کد خبر: 227944
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

سود خالص شرکت‌های هواپیمایی اروپایی شاغل در صنعت هوانوردی درسال ۲۰۲۰ نسبت به‌ایرلاین‌هایی که در قاره‌های دیگر دنیا فعالیت دارند، صعودی‌تر خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود این سود به ۷.۹ میلیارددلار برسد که نسبت به‌سال ۲۰۱۹ میلادی افزایش می‌یابد.

میزان سود خالص شرکت‌های هواپیمایی در قاره‌های مختلف

به گزارش «اخبار خودرو​»،سود خالص شرکت‌های هواپیمایی اروپایی شاغل در صنعت هوانوردی درسال ۲۰۲۰ نسبت به‌ایرلاین‌هایی که در قاره‌های دیگر دنیا فعالیت دارند، صعودی‌تر خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود این سود به ۷.۹ میلیارددلار برسد که نسبت به‌سال ۲۰۱۹ میلادی افزایش می‌یابد (سود خالص ۲۰۱۹ مبلغ ۶.۲ میلیارد دلار بوده است) اما کماکان این ایرلاین‌های آمریکای‌شمالی هستند که بیشترین درصد سود خالص هوانوردی دنیا را از آن خود می‌کنند. ایرلاین‌های آمریکای‌شمالی با اینکه در سال جاری میلادی نسبت به‌سال قبل، روندی کاهشی در به‌دست آوردن سود و درآمد خواهند داشت و حدودا ۹ درصد سود کمتری خواهند کرد، اما ۵۶ درصد درآمد کل صنعت هوانوردی را در سال ۲۰۲۰ از آن خود می‌کنند. در قاره آفریقا نیز می‌توان به‌گسترش سریع و بهبود شرایط صنعت هوانوردی درحوزه شرق آفریقا در سال 2020 امیدوار بود؛ اما در غرب، مرکز و جنوب آفریقا این نگاه تا حدودی ناامیدکننده است. پیش‌بینی می‌شود از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ میلادی اقدامات موثر جهت نوسازی ناوگان و بهبود زیرساخت‌های هوانوردی درمنطقه شرق آفریقا، جایی که کشورهای کنیا، تانزانیا، روآندا، اتیوپی و اوگاندا قرار دارند،  انجام گیرد.

افزایش جابه‌جایی کالا توسط شرکت‌های ترابری هوایی

درسال جاری میلادی، حمل کالا توسط شرکت‌های هواپیمایی و ترابری جهان نسبت به‌سال ۲۰۱۹،   دودرصد افزایش می‌یابد و نزدیک به 62.4  میلیون‌تن کالا خواهد بود.  شرکت‌های مطرح در این زمینه عبارتند از  fedex, dhl express, Emirates, cathay pasific airlines, ups air cargo. این شرکت‌ها درسال پیش‌رو از سود سرشاری برخوردار خواهند شد.

روند  صعودی ایرباس
برخلاف بوئینگ، سال ۲۰۱۹ برای ایرباس از بهترین سال‌های فعالیتش بود.  پس از شکست پروژه ۷۳۷ مکس بوئینگ و کاهش تولید حدود ۴۰ درصدی این شرکت،  سیل خریداران ناامید از ۷۳۷ مکس به‌سمت خرید ایرباس ۳۲۰ روانه شد. پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی درسال ۲۰۲۰ همچنان برای ایرباس ادامه داشته باشد و شاهد افزایش سهام این شرکت در تالار بورس باشیم. هرچند که هرچه به انتهای سال ۲۰۲۰ نزدیک شویم و به‌سمت سال ۲۰۲۱ میلادی برویم، این موازنه قدرت متعادل‌تر خواهد شد.

روند روبه‌رشد صنعت هوانوردی هند

هند بالاترین رشد ترافیک مسافر را درجهان در اختیار دارد و رشد ترافیک مسافر در این کشور تا ۲۰ سال آینده، حتی بیشتر از چینی خواهد بود که دوسوم فرودگاه‌های درحال ساخت دنیا مابین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ در آن قرار داشته است.
 پیش‌بینی می‌شود صنعت هوانوردی هند همچنان به‌روند روبه‌رشد خود ادامه دهد و تردد دربعضی فرودگاه‌های این کشور مانند فرودگاه ایندیرا گاندی در دهلی نو درسال ۲۰۲۰ میلادی (1399 هجری شمسی)  بیشتر از فرودگاه هیترو لندن باشد.

ادغام و خصوصی‌سازی ایرلاین‌های داخلی 

 با توجه به‌تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی کشور، پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های داخلی مجبور به هم‌افزایی امکانات و منابع با ادغام و ترکیب بایکدیگر شوند.  امکانات و هواپیماهای ایرلاین‌های کوچک و کم‌سابقه‌تر توسط شرکت‌های بزرگ‌تر جذب خواهند شد و نهایتا سه  تا پنج  ایرلاین خصوصی خواهیم داشت که این مهم اگر به‌نحو صحیح انجام شود (خصوصی و نه خصولتی)  باعث جذب نقدینگی و کنترل بخشی از تورم خواهد شد. درسال آینده تاثیر بخش روابط‌عمومی در شرکت‌های هواپیمایی بسیار پررنگ خواهد بود و شرکتی موفق‌تر است که بخش روابط‌عمومی موفق‌تری داشته باشد.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =