کد خبر: 227894
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

استفاده از ظرفیت‌های داخلی درطراحی پلت‌فرم خودروهای برقی نیازمند ارتباط نزدیک میان صنعت‌خودرو، دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان است. صنعت‌خودرو امروز باید به‌سمت تولید ماشین‌آلات برقی حرکت کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،استفاده از ظرفیت‌های داخلی درطراحی پلت‌فرم خودروهای برقی نیازمند ارتباط نزدیک میان صنعت‌خودرو، دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان است. صنعت‌خودرو امروز باید به‌سمت تولید ماشین‌آلات برقی حرکت کند.
هرچند درحال‌حاضر از زیرساخت‌های کافی در راستای تولید خودروهای برقی برخوردار نیستیم، اما این موضوع نمی‌تواند مانع حرکت ما دراین مسیر شود. با این حال باید با مساعدت شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و ایجاد ارتباط نزدیک‌تر بین صنعت و دانشگاه به‌سمت ایجاد تحول، طراحی و داخلی‌سازی پلت‌فرم‌های هوشمند گام برداریم و مالکیت آن را دراختیار ‌خود قرار دهیم تا در بحث تامین تجهیزات و استفاده از دانش فنی نیز نیازمند خارج از کشور نباشیم. 
در این راستا نیز می‌توان از ظرفیت‌های داخلی در طراحی پلت‌فرم‌ این نوع از خودروها بهره برد. هرکشوری درشرایط تنگنا، لزوم حرکت در راستای خودکفایی در تولید محصولات را احساس می‌کند. بنابراین ما نیز دراین شرایط باید وضعیت فعلی را فرصتی برای عملیاتی کردن این موضوع تلقی کنیم. 
خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهیان ما درمقایسه با گذشته از توانمندی مطلوب‌تری دراین‌باره برخوردارند. از همین رو باید به‌نیروهای داخلی اعتماد و از آن‌ها حمایت کرد و به‌اعتقاد بنده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی لازم وجود دارد و نکته مهم این است که شرکت‌های خودروساز به متخصصان داخلی که دراین شرکت‌ها فعال هستند و همچنین دانشگاهیان اطمینان بیشتری داشته باشند و آن‌ها را نیز از حمایت و همکاری خود مطمئن سازند تا با استفاده از این فرصت تولید پلت‌فرم‌های برقی را آغاز کنیم. 
به‌تازگی خودروسازان بزرگ کشور آمادگی و تمایل خود را برای همکاری نزدیک‌تر اعلام کرده‌اند و امیدواریم این ارتباط بین آن‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهیان هرچه‌ عمیق‌تر برقرار شود. 
البته ادامه این مسیر به همت و عزم جدی طرفین و ایجاد نقطه اتصال میان خودروسازان و شرکت‌های دانش‌بنیان بستگی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =