کد خبر: 227881
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح و بهره‌برداری ۴ آزادراه طی سال آینده و سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تا پایان دولت دوازدهم ۵۸۲ کیلومتر آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش «اخبار خودرو»،خیرالله خادمی در حاشیه مراسم افتتاح ادامه آزادراه همت-کرج اظهار کرد:‌ 1161 کیلومتر آزادراه در دست اجرا قرار دارد که حدود 50 درصد آزادراه‌های موجود کشور است و تا پایان دولت دوازدهم 582 کیلومتر آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این 4 آزادراه شامل کنارگذر جنوبی تهران، کنارگذر شرقی اصفهان، آزادراه اصفهان ـ شیراز به عنوان بلندترین آزادراه کشور به طول 225 کیلومتر و آزادراه اراک به خرم آباد تا حدفاصل بروجرد است. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: آزادراه اراک ـ خرم‌آباد به طول 67 کیلومتر نیز حدفاصل خرم‌آباد تا بروجرد است که تلاش می‌کنیم پس از تکمیل به سرعت افتتاح شود.

وی درباره آزادراه همت-کرج نیز گفت:‌ این مسیر آزادراهی به طول 14.6 کیلومتر چهارمین محور ارتباطی بین پایتخت و شهر کرج است و با احداث این محور 30 درصد ترافیک فعلی بین تهران تا کرج به این آزادراه منتقل می‌شود.

خادمی با بیان اینکه 85 درصد این مسیر کاملا کوهستانی است اما همه عملیات مکانیکی بدون انفجار انجام شد، افزود: شهرک‌های مسکونی، مناطق گردشگری و پادگان‌هایی در طول این مسیر وجود داشتند که با کمک استانداری البرز تملک شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  یادآور شد: همچنین برای روانسازی ترافیک، شهرداری کرج از دره ورودی کرج (شمال این شهر) با احداث پلی به طول 550 متر روی دره در حال احداث مسیری به طول 17.5 کیلومتر است که آزادراه همت تا کرج را به آزادراه بعدی متصل می‌کند. این پروژه نیز 48 درصد پیشرفت دارد و اگر تکمیل شود بار ترافیکی در مسیرهایی که به سمت قزوین، تبریز و گیلان می‌رود را جذب می‌کند که برای تکمیل آن 1200 میلیارد تومان لازم است و شهرداری کرج از دولت در این باره درخواست همکاری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =