فیلم فورد در برابر فراری

رقابت میان فورد و فراری بر سر جایگاه برتر در مسابقات و ضرورت طراحی به ساخت خودرو جدید فورد GT40 انجامید که توسط تیم حرفه‌ای شلبی و با حضور کن مایلز با عملکرد بالا برای مسابقات 24لمانز و دیتونا فراهم شد.

به گزارش «اخبار خودرو​»، در دنیای پرهیجان خودرو طی دهه‌های گذشته اتفاقات بسیاری افتاده که مرور این حکایت‌ها حتی پس از دهه‌ها برای علاقه‌مندان آن و بسیاری مخاطبان دیگر هیجان‌انگیز و تاثیرگذار است. یکی از ماجراهای جنجالی و پرهیجانی که صنعت خودر را با تحولات بسیاری نیز مواجه کرد، رقابت دو کمپانی مطرح و صاحب‌سبک فورد و فراری بود.

اگرچه جدال میان هر دو خودروساز به‌ویژه مدیران ارشد آن‌ها بحث‌برانگیز بوده، اما سمت‌وسوی تازه‌ای به روند توسعه صنعت خودرو داده است.

این حکایت جذاب در سال 2019 توسط جیمز منگلد روی پرده سینما به تصویر کشیده شد و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد، به حدی که فیلم «فورد در برابر فراری» فروش 225.4میلیون دلاری در کل جهان را به خود اختصاص داد. اما نکته بسیار مهم در ساخت این فیلم در کنار به تصویر کشیدن رقابت هنری فورد دوم و انزو فراری بر سر جایگاه برتر در مسابقات 24ساعته لمانز و چالش‌های ایجادشده در این میان برای هر دو، زندگی راننده‌ای است که یک مهندس مکانیک حرفه‌ای بود.

این شخص کن مایلز (Ken Miles) است؛ راننده بریتانیایی که پس از تلاش‌های مستمر برای ورود به ایالات متحده، سرانجام به‌عنوان مدیر خدمات MG به آن کشور نقل مکان کرد. او با پشتکار فوق‌العاده، مهارت و دانش بالای خود در چند مسابقه اتومبیل‌رانی پیروز شد.

زندگی مایلز پس از ورودش در اوایل دهه 60 میلادی به تیم شلبی/کبرا بیش از پیش متحول شد. رقابت میان فورد و فراری بر سر جایگاه برتر در مسابقات و ضرورت طراحی به ساخت خودرو جدید فورد GT40 انجامید که توسط تیم حرفه‌ای شلبی و با حضور کن مایلز با عملکرد بالا برای مسابقات 24لمانز و دیتونا فراهم شد.

کن مایلز در سن 47سالگی و هنگام تست یک خودرو در گرمای سوزان تابستان کالیفرنیای جنوبی با سرعت وحشتناک بالای 320 کیلومتر در ساعت دچار تصادف و انفجاری شد که در یک لحظه به مرگ او انجامید. کارول شلبی و پسر 15 ساله کن مایلز (پیتر) شاهد این صحنه رعب‌انگیز و دردناک بودند.

یکی از پرسش‌هایی که برای بینندگان فیلم «فورد در برابر فراری» پیش آمده، این است که پیتر مایلز که عاشق پدرش و حرفه او بود، اکنون کجاست و چه می‌کند؟

برخلاف حدس اغلب تماشاگران فیلم، پیتر هرگز به کمپانی شلبی نپیوست، اما در حوزه کاری پدرش مشغول به فعالیت شد.

پیتر مایلز 15ساله به مجموعه خودروهای سفارشی Troutman and Barnes که مدیریت بر عهده دیک تروتمن - دوست صمیمی کن مایلز بود -  ملحق شد. او 14 سال در آن مجموعه فعالیت کرد و در سال 1986 به‌عنوان یک سازنده و سپس مکانیک به Precision Performance Inc پیوست.

وقتی ایوان استیوارت در مسابقات 1991 با نیسان 400 موفق به پیروزی شد، مدیر تشریفات تیم پیتر مایلز بود.

در آخرین مصاحبه‌ای که پیتر مایلز در سال گذشته داشت، اعلام کرد آخرین باری که به مسابقات لمانز24 رفته در سال 1965 بوده و از آن زمان هیچ‌گاه به این مسابقات برنگشته است. شاید خاطره تلخ از دست دادن پدر، مانع از فعالیت او در کمپانی شلبی و رفتن او به مسابقات لمانز24 بوده است.

در حال حاضر پیتر مایلز مدیر اجرایی یک مجموعه بزرگ کلکسیونی خودرو «ویلیام ای-کانر دوم» است که خودروهای حاضر در این مجموعه بیش از 80 میلیون دلار ارزش دارند.

خاص‌ترین خودرو کلاسیکی که در این مرکز کلکسیونی وجود دارد  فراری GTO250 است که از با ارزش‌ترین خودروهای مدنظر انزو فراری بوده است.

پیتر درباره فیلم «فورد در برابر فراری» می‌گوید: «من تمام اطلاعات مربوط به پدرم اعم از صداهای ضبط‌شده، مقالات و نشریات مربوطه در این زمینه را به کریستین بیل ارائه کردم تا بتواند به هرچه واقع‌گرایانه‌تر نقش پدرم را ایفا کند.»

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mahyar13 IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    10 0
    جالب و کامل جواب بیشتر سوالام اینجا بود ممنونم
  • ناشناس IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    13 2
    امروز قهرمانان ورزشی در عرصه مسابقات بخصوص مسابقات اتومبیل رانی بواسطه قوانین و ایمنی بالا بیشترین چیزی که تهدیدشون می‌کنه حس شهرت و حواشی سلبریتی بودنشونه و به لحاظ شخصیتی بعد از دوران قهرمانی به سرعت فراموش میشن چونکه شهرتشون بواسطه عالم رسانه ای و مجازی و هزینه های هنگفت اسپانسرهاست نه شخصیت و سواد علمی خودشون اما هستند بزرگانی که امثال آیرتون سنا و کن مایلز فقید و غلامرضا تختی که شرافت شهامت شجاعت مردم واری و روحیه ی بالاشون حتی قدرت رسانه ها و کمپانی های سودجو و حکومت هارو می‌شکنه و فقط و فقط بواسطه وجود خودشونه که میدرخشن.متاسفانه چنین چیزی در دنیای ورزشی ایران و جهان دیگه یا وجود نداره یا اندک شماره و بیشتر ورزشکاران نقش مانکن دارن حتی امثال مسی و رونالدو لوییز همیلتونو... که با وجود حرفه ای بودن صرف اما در عالم معنا جایگاهی ندارن و جز خبر رسوایی اخلاقی و پولشویی و مالیاتی چیزی از اینها جهان رو در نمی نورده.به احترام سنا مایلز و تختی.
  • امین IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 0
    یکی از بهترین فیلم هایی که دیدم همین فیلم بود.با اینکه خسته بودم ولی تا ساعت ۲ شب پای این فیلم نشستم و آخر اشکمو در آورد.کن مایلز یعنی آخر از خود گذشتگی .بهتون توصیه میکنم این فیلم رو حتما ببینید
  • مهدی از یزد IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    منم توصیه میکنم این فیلمو ببینید خیلی عالی بود نماد پشتکار و ریسک پذیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =