واردات خودرو

ممنوع شدن واردات خودرو علاوه‌بر ضرر و زیان واردکنندگان و بیکاری ٨٠درصدی افراد شاغل در این بخش،  مشکلات دیگری را نیز در پی داشته است که از جمله آنها می‌توان به افزایش شدید قیمت خودروهای ساخت داخل اشاره کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»، در واقع با جهش قیمت خودروهای وارداتی شاهد ایجاد فاصله زیادی بین قیمت این خودروها با خودروهای ساخت داخل بودیم.  بدین‌ترتیب مجالی برای افزایش قیمت خودروهای ساخت داخل ایجاد شد. حال با کاهش قیمت ارز و وعده دولت درخصوص تزریق ارز به مقدار کافی به بازار، فرصت برای پرداختن به موضوع واردات خودرو ایجاد شده است. شاید دولت دغدغه زیادی در خارج‌شدن کنترل واردات خودرو و درنتیجه میزان ارز مصرفی داشته باشد اما در مقابل چنانچه به واردکنندگان اجازه داده شود تا از منبع خارجی، ارز مورد نیاز خود برای واردات را تامین کنند، می‌توان به جزئیات این موضوع برای آزادسازی واردات پرداخت. این در حالی است که واردات خودرو با استفاده از منابع مالی خارج کشور واردکنندگان، با سیاست دولت برای جذب سرمایه‌های ارزی  خارج از کشور منطبق  است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دارکوب IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    تکلیف مشتریان داتیس خودرو که ولوو پیش خرید کرده اند ، چه می شود، من توان پرداخت ما به التفاوتها را ندارم ، دولت و داتیس خودرو باید پاسخگو باشند و به گونه ای زیان مرا جبران کنند ، پس از سالها پس انداز برای خرید خودروی با کیفیت وارداتی عملا تلاشم مثل همیشه بی ثمر بوده است.هیچ کس احساس مسولیت نمی کند و قرلرداد کاملا به نفع واردکنندگان و تولید کنندگان است .در این چنین مملکتی مردم و دولت دم از عدالت و دینداری و گدشت می زنند ولی من چیزی متفاوت را می بینم ، ورشکسته شدم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =