کادیلاک

به‌تازگی تصاویری از یک دستگاه کادیلاک اسکالید با کیت بدنه عجیب و خاص توسط یکی از مخاطبان روزنامه «دنیای‌خودرو» به دستمان رسیده که با پلاک بغداد خصوصی در شهر تهران در حال تردد است.

به گزارش «اخبار خودرو»، از اوایل سال جاری با آزادسازی ورود و تردد خودروهای عراقی با پلاک این کشور، شاهد حجم بالایی از تردد خودروهای خاص آمریکایی با پلاک عراق در شهرهای مختلف کشور به‌خصوص شهرهای شمالی و زیارتی بوده‌ایم. بر این اساس به‌تازگی تصاویری از یک دستگاه کادیلاک اسکالید با کیت بدنه عجیب و خاص توسط یکی از مخاطبان روزنامه «دنیای‌خودرو» به دستمان رسیده که با پلاک بغداد خصوصی در شهر تهران در حال تردد است. این خودرو که به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین شاسی‌بلندهای آمریکایی در بازار جهانی شناخته می‌شود، به دلیل داشتن کیت بدنه عجیب، نگاه‌ها را به سمت خود در خیابان جلب می‌کند. پیش از این نیز چند خودرو آمریکایی با پلاک عراق در کشور مشاهده شده بود که از کیت‌های بدنه عجیب و نامتعارف بهره‌مند  بودند. این موضوع نشان از علاقه عراقی‌ها به خودروهای اینچنینی دارد که به‌وسیله تیونینگ‌های غیراصولی و غیرحرفه‌ای، موجب جلب‌توجه مخاطبان می‌شوند.

  تاریخچه اسکالید
کادیلاک در سال 1999 با معرفی مدل اسکالید، پا به عرصه رقابت در کلاس پریمیوم و لوکس گذاشت. اسکالید از گذشته تاکنون یکی از راحت‌ترین خودروها و یک مدل دارای جایگاه اجتماعی در بازار بوده و در بین سریع‌ترین شاسی‌بلندها قرار داشته و تبدیل به نماد خودرو لوکس شاسی‌بلند آمریکایی شده است. خودرویی که با اندازه بسیار بزرگ، طراحی خاص و استثنایی خود در کنار امکانات و آسایش داخلی مثال‌زدنی، استاندارد جدیدی برای خودروهای شاسی‌بلند پایه گذاشته، در واقع می‌توان گفت اسکالید مانند کودکی است که در سال 1999 متولد شده و اکنون رشد کرده و به بلوغ رسیده است. به‌گونه‌ای که نسل آخر این خودرو کاملا به‌روز و حتی آینده‌نگرانه است. در این سال‌ها کادیلاک در مدل‌های اسکالید حداقل از یک موتور هشت سیلندر با حجم 5.7 لیتر استفاده کرده است که نشان می‌دهد از همان ابتدا با خودرویی تنومند و قوی سروکار داشته‌ایم.

  طراحی گیرا و با ابهت
کادیلاک تاکنون پنج نسل از این خودرو را به بازار جهانی معرفی کرده است که آخرین نسل آن به‌تازگی در نمایشگاه خودرو شیکاگو رونمایی و معرفی شده است. خودرو موردنظر نسل چهارم اسکالید است که به‌عقیده بسیاری از علاقه‌مندان این برند، ماندگارترین نسل از آن به‌شمار می‌رود. در نمای جلوی اسکالید، همان چراغ‌های کشیده LED و جلوپنجره‌ بسیار بزرگ معروف کادیلاک دیده می‌شود که درمجموع چهره‌ای با ابهت و پرجذبه را ایجاد کرده‌اند. نمای عقب نیز مانند نمای جلو، کاملا به سبک کادیلاک تزئین شده، چراغ‌های کشیده عمودی گویای این صحبت هستند. رینگ‌های 22اینچی کروم که مخصوص نسخه پلاتینیوم است، جلوه خاص و لوکس را برای این خودرو به ارمغان آورده، بدنه عضلانی و تنومند اسکالید، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. اما در این خودرو کیت بدنه اغراق‌آمیز موجب شده است ظرافت و زیبایی طراحی این خودرو اندکی زیر سوال برود. اگرچه به عقیده برخی علاقه‌مندان، این تیونینگ می‌تواند موجب جلب‌توجه در خیابان شود. اما حفظ اصالت، از اصلی‌ترین ارکان در تیونینگ خودرو به‌شمار می‌رود.
درون کابین این شاسی‌بلند آمریکایی همان‌طور که انتظار می‌رود، با حجم انبوهی از چرم و متریال باکیفیت پوشانده شده است که ماهیت لوکس بودن را به سرنشینان گوشزد می‌کند. فضای بسیار بزرگ و جادار از مشخصه‌های اصلی این خودرو است که به‌واسطه آن طرفداران پروپاقرصی در سراسر جهان پیدا کرده، ازسوی‌دیگر طراحی مدرن اما درعین‌حال اصیل، یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار در جذب نظر مخاطب است. زیرا این امر باعث می‌شود سرنشینان در کابین اسکالید، حس خوشایندی از تجربه سواری با بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند این برند داشته باشند. در این خودرو طیف وسیعی از امکانات رفاهی تعبیه شده است تا سرنشینان در کمال آرامش و خونسردی، از سفر خود لذت ببرند. ازجمله امکانات این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق ویژه به‌همراه حالت اسپرت، گرم‌کن و سردکن صندلی جلو، گرم‌کن فرمان، استارت بدون کلید و رینگ 20اینچی، تریم چوبی، پوشش چرمی صندلی‌ها و سیستم‌های ایمنی متعدد اشاره کرد.

  مشخصات فنی پیشرانه
پیشرانهای که این خودرو غول‌پیکر آمریکایی از آن بهره می‌گیرد، یک موتور هشت‌سیلندر با حجم 6.2لیتری است. این پیشرانه می‌تواند نیرویی معادل 403اسب‌بخار را در 5100 دور در دقیقه و همچنین حداکثر گشتاور 565نیوتون‌متری را تولید کند. نیروی تولید شده موتور به کمک جعبه‌دنده 6سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض‌دستی به محورهای محرک منتقل می‌شوند.
همچنین نمونه هیبرید کادیلاک اسکالید با 50درصد صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز در دسترس است. این خودرو در مدل‌های استاندارد و ESV می‌تواند نیرو را به هر دو دیفرانسیل یا دیفرانسیل‌عقب به تنهایی منتقل کند. در مدل EXT نیرو به‌صورت تمام‌وقت به چهارچرخ منتقل می‌شود. مدل ESV بزرگ‌ترین مدل از خانواده اسکالید بوده که 53‌سانتی‌متر بلندتر از نمونه‌های استاندارد است. مدل EXT نیز نمونه اسپرت کادیلاک اسکالید به‌شمار می‌رود.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • EX IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    0 0
    چه خفنه برگام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

آخرین اخبار