کد خبر: 227890
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
بیمه خودرو

با توجه به اینکه سال ۹۹ نرخ دیه افزایش پیدا کرده است؛ ما نیز مبلغ حق بیمه را برای کلیه خودروها مشخص و به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کرده‌ایم.

به گزارش «اخبار خودرو»،غلامرضا سلیمانی رئیس بیمه مرکزی در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ۹۹ نرخ دیه افزایش پیدا کرده است؛ ما نیز مبلغ حق بیمه را برای کلیه خودروها مشخص و به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کرده‌ایم.

او افزود: با توجه به اینکه مبلغ دیه در سال ۹۹، ۲۲ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است به همین دلیل ما سعی کرده‌ایم افزایش زیادی در نرخ حق بیمه خودرو در سال ۹۹ نداشته باشیم و با توجه به اینکه هیچ سودی هم برای دریافت حق بیمه در نظر نگرفته‌ایم، فقط ۳ درصد بیشتر بابت هزینه اداری دریافت می‌کنیم.

سلیمانی بیان کرد: با احتساب ۳ درصد هزینه‌های اداری، نرخ حق بیمه خودرو در سال ۹۹، ۲۵ درصد تعیین شده است.

او گفت: ما امروز این رقم را به تمام شرکت‌های بیمه‌ای ارسال کردیم تا از سال ۹۹ اعمال شود.

رئیس بیمه مرکزی افزود: میانگین پرداختی حق بیمه در سال ۹۸ حدود ۶۵۰ هزار تومان بود که تعداد زیادی از رانندگان به دلیل رانندگی خوب از تخفیف‌های استفاده کردند.

سلیمانی گفت: ۱۰ درصد عوارض بیمه‌های شخص ثالت برای وزارت بهداشت دریافت می‌شود به همین دلیل با این وزارت خانه حساب‌های داریم در همین راستا طی چند روز گذشته مبلغ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به حساب این وزارت خانه واریز شد تا از این طریق در مسیر مبارزه با بیماری کرونا کمکی کرده باشیم.

وی بیان کرد: باشیوع ویروس کرونا ما ۷ نفر فوتی در صنعت بیمه داشتیم با این وجود تمام شرکت‌های بیمه‌ای و نمایندگی‌ها در سراسر کشور فعال بودند و حتی کمک‌های زیادی برای مقابله با این بیماری انجام دادند.

رئیس بیمه مرکزی گفت: شرکت‌های بیمه‌ای حدود ۸۵۰ میلیارد ریال کمک تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های کشور داشتیم و حدود ۳۰ هزار بسته تجهیزات مانند ماسک در اختیار مردم قرار دادیم.

سلیمانی ادامه داد:یکی از شرکت‌های بیمه‌ای نیز حدود ۱۰ هزار بسته بهداشتی به خانواده‌های شهدا اعطا کرد.

وی تصریح کرد: اعلام شد ارائه اسناد پزشکی که بیماران باید به شرکت‌های بیمه‌ای ارائه دهند تا براساس آن خسارت پرداخت شود، ۲ ماه به تعویق بیفتد و این شرکت‌های علل حساب خسارت را به بیماران از جمله بیماران کرونا پرداخت کنند.

وی گفت: در طول ایام عید مقرر شده تمام شرکت‌های بیمه فعال باشند تا اگر حادثه‌ای رخ داد، پرداخت خسارت انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =