کد خبر: 227587
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷
خودروهای دپوشده در گمرک

درحال‌حاضر واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و ساخت آمریکا ممنوع است. اما این درشرایطی است که در بین خودروهای دپوشده تعدادی دارای این شرایط هستند که در مورد آن‌ها نیز تصمیم‌گیری شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، بعد از مصوبه نیمه دی‌ماه ۱۳۹۷ که با مجموع مهلت شش‌ ماهه موجب تعیین‌ تکلیف و ترخیص بخشی از خودروهای مانده در گمرک، بنادر و مناطق‌آزاد شد، مصوبه نیمه بهمن‌ماه سال جاری هیات دولت نیز امکان تعیین‌تکلیف و ترخیص مانده‌خودروها را بعد از مدت‌ها فراهم می‌کند.

دراین‌خصوص مهردادجمال ارونقی، معاون فنی وامور گمرکی گمرک ایران به‌بیان نقطه‌نظرات خود می‌پردازد. 

با توجه به‌اینکه شرایط ثبت‌سفارش خودرو برای آن دسته از خودروهای مانده در گمرک که فاقد ثبت‌سفارش هستند فراهم شده است، بفرمایید چه‌تعداد خودرو از چنین امکانی بهره‌مند خواهند شد؟

حدود یک‌هزار و ۱۰۰ دستگاه از خودروهای باقی مانده بدون ثبت‌سفارش هستند که امکان ترخیص آن‌ها وجود نداشت و به‌گمرک نیز اظهار نشده‌اند که با ابلاغ مصوبه، بخشی از این خودروها تعیین‌تکلیف شده و با صدور ثبت سفارش قابلیت اظهار و ترخیص از گمرک پیدا می‌کنند.

 وضعیت خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی و بالاتر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

درحال‌حاضر واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و ساخت آمریکا ممنوع است. اما این درشرایطی است که در بین خودروهای دپوشده تعدادی دارای این شرایط هستند که در مورد آن‌ها نیز تصمیم‌گیری شده است. همچنین با ابلاغ و اجرای مصوبه اخیر هیات‌دولت درمورد تعیین‌تکلیف خودروهای دپوشده، خودروهای متعلق به‌جانبازان تعیین تکلیف می‌شود. این درحالی‌است که حدود ۱۰۴ دستگاه خودرو از قبل از سال ۱۳۹۳ در گمرک باقی مانده که از جمله خودروهای واردشده از محل تسهیلات مربوط به‌جانبازان است که اکثریت این ۱۰۴ دستگاه بالای ۲۵۰۰سی‌سی هستند.

تکلیف خودروهای اروندی چه‌خواهد شد؟ 

با مصوبه هیات‌دولت خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی موجود در گمرک خرمشهر جهت تردد درمحدوده منطقه آزاد اروند که تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ برای آن‌ها قبض انبار منطقه صادر شده است نیز تعیین‌تکلیف و ترخیص می‌شوند. ۲۲۷ دستگاه خودرو در گمرک خرمشهر (منطقه آزاد اروند) قرار دارد که ۱۵۴دستگاه  بالای ۲۵۰۰سی‌سی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =