تیگو ۷

این روزها بازار ایران باتوجه بــه تحریم ها و مشــکلات موجود با نبود یا کمبود تنوع در انتخاب مواجه اســت. دروازه های ورود خودرو بســته، واردات ممنوع و اکثر برندها از بازار ایران خارج شــده اند. اما نیاز در بازار وجود دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،این روزها بازار ایران باتوجه بــه تحریم ها و مشــکلات موجود با نبود یا کمبود تنوع در انتخاب مواجه اســت. دروازه های ورود خودرو بســته، واردات ممنوع و اکثر برندها از بازار ایران خارج شــده اند. اما نیاز در بازار وجود دارد. برخی مشــتریانی که به دنبال خودروهای نسبتا لوکس و سطح بالا هستند، اکنون با نبود تنوع محصول در بازار روبه رو شده اند. حال از میان گزینه های موجود که تولید آنها در کشور امکانپذیر است، بهترین گزینه هایی را که حس مدرن بودن را به خریداران نیز القا می کنند، معرفی میکنیم. اگرچه متاســفانه اکثر تولیدات داخلی قدیمی و از رده خارج و متعلق به چنددهه پیش هستند، اما در این میان 3 خودرو هاچبک، سدان و شاسی بلند مونتاژ داخل را که در بازار طرفداران خاص خود را دارند و درعین حال به نمونه های وارداتی نزدیک هستند، به عنوان انتخاب هایی مناسب و مدرن در شرایط فعلی بازار معرفی می کنیم.

پژو 207؛ هاچبک جذاب و محبوب

بی تردید موفق ترین هاچبک بازار ایران پژو 206 است اما فیس لیفت این مدل بر مبنای نیز توانست در بازار ایران توجه بسیاری از خریداران را جلب کند. اگرچه این خودرو به لحاظ کیفیت دارای مشکلاتی است اما لوگو پژو و عرضه محصول همراه با فروش- خدمات توسط ایران خودرو باعث شد بسیاری از طرفداران یک هاچبک شهری و نسبتا مدرن در مقایسه با نمونه های تولیدی به سمت این خودرو بروند. البته اساس طراحی این خودرو بر مبنای پژو 206 است و ظاهر آن هیچ گاه پیر نمی شود. با این حال ترکیب نمای جلو و برخی ادوات موجود در مدل 207 ،باعث میشود چهره نسبتا جذابی داشته باشد. هرچند برخی انتقادها به کیفیت این خودرو و قطعات غیراصلی وارد اســت، اما کماکان ایران خــودرو پیش فروش بلندمدت این خــودرو را در نظر دارد و برنامه عرضه با ســقف شیشــه ای پانوراما را نیز در نظر گرفته اســت. در هر صورت در نبود هاچبک های مدرن ازجمله هیوندای i20 ،تویوتا یاریس، سیتروئن C3 و... هنوز هم پژو 207 میتواند انتخاب قابل قبول هاچبک پسندان مدرن باشد.

مزدا3؛ گزینه قابل اعتماد در میان سدانها

مزدا3 خودرو ژاپنی باکیفیت و همواره محبوب ایرانی ها، نزدیک به یک دهه است که توسط بهمن موتور عرضه می شود. درحال حاضر دو نسل بعد از نسخه فعلی در بازار ایران نیز توسط کمپانی مزدا به بازار عرضه شــده است. البته تحریم های بین المللی باعث شد هرگز شاهد عرضه نسخه های جدیدتر این مدل به بازار کشور نباشیم. از یکسو نام مزدا و نشــان تجاری این خودروساز ژاپنی و ازسوی دیگر طراحی جذابی که غبار پیری روی آن دیر می نشیند، باعث شده است مزدا 3 هنوز هم گزینه ای جذاب در بازار سدانهای مونتاژی کشور شناخته شود. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که مزدا 3 فعلی در مقایسه با برخی سدانهای مدرن و به روز، از امکانات و آپشن های کمتری برخوردار است. همچنین قیمت بالای قطعات یدکی و کمیاب بودن آن در برخی نقاط کشور، فعال از جمله ویژگی های آن در بازار کشور به شمار می رود.

چری تیگو7؛ جایگزین وارداتی ها

در سال 96 شرکت مدیران خودرو شاســی بلند لوکس و ساختارشکن خود را با نام چری تیگو7 به بازار معرفی کرد. لوکس ترین خودرو چینی خیلی زود جای خود را در بازار ایران بازکرد و امروز به عنوان یک خودرو ارزشمند شناخته می شود. تیگو7 در مقایسه با رقبای کره ای آپشن های لازم را دارد و قیمت آن نیز تقریبا نصف توسان یا اسپورتیج است که این موضوع می تواند برگ برندهای آن در بازار محسوب شود. باتوجه به شرایط واقعی بازار، چری تیگو7 یک انتخاب ارزشمند است. تیگو7 با طراحی بسیار مدرن و زیبا همراه با شرایط فروش مناسب و تحویل فوری عرضه می شود. همچنین این خودرو کلیه آپشنهای روز را در کنار یک موتور توربو قدرتمند داراست. بازار فروش دســت دوم یکی از دغدغه های خریداران است که باتوجه به تحولات بازار، شرایط بهتری را نیز پیدا می کند. گرچه برند تیگو7 در مقایســه با رقبای کرهای، ژاپنی و اروپایی نوپاست و شاید این یکی از دغدغه های خریداران تلقی شود اما باید بپذیریم باتوجه به سرعت رشد چینی ها و حضور آنها در بازارهای بزرگ، کیفیت و مهندسی آنها در حال رشد و ارتقا بوده که تیگو 7 به خوبی نشان دهنده این موضوع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =