کد خبر: 220803
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
خودرو وارداتی

آیا می‌توان تشخیص داد این خودروها به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسند یا اینکه صرفا توسط نمایندگی‌ها به نام اشخاص ثبت شده‌اند تا امکان واردات آنها فراهم شود و بعد از ترخیص از گمرک، به فروش برسند.

به گزارش «اخبار خودرو​»، این روزها خبر آزادسازی واردات خودرو به‌صورت مشروط شنیده می‌شود. طبق شنیده‌ها واردات خودرو به‌صورت موقت برای خودروهای  پیش‌فروش‌شده واردکنندگان از محل خودروهای موجود در گمرک و خودروهای ثبت‌سفارش‌شده، باز خواهد شد.

این موضوع اتفاق مثبتی است زیرا اندکی از تورم شدید در بازار خودرو به‌خصوص بازار خودروهای وارداتی می‌کاهد اما مساله اینجاست شیوه اجرای آن به چه شکل خواهد بود. یعنی چه سازوکاری برای نمایندگی‌ها در نظر گرفته شده است تا مشخص شود خودروهای واردشده مشتری واقعی خود را دارند و قبلا به مصرف‌کننده فروخته شده‌اند.

آیا می‌توان تشخیص داد این خودروها به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسند یا اینکه صرفا توسط نمایندگی‌ها به نام اشخاص ثبت شده‌اند تا امکان واردات آنها فراهم شود و بعد از ترخیص از گمرک، به فروش برسند. آیا مشخص است هر شرکت چه تعداد مشتری دارد که به آنها خودروی پیش‌فروش‌شده را تحویل نداده است و اینکه آیا اصلا امکان بررسی صحت قراردادهای خودروهای پیش‌فروش‌شده وجود دارد یا خیر؟

این خودروها درچه تاریخی پیش‌فروش شده‌اند و پیش‌فروش‌ها معتبر هستند یا خیر؟ آیا امکان جابه‌جایی تاریخ پیش‌فروش‌ها و عقب‌بردن زمان آن در نرم‌افزارهای فروش شرکت‌های خودرویی وجود ندارد ؟  

همه این‌ها موضوعاتی هستند که به‌نظر نمی‌رسد مورد بررسی دقیق قرار گرفته باشند  و بدین ترتیب باردیگر مانند تخصیص ارز به واردکنندگانی که ارز دولتی دریافت کردند یا موضوعات دیگر زمینه ایجاد رانت را ممکن است فراهم کنند.

در نهایت باید گفت نفس تحویل خودروهای موجود در گمرک به مشتریان که ماه‌ها پیش آنها را خریداری کرده‌اند تصمیم مناسبی است اما باید با بررسی جزئیات و دقت در همه ابعاد، زمینه ایجاد رانت و سودجویی را به حداقل رساند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    2 0
    اطلاعات فروش کاملا مشخص ومدارک کامل وجود دارد ده تا مدرک از ما گرفتن موقع ثبت نام به راحتی میشه تشخیص داد اگر بخوان ضمنا اونایی که رانت داشتن همگی وارد کردن فقط مردم بدبخت مثل ما موندن من از آذر پارسال پول ریختم هنوز ندادن ولی رفیقم خرداد ماه امسال بعد از ممنوعیت راو۴ گرفت .قانون تار عنکبوت مگسهاست
  • محمد IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    0 1
    به نظربنده اگرهرکدام ازواردکننده هاذره ای وجدان داشته باشند بایستی به فکرمشتریانی که ماهها پیش ثبت نام کرده اند وخود وخانواده شان چشم انتظار تحویل خودرو هستند باشند وحق آنهاراتضییع نکنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =