کد خبر: 227366
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
خدمات پس از فروش عرضه کنندکان خودرو

آنچه باید مالکان خودروها به آن توجه داشته باشند انجام به موقع سرویس‌های دوره‌ای است که توسط خودروساز معین شده و در همان ابتدای کار در قالب جداولی در دفترچه راهنما یا گارانتی خودرو در اختیار مالک قرار می‌گیرد.

به گزارش « اخبار خودرو » ، علیرضا کافی در سرمقاله امروز (یکشنبه ۰۷ بهمن ماه ۱۳۹۸ ) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « خدمات پس از فروش » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

قطع ارتباط مشتری با خودروساز و شبکه خدمات پس از فروش آنها، ‌پس‌از اتمام دوران گارانتی سال‌هاست به معضل جدی تبدیل شده  و منجر به بالا رفتن هزینه های تعمیر و نگهداری خودروها شده است که خریداران خودروهای ایرانی تنها به اجبار حفظ گارانتی، سرویس‌های دوره‌ای خود را در مدت زمان محدودی در  مراکز خدمات پس از فروش انجام می‌دهند، باعث شده است با پایان یافتن این زمان یا رسیدن به کیلومتر کارکرد مشخص دیگر گذرشان به شبکه تعمیراتی مرتبط با خودروساز نیفتد.

شاید بسیاری از خود بپرسند دلیل این عدم مراجعه و نبود تعامل و ارتباط مستقیم بین مالک خودرو و شبکه خدمات پس از فروش، ‌بعد از به پایان رسیدن ایام گارانتی چه تاثیری بر سلامت خودرو و حتی هزینه‌های نگهدای آن دارد؟ موضوعی که شاید در این سال‌ها کمتر به آن توجه شده و راه‌حلی نیز برای حل آن اندیشیده نشده است.

آنچه باید مالکان خودروها به آن توجه داشته باشند انجام به موقع سرویس‌های دوره‌ای است که توسط خودروساز معین شده و در همان ابتدای کار در قالب جداولی در دفترچه راهنما یا گارانتی خودرو در اختیار مالک قرار می‌گیرد.

سرویس‌هایی که در هر دوره بخشی از خودرو مورد بازدید قرار می‌گیرد و در زمان‌های مشخص قطعات مصرفی، ‌سیالات و ... تعویض می‌شوند یا برخی از قطعات نیز مورد بازدید قرار می‌گیرند. 

این اتفاق اما برای  خودروسازان داخلی تنها در دوران گارانتی اتفاق می‌افتد و مالک خودرو پس از پایان گارانتی خودرویش به دلیل قطع ارتباط با شبکه خدمات پس از فروش از سرویس‌های دوره‌ای در کیلومترها و کارکردهای بالاتر آگاه نمی‌شود.

در کنار این معضل شاید ناآگاهی مکانیک‌های سطح شهر از سرویس‌های دوره‌ای را نیز مزید‌بر علت دانست که در مدت زمانی نه‌چندان طولانی هزینه‌های نگهداری خودروها را به شدت بالا می‌برد. 

به‌ نظر می رسد علاوه بر تلاش و تبلیغات برای اعتماد‌سازی بین مشتری و شبکه خدمات پس‌از فروش،‌ خودروسازان نیز نباید مشتری خود را به حال خود رها کنند و در بازه‌های زمانی مختلف نسبت‌به اطلاع‌رسانی نسبت‌به انجام سرویس‌های دوره‌ای و بازدیدها و تعویض قطعات حیاتی که می‌تواند عمر خودرو آنها را افزایش دهد؛ اقدام کنند تا در نهایت هزینه نهایی صورت گرفته توسط مالکان خودروها کاهش یابد و انگ بی‌کیفیت بودن خودروهای تولید‌داخل به‌خاطر کوتاهی درانجام سرویس‌های دوره‌ای کمتر به محصولات وطنی بچسبد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م،کرمی IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    0 0
    سلام. باعرض پوزش،اکثر خدمات شرکت دارای استادکاران کم تجربه ویا بهتردبگم بی تجربه هستند.مثلا پروانه فن رادباتور ساینا من در دور تند لرزش داشت،بردم شرکت ویاهمان نمایندگی استادکار میخواست گاز کولر را کم کنه که جلوگیری کردم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =