کد خبر: 227508
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

مدیرعامل ایران‌خودرو در مراسم تحویل خودروهای آتش نشانی به وزارت راه و شهرسازی، محوری ترین موضوع فعلی را بالا نگه داشتن پرچم تولید دانست و گفت: درحال حاضر تولید سواری در ایران‌خودرو نسبت به سال گذشته دوبرابر شده و تولید ایران‌خودرو دیزل نیز ۳۰ درصد افزایش را تجربه کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، فرشاد مقیمی افزود: محور اصلی تولید نیز ساخت داخل محصولات است، تولید خودروی آتش نشانی که امروز به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری تحویل می شود با ۲۵ درصد ساخت داخل آغاز و به ۳۵ درصد رسیده و در تولیدات بعدی این میزان را افزایش خواهیم داد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید دولت و وزرات صمت مبنی بر داخلی سازی تولید گفت: محصول ون وانا با بهره مندی از موتور ملی پایه گازسوز نخستین ون گازسوزی است که با توان مهندسان کشور طراحی شده و به زودی عرضه خواهد شد.
مقیمی با بیان این‌که در ساخت داخل مجموعه دیزل قدم‌های مستحکمی خواهیم برداشت گفت: موتور ۳۵۵ ظرف ماه‌های آینده به استاندارد آلایندگی یورو ۵ ارتقا خواهد یافت، برای توسعه موتور ۴۵۷ نیز قراردادهایی منعقد شده و توسط مهندسان داخلی انجام خواهد شد.
وی افزود: تا پایان سال دو دستگاه و تا اواسط سال آینده نیز ۱۲ دستگاه آتش نشانی به کاربران عرضه خواهد شد.
مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: به توان مهندسی، فنی و طراحی دیزل اعتماد کنید، اعتماد همواره نتایج خوبی داشته است.
وی در پایان خواستار ارائه مشخصات فنی محصولات مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی برای ساخت و تامین توسط منابع داخلی شد و گفت: این موضوع علاوه بر حفظ اشتغال صرفه جویی ارزی بالایی نصیب اقتصاد کشور خواهد کرد. ایران‌خودرو دیزل شبکه تامین کاملی دارد و آماده ارایه خدمت به کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =