نمایشگاه خودروی پاریس 2018

نمایشگاه خودروی پاریس یا آن‌طور که فرانسوی زبان‌ها می‌گویند موندیال دلوتومبیل یک نمایشگاه دو سالانه است که در پاریس برگزار می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، این نمایشگاه که هر دو سال یکبار در اواخر ماه سپتامبر و اوایل ماه اکتبر برگزار می‌شود، یکی از مهمترین نمایشگاه‌های خودرویی جهان است و اغلب اوقات بسیاری از خودروها و کانسپت‌های جدید در این نمایشگاه رونمایی می‌شوند. این نمایشگاه در حال حاضر در محل پاریس اکسپو پورت ورسای برگزار می‌شود. تا سال 1986 نام این نمایشگاه سالن دلوتومبیل بود و از سال 1988 نام موندیال را به خود گرفت.

نمایشگاه پاریس در سال  1898 با تلاش صنعتگر فرانسوی آلبرت ددیون کار خود را  به عنوان نخستین نمایشگاه خودروی جهان آغاز کرد. از سال 1910 این نمایشگاه را در گرن پالاس شانزلیزه برگزار شدو در طول جنگ جهانی اول این برگزاری نمایشگاه به تعلیق درآمد.

در سال 1925 نیز نمایشگاه اتومبیل پاریس برگزار نشد و جای خود را به یک نمایشگاه هنرهای تزئینی داد. در سال 1926 پاریس برای 26 ششمین بار میزبان سالن دلوتومبیل بود. شروع دوباره یک جنگ جهانی در سال 1939 باعث لغو سی‌وسومین دوره نمایشگاه اتومبیل پاریس شد و بالاخره بعد از جنگ و در سال 1946 بود که سی‌وسومین دوره این نمایشگاه برگزار شد.

در ژانویه سال 1977 اعلام شد که نمایشگاه اتمبیل پاریس به خاطر اوضاع بد اقتصادی برگزار نخواهد شد. در همان سال برگزارکنندگان تصمیم خود برای برگزاری این نمایشگاه را در سال بعد اعلام کردند. در 15 اکتبر سال 1978 شصت و پنجمین دوره نمایشگاه اتومبیل پاریس در بناهای مدرن پارک دکسپوزیسیونز در پورت ورسای (واقع در جنوب غربی پاریس) برگزار شد و این مکان به محل دایمی برگزاری این نمایشگاه بدل شد. نمایشگاه امسال از 4 اکتبر (12 مهر) آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

پاریس میزبان نخستین میزبان شاسی‌بلند برقی آئودی

مسافت قابل‌پیمایش برای این خودرو ۲۵۰مایل یا ۴۰۰کیلومتر اعلام شده است

شاسی‌بلند E-Tron

شاسی‌بلند E-Tron به کمک باتری به ظرفیت به ظرفیت ۹۵ کیلووات‌ساعت نیروی مورد نیاز برای حرکت سه موتور برقی را به وجود بیاورد. به غیر از امکان شارژ سریع، در زمان رها کردن پدال گاز یا فشردن پدال ترمز ۳۰ درصد از انرژی را به باتری‌ها انتقال می‌دهد. به همین خاطر به مسافت قابل پیمایش برای این خودرو ۲۵۰ مایل یا ۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است. شتاب‌گیری برای رسید به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت با این خودرو ۵.۵ ثانیه زمان می‌برد و نهایت سرعت شده این شاسی‌بلند تمام برقی ۲۰۰ کیلومتربرساعت اعلام شده است.

اولین حضور نمایشگاهی ب‌ام‌و سری هشت

 با وجود اینکه برخی سری هشت را جایگزین سری شش می‌دانند، این خودرو با رقبای سرسخت‌تری مواجه است

 ب‌ام‌و سری هشت

به غیر از سری سه جدید امکان بازدید از سری هشت جدید با پیشرانه ۵۲۳ اسب‌بخاری‌اش، از دیگر شگفتانه‌های غرفه ب‌ام‌و در پاریس بود. این توان به واسه ظرفیت ۴.۴ لیتری موتور هشت سیلندر وی‌شکلی تامین می‌شود که برای رسیدن به رقم بالا از دو توربو برای هر ردیف چهار سیلندر بهره گرفته است. این خودرو رقیب مستقیم نسخه کوپه از مرسدس‌بنز S کلاس، لکسوس LC و شاید حتی آستون‌مارتین DB11 خواهد بود. در واقع با وجود اینکه برخی سری هشت را جایگزین سری شش می‌دانند، اما این خودرو با رقبای سرسخت‌تری مواجه است.

قول‌هایی که برای ب‌ام‌و Z4 داده شد

ب‌ام‌و Z4 جدید برای اولین بار به سیستم عامل نسخه ۷ از سیستم مولتی‌مدیای ب‌ام‌و مجهز شده است

ب‌ام‌و Z4 

شاید ب‌ام‌و را بتوان ستاره نمایشگاه پاریس امسال دانست که به غیر از رونمایی سری سه، بسیاری از شگفتانه‌های خود را برای اولین بار در این نمایشگاه حاضر کرد. ب‌ام‌و Z4 جدید برای اولین بار به سیستم عامل نسخه ۷ از سیستم مولتی‌مدای ب‌ام‌و شده است که به غیر از صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات آن را در پشت آمپر نیز می‌توان مشاهده کرد. از دیگر وعده‌ها ب‌ام‌و برای این خودرو می‌توان به سیستم‌های ایمنی متعددی همچون خروج از لاین، کروزکنترل تطبیقی، جلوگیری از تصادف با مانع روبرو، کمکی پارک کردن و اخطار برای عابر پیاده مجهز شده است.

نسخه تولید محدود از سیتروئن C3

سیتروئن C3

پیکان‌نشان‌های فرانسوی به غیر از C5 ایرکراس کانسپت در نمایشگاه پاریس امسال از نسخه تولید محدود به نام JCC+   رونمایی کردند. نام عجیب پسوند این خودرو از نام طراح فرانسوی آن یعنی جان چارلز کاستلباجاک گرفته شده که علاقه‌مند تحولی در طراحی خودروهای هاچ‌بک ایجاد کند.

این نسخه با رنگ پایه مشکی عرضه می‌شود، اما جزئیاتی با رنگ‌های قرمز، آبی و زرد روی بدنه و کابین این خودرو استفاده شده است. از لحاظ قوای فنی این خودرو براساس نسخه‌های پایه C3 ساخته شده ولی امکانات رفاهی آن به اندازه نسخه‌های فول آپشن این خودرو است.

جریان برقی شدن PSA  با DS3 کراس‌بک آغاز شد

این خودرو ظرف ۸.۷ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتربرساعت دست پیدا می‌کند

DS3 کراس‌بک

پلت‌فرم جدید ماژولار گروه PSA به نام CMP دلیل بود تا بالاخره پس از چندین سال با هاچ‌بک DS3 خداحافظی کرده و شاهد رونمایی از این خودرو در نسخه برقی با پیشوند E-Tense باشیم. این خودرو ظرف ۸.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا می‌کند.

همچنین نهایت سرعت اعلام شده برای آن ۱۵۰ کیلومتربرساعت است. نیروی مورد نیاز برای حرکت این خودرو از طریق باتری‌های با ظرفیت ۵۰کیلووات‌ساعت به موتور برقی ۱۳۴ اسب‌بخاری DS3 تحویل داده می‌شود. باتری این خودرو با شارژهای ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی در طی ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

شاسی‌بلند CR-V اولین برقی هوندا برای اروپایی‌ها

پیشرانه این خودرو از یک موتور دو لیتری چهار سیلندر با فناوری i-VTEC به همراه دو موتور برقی تشکیل شده است

هوندا CR-V هیبرید

نسخه هیبرید از CR-V برای اولین بار در پاریس در مقابل دیدگان اروپایی‌ها قرار گرفت. پیشرانه این خودرو از یک موتور دو لیتری چهار سیلندر با فناوری i-VTEC به همراه دو موتور برقی تشکیل شده است.

همچنین به جای سیستم انتقال قدرت پیوسته یا CVT هوندا برای این نسخه‌های هیبرید این خودرو سیستم انتقال قدرت متسقیم را برگزیده که باعث می‌شود گشتاور بهتر به چرخ‌ها انتقال پیدا کند و در نهایت نسبت به رقبا گشتاور بیشتری داشته باشد. توانی که به چرخ‌های این خودرو می‌رسد برابر با ۱۸۱ اسب‌بخار یا ۳۱۵ نیوتن‌متر گشتاور است.

توان بیشتر برای هوندا NSX

هوندا NSX

نسخه‌های به‌روزرسانی شده از کوپه اسپرت هوندا/آکورا اولین بار در رویداد هفته خودرو مونت‌ری به نمایش گذاشته شده بود. اما برای نشان دادن این خودرو به مردم اروپا نمیشگاه پاریس بهترین موقعیت بود.

مهم‌ترین تغییر در سیستم تعلیق این خودرو رخ داده، جایی که فنرهای حفظ تعادل در جلو ۲۶ درصد و در عقب ۱۳ درصد سفت‌تر شده است. همچنین بوشینگ‌های این خودرو نیز با سیستم قابل تنظیم برای این قطعه تعویض شده است. هچنین مهندسان برنامه‌نرم‌افزاری که با موتورهای برقی این خودرو در ارتباط است را متحول کرده‌اند.

بانسخه‌های اروپایی کیا ای-نیرو آشنا شوید

کیا ای-نیرو

کمپانی کیا در بازار اروپا نسخه برقی از کراس‌اوور نیرو را به نام e-niro عرضه می‌کند، درحالی که همین خودرو در بازار ایالات‌متحده Niro EV نام دارد. اما نسخه‌های اروپایی این خودرو با باتری شارژ شده می‌توانند ۴۸۵ کیلومتر راه بروند.

اما این در حالی است که نسخه‌های بالاتری این خودرو که با باتری ۶۴کیلووات‌ساعتی عرضه می‌شود، می‌تواند با یک بار شارژ تا ۶۱۵ کیلومتر برود. همچنین درصورت درخواست مشتری امکان قرار دادن باتری‌های ۳۹ کیلووات‌ساعتی در این خودرو وجود دارد که رنج آن را به ۳۱۲ کیلومتر کاهش می‌دهد.

رونمایی غیرآنلاین از لامبورگینی اونتادور SVJ

لامبورگینی اونتادور SVJ

باوجود اینکه تا به امروز تمام اطلاعات قوی‌ترین نسخه از لامبورگینی اونتادور SVJ منتشر شده است، اما دیدن آن از نزدیک قطعا حس و حال دیگری خواهد داشت. پیشرانه ۶.۵ لیتری دوازده سیلندر و البته تنفس طبیعی این خودرو حالا توان تولید ۷۵۹ اسب‌بخار را پیدا کرده است.

همچنین گشتاور این خودرو نیز به ۷۲۰ نیوتن‌متر رسیده تا برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت فقط به ۲.۸ ثانیه زمان نیاز داشته باشد. همچنین برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت هم لازم نیست خیلی معطل شوید، چرا که این عمل زیر ۹ ثانیه انجام می‌شود تا درنهایت به سرعت ۳۴۹ کیلومتربرساعت دست پیدا کنید.

نسخه‌های با رنگ‌های بیشتر برای لکسوس LC

لکسوس LC

 نسخه‌های تولید محدود از کوپه لوکس گروه تویوتا با کد LC در نمایشگاه موتوشوی ۲۰۱۸ پاریس به نمایش گذاشته شد. نسخه‌های ارسال شده به فرانسه از نوع 500h بوده که رنگ‌ آمیزی زرد رنگ آن نشان دهنده این است که مشتریان در این نسخه امکان انتخاب رنگ‌های بیشتری را خواهند داشت. همچنین استفاده از دوخت تریم زرد رنگ و قطعات فیبرکربنی داخل کابین این خودرو این نوید را به سفارش‌دهندگان می‌دهد که کابین را شخصی‌سازی کنند. پیشرانه این نسخه از موتور برقی در کنار موتور بنزینی ۳.۵ لیتری بهره می‌برد.

مفهومی برای نشان دادن آینده سری EZ رنو

رنو EZ

جدیدترین محصول از سری EZ کمپانی رنو خودروی مفهومی است که به صورت خودران حرکت کرده و طبق سنت سری EZ به طور قطع از نیروی برق استفاده می‌کند. طراحی این خودرو براساس به خدمت گیری آن در سرویس‌های سفر اشتراکی بوده است.

به همین خاطر تیم طراحی رنو این خودرو را اتاق حمل‌ونقل می‌دانند که می‌تواند امکانات یک هتل یا بیزنس کلاس ایرلاین‌ها را ارائه کند. خودروی که EZ-Ultimo نام گرفته در اصل ادامه دهنده راه مفهومی‌های EZ-Pro و EZ-Go است. البته استفاده از سطح چهارم فناوری خودران این خودرو را هوشمندتر خواهد کرد.

ایده رنو برای حمل کالاهای درون‌شهری

مفهومی EZ-Pro رنو

مفهومی EZ-Pro رنو قصد دارد شیوه جدیدی از حمل‌ونقل را معرفی کند. این مفهومی در واقع بارکش کوچکی است که حتی می‌تواند به یکدیگر وصل شود و البته مهم‌ترین مزیت آن استفاده از بالاترین سطح فناوری خودران در کنار بهره‌وری از موتورهای برقی است. البته چون رنو معتقد است که در آینده نیروی انسانی سهم خود را حفظ خواهد کرد، بنابراین درجلوی کپسول باربری خود محفظه‌ای برای کنترل اوضاع به وسیله نیروی انسانی وجود دارد. رنو معتقد است که از طرح او می‌توان در فرودگاه‌ها و کارخانه‌جات استفاده کرد و هر رنگ بدنه را به یک بار اختصاص داد.

نخستین پلاگین هیبریدی سیتروئن معرفی شد

نسخه پلاگین هیبرید سیتروئن C3

اصلی‌ترین دلیل حضور سیتروئن در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی از نسخه پلاگین-هیبرید از شاسی‌بلند C5 ایرکراس بود. این خودرو از سال ۲۰۲۰ به فروش خواهد رسید و برای حرکت از پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزلی استفاده می‌کند که به تنهایی ۱۷۸ اسب‌بخار توان دارد و با کمک موتور برقی ۸۰ کیلوواتی‌اش می‌تواند در مجموع ۲۲۲ توان تولید کند.

البته در واقع این خودرو از همان سیستم هیبریدی پژو ۵۰۸ استفاده می‌کند. اما پژو از موتور برقی و باتری ضعیف‌تری استفاده کرده است. به همین خاطر باتری‌های C3 ایرکراس امکان شارژ شدن مستقیم را دارد.

آینده آئودی R8 مشخص شد

آئودی PB18 E-Tron

آئودی مفهومی PB18 E-Tron را پیش از این در هفته خودروی مونت‌ری به نمایش گذاشته بود، اما حالا این خودرو به پاریس فرستاده شده تا حضورش در اولین نمایشگاه رسمی خودرو رقم بخورد.

این مفهومی تاثیر زیادی روی آینده آئودی R8 خواهد گذاشت به نحوی که سیستم پیشرانه و انتقال قدرت نسل بعدی کوپه اسپرت آئودی خواهد داشت. به هر حال این نمونه مفهومی به قدری قدرت دارد که می‌توان ظرف دو ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. در واقع موتور برقی این خودرو به تنهایی ۷۶۴ اسب‌بخار تولید می‌کند.

رنگ عجیب برای نسل جدید سوزوکی جیمنی

نسل جدید سوزوکی جیمنی

نسل جدید شاسی‌بلند عجیب سوزوکی به نام جیمنی در حال حاضر در برخی از بازارهای اروپا در دسترس است، اما دلیل حضور این خودرو با این رنگ خاص در نمایشگاه موتوشوی پاریس مشخص نیست.

به طور مشخص این خودرو از طراحی کلاسیکی بهره می‌برد که در آن می‌توان نشانه‌هایی از نسل پیشین این خودرو را پیدا کرد. البته در نسل جدید این خودرو از زوایای نرم‌تری نسبت به نسل پیشین استفاده شده است. اما مهم‌ترین تغییر در این خودرو استفاده از شاسی‌های مدرن نردبانی و اکسل‌های پیشرفته است. برای این خودرو فقط پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر قابل سفارش است.

نسخه‌ای به پاس قدردانی از رنو زوئی

رنو زوئی

طبق آمار رنو زوئی با فروش ۱۱۰ هزار دستگاه از سال ۲۰۱۲ تا به امروز پرفروش‌ترین خودروی تمام برقی اروپا بوده است و برای اینکه رنو این اتفاق را جشن بگیرد، نسخه‌ای خاص از این سوپرمینی برقی را با نام (Iconic) عرضه خواهد کرد. نسخه‌های ایکنیک از رنو زوئی تغییراتی در نمای خارجی و داخلی خواهند داشت.

روی بدنه می‌توان به رنگ‌آمیزی طوسی رنگ و رینگ‌های الومینیومی ۱۷ اینچی اشاره کرد. همچنین روی جلو پنجره این خودرو نیز عبارت ایکنیک درج شده است. در داخل کابین نیز این عبارت در نقاطی همچون جا لیوانی و کفی‌ها دیده می‌شود.

تنها پیشرانه موجود برای پورشه ماکان جدید

پورشه ماکان

در نمایشگاه پاریس امسال پورشه ماکان برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت، اما این در حالی است که فعلا مشتریان این خودرو حق انتخاب یک پیشرانه را برای این شاسی‌بلند دارند. این پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر به کمک توربوشارژ توان خود را به ۲۴۲ اسب‌بخار رسانده است و گشتاور رسیده به چرخ‌ها ۳۷۰ نیوتن‌متر است.

نیروی مورد اشاره از طریق گیربکس هفت سرعته PDK دوکلاچه به هر چهار چرخ می‌رسد تا این کراس‌اوور طی ۶.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. همچنین نهایت سرعت این خودرو ۲۲۵ کیلومتربرساعت تعیین شده است.

برادران هیبریدی پژو در پاریس حاضر شدند

برادران هیبریدی پژو در پاریس

پس از تصمیم گروه PSA برای قراردادن نسخه‌های برقی از هر مدل در کنار نسخه‌های بنزینی محصولاتش، حالا وقت عمل کردن به این تصمیم رسیده و در نمایشگاه پاریس مشخص شد که نسخه سدان و استیشن از ۵۰۸ و کراس‌اوور ۳۰۰۸ چگونه هیبرید خواهند شد.

مهم‌ترین خبر چهارچرخ متحرک شدن پژو ۳۰۰۸ به واسطه موتور برقی اضافه شده به پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزلی این خودرو است که باعث می‌شود توان آن به ۱۹۷ اسب‌بخار برسد. نسخه‌های سدان و استیشن ۵۰۸ جدید نیز به واسطه موتور برقی‌شان ۱۷۸ اسب‌بخار توان خواهند داشت.

رستاخیز مینی با موتور برقی

E-Moke

علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک بریتانیایی احتمالا از وجود خودرویی به نام Moke آگاهی دارند. این خودرو براساس شاسی مینی طراحی شده که برای ارتش انگلستان تولید می‌شد. با وجود اینکه طرح مینی در آن زمان شکست خورد، اما حالا یک شرکت چینی پلت‌فرم آن را خریده و با آن خودروهای باگی تولید می‌کند.

اما در جدیدترین اقدام این کمپانی چینی، موک را به پیشرانه برقی مجهز کرده است. E-Moke از طراحی کلاسیک مینی بهره می‌برد، اما گشتاور آن به ۸۰۰ نیوتون‌متر هم می‌رسد. اما نهایت سرعت این چهارچرخ برقی ۱۲۰ کیلومتر است.

مرسدس A کلاس سدان

مرسدس A کلاس سدان

یکی از علائم لوکس بودن در بین خودروها داشتن ابعاد بدنه بزرگ است، اما مرسدس در نسل جدید A کلاس این قائده را شکسته و سعی در ارائه تمام مفاهیم خودروهای لوکس در قالب خودرویی با ابعاد بدنه کوچک است.

با وجود اینکه طبق وعده داده شده نمایشگاه پاریس محل رونمایی از نسل دوم از کلاس B بود، اما نمی‌توان به نخستین حضور نمایشگاهی نسخه سدان از A کلاس جدید اشاره نکرد. همانطور که جندین بار پیش از این شنیده‌اید، این خودرو به نوعی نسخه کوچک شده از CLS جدید است.

البته با استفاده کردن از آپشن‌های جدید مرسدس‌بنز همچون سیستم MBUX این دو برادر به غیر ظاهر در لوکس بودن نیز به هم شباهت دارند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دارکوب IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    بسیار زیبا و جالب بود، ای کاش ما هم می توانستیم به تکنولوزی روز دنیا با قیمت مناسب دسترسی داشته باشیم . متاسفانه یکسری خودرو باید ۲۰ تا۳۰ سال تولید شود ودر این مدت تعییراتی در مدل چراع ها و تزیینات داده می شود ، ما منتطر تحول جدی با قیمت مناسب و جهانی در صنعت خودرو هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =