کد خبر: 227389
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
ايران خودرو معراج شهيد گمنام

هشتم بهمن ماه هم زمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) کارکنان ایران خودرو زیباترین جلوه های عشق و ارادت را به نمایش گذاشتند،‌ از مدیرعامل،‌اعضای هیات مدیره و کارگران خطوط تولید تا جمعی از مدیران وزارت صمت، همه آمده بودند تا با تشییع با شکوه پیکر پاک شهید گمنام بار دیگر با شهدای دفاع مقدس تجدید پیمان کنند تا در سنگر تولید برای رسیدن به استقلال صنعتی کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

 حال و هوای  معنوی در جای جای ایران خودرو در روز تشییع و خاکسپاری این پیکر مقدس، بار دیگر یادایام هشت سال دفاع مقدس را تداعی می کرد. آبی پوشان کیلومتر14 جاده مخصوص سنگ تمام گذاشتند تا قدوم مبارک میهمانی از شلمچه  خود را گرامی بدارند.
‌ پرسنل  از هر نقطه کارخانه خود را به مسجد شهدای ایران خودرو رساندند تا آخرین نجواها را با  این شهید گمنام داشته باشند.  یکی به دنبال خودکار است تا بر روی تابوت شهید یادگاری والتماس دعا بنویسد، دیگری چفیه ای بر دست دارد و خود را از میان جمعیت می رساند تا چفیه اش را متبرک سازد، آن سوی دیگر مادر و خواهران شهدا ی گروه صنعتی ایران خودرو قاب عکس هایی را از شهیدان شان در دست دارند و زیر لب نوحه می خوانند؛  عجب حال و هوای عجیبی در ایران خودرو برپا است.
در این شکوه عشق و شور و سپاس، همه  از هم پیشی می‌گیرند که پیکر مقدس  شهیدشان را لحظه ای  را بر شانه بگذارند. صدای نجوا و نوحه و مرثیه سرایی فضا را پر کرده و همه با شهید گمنام 19 ساله حرف دل می زنند.
 خانواده های شهدای گروه صنعتی ایران خودرو حس و حال دیگری در این جا دارند و اشک هایشان از جنس دیگری است و جانبازانی که غبطه یار سفر کرده پر از حسرت شان کرده است.
امروز مادرانی آمده‌اند که پیکر فرزندان شهیدشان راسال هاست به خاک سپرده بودند، اما برای فرزندانی لالایی می خوانند که مادرشان هنوز چشم به راه پیکر عزیز دردانه‌شان است.
شور آبی پوشان  را توصیفی نیست، زبان و قلم باز می‌ماند از وصف عاشقانه‌هایی که  در کنار شهید گمنام آفریدند که آفرین بر غیرت و همت والایشان. شکوه حضور آنانی که آمده بودند با شهدا ‌ تجدید میثاق کنند، مردان و زنانی که شاید روزهای دفاع مقدس را ندیده‌اند اما ارزش‌ها را می‌دانند و برای پاسداشت‌ آنها، همیشه در صحنه بودند قابل تقدیر است.
آری امروز در آستانه شهادت فاطمه زهرا (س)  همه ایران خودرویی ها آمدند،‌ تا شعور انقلابی‌شان را با شور ایرانی همراه سازند و پیش پای قهرمان شهیدشان را گل باران کرده و با آب دیده آب‌پاشی کنند، غبار دل بروبند و آیینه وجودشان را صیقل دهند. امروز پیکر پاک شهید گمنام بر روی دستان کارگران خطوط تولید،  تشییع  و در  جنب  مسجد شهدای ایران خودرو به خاک سپرده شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =