خودروسازی کانادا

آئودی و ب‌ام‌و هم که به ترتیب ۹ و ۸.۳ درصد از سهم بازار آلمان را در چنگ خود دارند موفق شدند در ماه گذشته به ترتیب ۲۲ هزار و ۶۶ و ۲۰ هزار و ۴۵۴ دستگاه از محصولات خود را عرضه کنند.

برزیل

براساس گزارش‌ انجمن ملی خودروسازان برزیل (ANFAVEA) فروش خودروهای جدید (شامل خودروهای سبک و سنگین) در این کشور در نخستین ماه سال جدید میلادی با ۳.۲ درصد کاهش نسبت به زمان مشابه در سال قبل به  ۱۹۳ هزار و ۴۵۹ دستگاه رسید.

در ماه گذشته میلادی در مجموع ۱۵۴ هزار و ۵۸۱ دستگاه خودروی سواری، ۳۰ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودروی تجاری سبک، ۷ هزار و ۲۸۶ دستگاه کامیون و هزار و ۴۹۲ دستگاه اتوبوس به فروش رسیده است.

در میان خودروسازان جنرال موتورز با فروش ۳۲ هزار و ۴۰۸ دستگاه (۲۱ درصد از سهم بازار)، فولکس‌واگن با فروش ۲۴ هزار و ۶۳۹ دستگاه (۱۵.۹ درصد از سهم بازار) و فیات کرایسلر با فروش ۱۳ هزار و ۶۳۰ دستگاه (۱۴.۵ درصد از سهم بازار) از محصولات خود موفق شدند در رده پرفروش‌ترین خودروسازان قرار بگیرند و به ترتیب ۲۱، ۱۵.۹ و ۱۴.۵ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرند.   

بریتانیا

براساس گزارش انجمن سازندگان و فروشندگان خودرو در بریتانیا (SMMT) فروش خودروهای سواری در ژانویه ۲۰۲۰ با ۷.۳ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۱۴۹ هزار و ۲۷۹ دستگاه رسید.

در این ماه فروش فورد به عنوان پرفروش‌‌ترین برند در بریتانیا با ۱.۵ درصد کاهش به ۱۶ هزار و ۳۷۷ دستگاه رسید و دو برند محبوب دیگر در این کشور نیز با تجربه‌ کاهش‌های ۰.۲ درصدی ۹.۱ درصدی به ترتیب ۱۳ هزار و ۱۹۷ و ۱۱ هزار و ۱۳۰ دستگاه از محصولات خود را به فروش برسانند.

سهم بازار سه برند فوق به ترتیب ۱۱، ۸.۸ و ۷.۵ درصد اعلام شده است. در جایگاه مدل‌های پرفروش نیز فورد فیه‌ستا با ۶ هزار و ۸۷ دستگاه، فورد فوکوس با ۵ هزار و ۲۸۷ دستگاه، نیسان قشقایی با ۴ هزار و ۶۰۸ دستگاه، واکسهال کورسا با ۴ هزار و ۳۷۳ دستگاه و فولکس‌واگن گلف با ۴ هزار و ۲۷ دستگاه پنج جایگاه اولیه را به خود اختصاص دادند.

روسیه

براساس گزارش منتشر شده از سوی کمیته خودروسازان تجاری در اروپا (AEB) در ماه آغازین سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۰۲ هزار و ۱۰۲ دستگاه خودروی سواری و خودروی تجایر سبک در روسیه به فروش رسیده که این میزان نسبت به ژانویه سال قبل ۱.۸ درصد بیشتر است.

در این ماه فروش برند‌ روسی لادا با ۱.۲ درصد افزایش به ۲۱ هزار و ۷۹۰ دستگاه رسید در حالی‌که کیا به عنوان دومین برند پرطرفدار در این کشور با کاهشی ۴.۷ درصدی روبه‌رو شد و میزان فروش‌اش به ۱۴ هزار و ۹۵۵ دستگاه رسید.

هیوندا، تویوتا و فولکس‌واگن نیز در مقام سه برند پرفروش دیگر در کشور پهناور روسیه به ترتیب موفق شدند ۱۱ هزار و ۳۹۵، ۸ هزار و ۲۹۳ و ۶ هزار و ۴۰۵ دستگاه از محصولات خود را به فروش برسانند.

آلمان

براساس گزارش‌های منتشر شده در آلمان فروش خودرو در ماه ژانویه با کاهشی ۷.۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل روبه‌رو شده و به ۲۴۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید. 

فروش فولکس‌واگن (با ۱۹.۸ درصد از سهم بازار) به عنوان پرفروش‌ترین برند آلمانی با ۴.۱ درصد کاهش نسبت به ژانویه ۲۰۱۹ همراه بود و به ۴۸ هزار و ۷۴۴ دستگاه رسید.

مرسدس (با ۱۰.۶ درصد از سهم بازار) که روزهای بهتری را نسبت به سال قبل می‌گذراند با افزایشی ۲.۹ درصدی موفق شد در ماه قبل ۲۶ هزار و ۳۴ دستگاه از محصولاتش را به مشتریان آلمانی عرضه کند.

آئودی و ب‌ام‌و هم که به ترتیب ۹ و ۸.۳ درصد از سهم بازار آلمان را در چنگ خود دارند موفق شدند در ماه گذشته به ترتیب ۲۲ هزار و ۶۶ و ۲۰ هزار و ۴۵۴ دستگاه از محصولات خود را عرضه کنند.

کانادا

در ماه ژانویه فروش خودرو در کانادا با افزایشی جزئی ۰.۸ درصدی نسبت به سال قبل همراه بود و در مجموع تعداد۱۰۹ هزار و۶۱۶ دستگاه خودرو در این ماه به فروش رسید.

فروش خودروهای شاسی‌بلند و وانت‌های پیکاپ که بخش عمده‌ای از بازار کانادا را تشکیل می‌دهند، در این ماه با افزایشی ۶.۷ درصدی نسبت به ژانویه ۲۰۱۹ دستگاه به ۸۷ هزار و ۱۸۳ دستگاه رسید. این در حالی است که فروش مدل‌های سواری با کاهشی ۱۷.۲ درصدی به ۲۲ هزار و ۴۳۳ دستگاه دست پیدا کرد.

مجموع فروش برندهای سه خودروساز بزرگ دیترویتی در کانادا به ۴۶ هزار و ۷۴ دستگاه رسید در حالی‌که سایر برندهای خارجی در مجموع ۶۳ هزار و ۵۴۲ دستگاه از خودروهایشان را در این کشور به فروش رساندند.

ایتالیا

انجمن خودروسازان ایتالیا (ANFIA) در روزهای اخیر اعلام کرده که ثبت خرید خودروهای جدید در ماه ژانویه  نسبت به دوره مشابه سال قبل با کاهشی ۵.۹ درصدی همراه بود و به ۱۵۵ هزار و ۵۲۸ دستگاه رسید.

برندهای داخلی ایتالیا در این ماه با در اختیار گرفتن ۲۶ درصد از سهم بازار افزایشی ۰.۳ درصدی را نسبت به ژانویه ۲۰۱۹ شاهد بودند در حالی‌که برندهای خارجی با به دست آوردن ۷۴ درصد از سهم بازار در این ماه کاهشی ۷.۹ درصدی را در فروش خود تجربه کردند.

در این ماه فیات به عنوان پرفروش‌ترین برند ایتالیایی (با ۱۶.۶ درصد از سهم بازار) افزایشی ۵.۶ درصدی را در فروش خود شاهد بود. فولکس‌واگن به عنوان دیگر برند محبوب در ایتالیا افزایشی ۰.۶ درصدی را تجربه کرد و به ۹.۶ درصد از سهم بازار این کشور دست یافت. درحالی‌که پژو با افتی ۱۳.۳ درصدی روبه‌رو شد و سهم بازارش به ۶.۳ درصد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =