کد خبر: 227497
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
اروپا و انگلیس

قانون‌ گذاری روی شیوه تجارت بین بریتانیا و اتحادیه اروپا با سخنان اخیر بورس جانسون نخست وزیر انگلستان بر علیه میشل بارنیر رئیس هیئت مذاکره کننده اروپا برای برگزیت از فاز رقابت خارج و به حالت درگیری درآمده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،  بارنیر در بروکسل گفته بود که توافق تجاری یک پیشنهاد «بسیار بلندپروازانه» از سوی انگلستان است، البته اگر جانسون بپذیرد که قوانین محدود کننده‌ای برای جلوگیری از رقابت غیرمنصفانه برقرار شود، این موضوع قابل بررسی است.

چند دقیقه بعد جانسون در پاسخ به این درخواست بارنیر، به غیر از رد این پیشنهاد تاکید کرد که بریتانیا حتی در صورت شکست در توافق هم رشد خواهد کرد. او گفت بسیار خرسند خواهد شد اگر اروپا انگلستان را همچون استرالیا بداند و روابط‌تجاریمان را در همان حد بدانیم.

لازم به ذکر است که استرالیا هیچ توافقی با اتحادیه اروپا ندارد و براساس قوانین تعرفه‌ای سازمان تجارت جهانی مبادلات خود با اروپا را انجام می‌دهد. در این میان باید به این نکته اشاره کرد که همین شرایط در استرالیا باعث شد که خودروسازان یکی پس از یکی دیگر کارخانه خود در این کشور را تعطیل کنند و استرالیا تبدیل به یکی از بزرگترین بازارهای واردات خودرو تبدیل شود.

این روند را می‌توان در آینده انگلستان هم انتظار داشت، به نحوی که با افزایش هزینه واردات قطعات، مونتاژ در این کشور هم صرفه اقتصادی نخواهد داشت و به این ترتیب خودروسازانی که تا به امروز این روند را در انگلستان پیش گرفته بودند، کارخانه‌های خود را تعطیل و یا به جای دیگری منتقل خواهند کرد.

هفته پیش هم اتحادیه خودروسازان انگلستان به خطرات قوانین تجارت آزاد بین انگلستان و اتحادیه اروپا اشاره کرده بودند. مسئولین این اتحادیه مدعی هستند که با این روند سرمایه‌گذاران از بریتانیا خارج خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =