کد خبر: 227946
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
لندرور دیفندر 110 مدل 2020

لندرور دیفندر 2020 بر اساس پلتفرم D7x و در دو نسخه 90 (سه درب) و 110 (پنج درب) ساخته می شود. این خودرو از کالبدی جدید به همراه برخی از آخرین تکنولوژی ها سود می برد.

به گزارش «اخبار خودرو​»،لندرور دیفندر 2020 بر اساس پلتفرم D7x و در دو نسخه 90 (سه درب) و 110 (پنج درب) ساخته می شود. این خودرو از کالبدی جدید به همراه برخی از آخرین تکنولوژی ها سود می برد. در نگاه نخست به بدنه این شاسی بلند واقعا آفرود، باز هم این اتاق جعبه ای شکل آن است که علی رغم تغییرات زیاد جلب توجه می کند.

سازه این پلتفرم جنسی از آلومینیوم سبک وزن داشته و نقشی اساسی در شکل گیری مقاوم ترین بدنه ساخت شرکت لندرور ایفا کرده است. گفته می شود سازه دیفندر 2020 در مقایسه با پلتفرم هایی که در آن شاسی از بدنه مستقل است، تا سه برابر مقاومت بیشتری دارد.

بهره گیری از چنین پلتفرمی بستری مناسب تر را برای بهره گیری از سیستم تعلیق کاملا مستقل، گیربکس کمکی دو سرعته و سیستم چهار چرخ محرک دایمی را فراهم نموده است. افزون بر این توان کشش بار خودرو نیز افزایش پیدا کرده و دیفندر 2020 توانایی بکسل کردن تریلری با حداکثر وزن 3,720 کیلوگرم را دارد. این نسل از لندرور دیفندر با 12 رینگ مختلف که ابعادی بین 18 الی 22 اینچ دارند، قابل انتخاب است.

لندرور با دیفندر 2020 سیستم جدید را معرفی کرده است. این سیستم Configurable Terrain Response (اقدام قابل تنظیم با نوع مسیر) نام دارد و همانگونه که از نامش نیز پیداست، به راننده اجازه می دهد قابلیت های خودرو را متناسب با نوع مسیر آفرود دقیق تر تنظیم کند.

دیگر تجهیزات مربوط به آفرود دیفندر 2020 عبارتند از دیفرانسیل لغزش محدود مرکزی قابل کنترل با نمایشگر مرکزی، سیستم تشخیص عمق آب، سیستم کنترل حرکت در تمامی مسیرها و سیستم مشاهده دقیق مسیر پیش روی چرخ های جلو (ClearSight Ground View).

برای رانندگی با دیفندر 2020 سه حالت تنظیم شده که با انتخاب هر کدام از آنها نحوه پاسخدهی گیربکس، فرمان و سیستم کنترل چسبندگی تغییر می یابد.

نسل جدید لندرور دیفندر در ایالات متحده با دو پیشرانه به فروش خواهد رسید. این دو پیشرانه با کدهای P300 و P400 شناخته می شوند. پیشرانه P300 در واقع یک موتور بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر توربو است که 296 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با این پیشرانه که پیشتر در رنجرور ایووک و جگوار E-Pace نیز به کار گرفته شده، دیفندر 2020 در عرض 8.1 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت می رساند.

پیشرانه P400 از نوع هیبرید نرم 48 ولتی بوده و قلب اصلی آن را یک موتور بنزینی 3 لیتری خطی شش سیلندر توربو تشکیل می دهد. این موتور در کنار توربوشارژر به سوپرشارژر الکتریکی نیز مجهز شده و با یک موتور برقی مغناطیس دائم همکاری می کند.

خروجی پیشرانه P400 برابر با 395 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور اعلام شده است. در صورت تجهیز به این پیشرانه، دیفندر 2020 شتاب صفر تا صد را در عرض 6.1 ثانیه محقق خواهد کرد.

دیفندر 2020 از تجهیزات و سیستم های کمکی متعددی بهره می برد که از مهم ترین آنها می توان به مواردی مثل کروز کنترل تطبیق پذیر، کنترل ترافیک عقب، کنترل خروج امن، ترمز اضطراری، سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم تشخیص علایم ترافیکی، سیستم کنترل شرایط راننده و سیستم کمکی پارک جلو و عقب اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =