کد خبر: 227605
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
بورس و بازار خودرو

روز گذشــته در دادوستدهای نمادهای خودرویی شرکت های سایپا، صنایع ریخته گری ایران، گسترش ســرمایه گذاری ایران خــودرو، زامیاد، ســایپا آذین، ســرمایه گذاری رنا، رادیاتــور ایران، فنرســازی زر، نیرومحرکــه، الکتریک خودرو شــرق، بهمن دیزل و کمک فنر ایندامین مثبت شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشــته در دادوستدهای نمادهای خودرویی شرکت های سایپا، صنایع ریخته گری ایران، گسترش ســرمایه گذاری ایران خــودرو، زامیاد، ســایپا آذین، ســرمایه گذاری رنا، رادیاتــور ایران، فنرســازی زر، نیرومحرکــه، الکتریک خودرو شــرق، بهمن دیزل و کمک فنر ایندامین مثبت شدند و در مقابل نمادهای ایران خودرو، پارس خودرو، ریخته گری تراکتورسازی ایران و ســازه پویش منفی خوردند. همچنین دیروز در گــروه خودرویی، طــی 122هــزار و 561 نوبت معاملاتی، یک میلیــارد و 232میلیون ســهم به ارزش 533میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز یکشنبه بالغ بر 63هزارو765 میلیارد تومان شد.

انتظار برای معاملات متعادل تر

پس از روند نزولی که نمادهای خودرویی طی یک هفته انتظار برای معاملات متعادل تر گذشته تجربه کرده اند، انتظار می رود از این پس معاملات متعادل تری را تجربه کنند. این در حالی اســت که نماد ایران خودرو و ســایپا به دلیل اخبار مربــوط به افزایش سرمایه از مدت ها پیش روند صعودی بسیار خوبی را طی کردند، اما بعد از این که افزایش سرمایه آن ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها قطعی شد، نقدینگی واردشده به سهام این شرکت ها خروج خود را آغاز کرد. این روند تا معاملات روز گذشــته نیز همچنان ادامه داشــت. حال باتوجه به شرایطی که وجود دارد، باید دید چه زمانی دوباره اقبال به خودرویی ها باز خواهد گشت.

روند مثبت در ایام پایانی سال

شاخص کل بورس تهران روز گذشته با افزایش 10هزار و روند مثبت در ایام پایانی سال 761 واحدی در تراز 472هزار و 749 واحدی ایستاد. به نظر می رسد نماگر اصلی بازار سهام تا ده روز آینده به قله 500هزار واحدی برســد، اما پیشروی بعد از آن منوط به بررسی تحولات آتی در حوزه های بین المللی و اقتصادی است. در این میان، آن چه مسلم به نظر می رسد این است که بورس تهران تا پایان ســال به طور کلی به روند مثبت خــود ادامه خواهد داد و همچنان اقبال به بازار ســهام را می توان مناسب ارزیابی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =