گروه صنعتي ايران خودرو

با توجه به شیوع بیماری خطرناک و نوپدید کرونا و بروز این بیماری در برخی از کشورها و اهمیت پیشگیری و مقابله با آن، همایش مقابله با این ویروس با حضور مدیران ارشد و کارکنان در ایران خودرو برگزارشد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،این همایش در راستای اجرای قوانین و مقررات بهداشتی بین المللی (IHR) و براساس دستور العمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور آشنایی افراد در معرض خطر مبتلا به ویروس کرونا و با هدف رعایت موارد پیشگیرانه و کنترلی تشکیل شد.
دکتر دادرس ، کارشناس ارشد اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با اشاره به عدم وجود نگرانی خاص با رعایت موارد بهداشتی  از ارسال دستورالعمل کشوری پیشگیری از کرونا به مراکز تحت پوشش خبر داد و خاطر نشان کرد: این ویروس‌ معمولاً می‌تواند با ایجاد مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی باعث بیماری شود.
 وی با اشاره به اقدامات مفید و پیشگیرانه معاونت منابع انسانی و امور پدر ایران خودرو در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا افزود: علائم ویروس کرونا شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، احتمالاً سردرد و تب است که می‌تواند تا دو روز ادامه یابد.
دکتر دادرس در خصوص این که چگونه می توانیم ریسک ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهیم، توصیه کرد: دستان خود را مرتب با صابون بشویید و دهان و بینی خود را هنگام  عطسه یا سرفه بپوشانید
وی بر رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد و افزود: از افرادی که علائمی شبیه آنفولانزا دارند، فاصله بگیرید وبررسی شرح حال بیماران تب دار و دارای علایم تنفسی حاد نقش بسیار مهمی در برنامه پیشگیری و کنترل این بیماری دارد.
کارشناس ارشد اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت خاطر نشان کرد : آموزش نکات بهداشتی در زمینه پیشگیری ویروس کرونا برای همه الزامی است و بابد به دستوالعمل های بهداشتی از سوی مراکز ذی صلاح توجه کنید.
وی خاطر نشان کرد : افرادی که علائم بیماری دارند باید در خانه استراحت کنند و اگر مجبور به حضور در بیرون خانه هستند، این بیماران باید از ماسک‌های معمولی استفاده کنند؛ البته اگر 4 تا 5 ساعت ماسک را استفاده کردیم و ماسک خیس شد، باید تعویض شود.
کارشناس ارشد اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت درباره ضرورت استفاده از ماسک‌های فیلتردار تاکیدکرد: ماسک N95 برای افرادی است که می‌خواهند بیمار مشکوک یا مبتلا به کرونا را ویزیت کرده و اقدامات درمانی انجام دهند؛ در نتیجه لزومی ندارد که همه افراد ماسک N95 بزنند.
دکتردادس از اقدامات پیشگیرانه ، تشکیل ستاد مدیریت بحران و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مستمربین  خانواده بزرگ گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص ویروس کرونا قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =