میکنه اول میگه داریم فایل ها رو به روز رسانی مکنیم بعد میگه در سیستم نرم افزاری مشکلی پیش اومده داریم آن رو رفع می کنیم . همه کارهاشون اگر نفعی توش نباشه همینطوره
  • شهروند ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    با سلام امیدوارم هرچه زود تر این رای ابلاغ شود و تکلیف افرادی که نسبت به پیش خرید اقدام کرده اند ، مشخص شود . اگر اینطور نشود خریداران و افرادی که پیش خرید کرده اند خیلی متضرر می شوند، چه کسی ضرر و زیان را جبران خواهد کرد ؟؟!!
  • احمد ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    قبل از هر چیز ار دیوان عدالت مچکریم. ولی وقتی اک را خوندم یاد یک ضرب المثل افتادم "شتر در خواب...."!
  • سعید. مسعودی فر ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    با توجه به آلودگی شدید هوا در شهرهای بزرگ تعرفه واردات خودروهای هیبرید باید به صفر کاهش پیدا کند همچنین برای رقابتی شدن بازار خودرو و ارتقاء کیفیت خودروی های داخلی باید تعرفه واردات تمامی خودروها به صفر کاهش پیدا کند
  • سعید ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    یعنی واقعا پول برمی گردانید یا بجای گرانفروشی اپشن رو ماشین میذارید مثلا میگید بجای پولتان شیشه بالابر برقی گذاشتیم تو ماشینتان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =