کد خبر: 227898
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

طبق تجربه سال‌های گذشته روند منفی دو هفته میانی اسفند، در هفته پایانی این ماه و ایام نوروز که معاملات صورت می‌گیرد، جبران شده است، بنابراین در نوروز و روزهایی که با دادوستد همراه است، بازار همیشه سبز و با رشد پرشتابی را داشته‌ایم.

به گزارش «اخبار خودرو»، طبق تجربه سال‌های گذشته روند منفی دو هفته میانی اسفند، در هفته پایانی این ماه و ایام نوروز که معاملات صورت می‌گیرد، جبران شده است، بنابراین در نوروز و روزهایی که با دادوستد همراه است، بازار همیشه سبز و با رشد پرشتابی را داشته‌ایم.
از‌سوی‌دیگر در بین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در کشور گزینه‌ای  برای جذابیت بازار سرمایه وجود ندارد. زیرا  این بازار نسبت‌به سایر بازارها از مزایایی مانند نقدشوندگی، حمایت دولت و شفافیت برخوردار است. این در حالی است که وضعیت کاهشی شاخص بورس ادامه‌دار نخواهد بود. بخش عمده‌ای از بازار سرمایه شامل نهادهای مالی مانند بانک، بیمه، تامین سرمایه، لیزینگ‌ها و گروه‌هایی مانند خودروسازی، تولیدی و شوینده هستند که ارتباطی به قیمت نفت ندارند اما اکنون اینگونه سهم‌ها هم همسو با قیمت نفت روند منفی را در پیش گرفتند. 
در میان‌مدت شاهد اقبال بازار به سمت صنایعی خواهیم بود که وابسته به قیمت نفت نیستند و در بلندمدت بازارسرمایه بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.
در بیرون از بازار سرمایه، بازار جذابی برای سرمایه‌گذاری که بتواند پاسخگوی تورم انتظاری کشور باشد وجود ندارد، بنابراین همچنان شاهد ورود نقدینگی و اقبال سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه خواهیم بود.
بازار به‌زودی به مسیر اصلی خود بازمی‌گردد، فقط اکنون در انتخاب سهام موجود در بازار اشتباه‌هایی صورت گرفته است که این موضوع در چند روز آینده برطرف می‌شود و بازار راه خود را پیدا می‌کند.
اکنون بسیاری از سهامی که در بازار حضور دارند و ارزنده هستند، ارتباطی به قیمت نفت ندارند، به همین دلیل می‌توان گفت جذابیت بازار سرمایه همچنان پابرجاست.
نوسان جزئی از ذات بازار است. بنابراین سرمایه‌گذاران باید با دید میان‌مدت وارد بازار شوند و بدون تحلیل وضعیت شرکت‌ها و تحت تاثیر رویکردهای سفته‌بازانه اقدام به دادوستد سهام نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =