کد خبر: 227955
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

معاون مدیرعامل در کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر ضرورت تحقق شعار سال99 گفت: جهش تولید در گروه صنعتی ایران خودرو قطعا با ارتقای کیفیت محصولات همراه خواهد بود.

به گزارش «اخبار خودرو​»،مجتبی استادرحیمی ضمن تشریح راهبردها و رویکردهای ترسیم شده برای دستیابی به اهداف کیفیت در سال99، از حرکت به سمت بهره مندی از سیستم Tiering در شبکه تامین خبر داد و گفت: با انتخاب قطعه سازان توانمند داخلی و کمک به توانمندسازی سایر قطعه سازان، روند تضمین کیفیت قطعات نیز با سهولت بیشتری انجام خواهد شد. 
وی افزود: تامین مواد اولیه، قطعات و مجموعه‌های با کیفیت هم‌زمان با پیشبرد برنامه‌های ساخت داخل، تحقق تولید با کیفیت با اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های بهبود کیفیت، نظارت کیفی ویژه بر فرآیندهای صادرات، لجستیک، تحویل و ارایه خدمات بدون نقص از اولویت‌های حوزه کیفیت در سال 99 است و برای دستیابی به اهداف، نسبت به تدوین برنامه‌ها در راستای ارتقای سطح رضایت‌مندی مشتریان اقدام شده است.


همکاری با دانش بنیان‌ها
استادرحیمی با بیان این که در مسیر ارتقای کیفیت محصولات و اجرای پروژه ها و برنامه های بهبود کیفیت در سال جاری، علاوه بر توانایی سازندگان داخلی، از ظرفیت های موجود در شرکت های دانش بنیان نیز بهره مند خواهیم شد اضافه کرد: براساس تغییرات ایجاد شده در رویکرد راهبردی تامین و کنترل و تضمین کیفیت از قطعه به سیستم با تمرکز بر ساخت داخل قطعات، برنامه های اجرایی برای دستیابی به اهداف در این حوزه تدوین شده است. 
وی خاطرنشان کرد: استقرار طرح کنترلی قطعه در سیستم خودرویی در محل سازندگان، شناسایی و تعریف سیستم خودرویی، لیست قطعات مرتبط با هر سیستم و تعریف تست پلن و تامین قطعات بر اساس سیستم (سازنده واحد) و با کیفیت برتر از جمله طرح ها و برنامه های اجرایی است. 
معاون مدیرعامل در کیفیت ایران خودرو ادامه داد: تضمین اجرای طرح تکوین پروژه‌های محصولات و قطعات با چابک‌سازی فرآیند تاییدیه قطعات و اجرای فرآیند بازنگری شده تضمین کیفیت سازندگان در تکوین قطعات جدید و همچنین ارتقای آدیت پروژه ها با اجرای آدیت های تخصصی و جزئی در فرآیند تولید محصولات جدید دنبال خواهد شد. 


فرهنگ کیفیت در فرآیند تولید
وی استقرار فرهنگ کیفیت در فرآیند تولید خودرو در سطح گروه صنعتی ایران خودرو را یکی از راهبردهای اصلی این خودروساز دانست و تاکید کرد: برهمین اساس تداوم کیفیت قطعات و محصول و کاهش نوسانات با تمرکز بر فرهنگ کیفیت در ساخت و پاسخگو بودن تولیدکننده هر بخش نسبت به کیفیت محصول دنبال می شود. 
استادرحیمی انتخاب سازندگان براساس معیار کیفیت قطعات تولیدی را عامل تعیین کننده در سهم آنان از قطعات مورد نیاز ایران خودرو عنوان کرد و گفت: ارتقای سطح کیفیت طراحی، تامین و تولید و حرکت به سمت نظام رده‌بندی تامین‌کنندگان و تطبیق سهم تأمین‌کنندگان (MRP) با قابلیت‌های کیفی آنها  و اجرای سیاست خروج از تأمین قطعات تک سورسی از دیگر راهبردهای ترسیم شده برای سال 99 است. 
وی همچنین ارتقا و بهبود فرآیند حمل و لجستیک قطعات،‌ بدنه‌ها و محصولات تولیدی نیز از راهبردهای اصلی ترسیم شده برای سال 99 عنوان کرد و با تاکید بر استقرار سیستم یکپارچه کیفیت در تمامی سایت های ایران خودرو گفت: ارتقای استانداردها و زیرساخت های کیفیت در سایت های تولیدی ایران خودرو با تدوین و اجرای رویه‌ جدید نظارت کیفی سایت‌ها، ارتقا و اجرای سه المان واکنش به هنگام، کنترل فرآیند و ممیزی داخلی در سایت ها و پیاده سازی و توسعه سیستم‌های یکپارچه کیفی در تمامی سایت‌ها دنبال می‌شود. 


تضمین کیفیت محصولات صادراتی
استادرحیمی از عملیاتی شدن برنامه های متنوع در حوزه صادرات محصولات ایران خودرو در سال 99 خبر داد و گفت: برهمین‌اساس و با راهبرد تضمین کیفیت محصولات صادراتی، طبقه‌بندی کیفی قطعات جهت تخصیص به خودروهای صادراتی، رعایت الزامات تکوین در تمامی خودروهای صادراتی و ارتقای ارزیابی فرآیند و تجاری سازی محصولات صادراتی اجرایی خواهد شد. 
وی ادامه داد: چابک‌سازی استانداردها و اجرای اثربخش آن نیز از دیگر راهبردهای تعیین شده برای ارتقای کیفیت در سال 99 است. 
ارتقای کیفیت محصولات ایران‌خودرو و به دنبال آن ارتقای رضایت مشتریان نیز با بهینه سازی فرآیند ثبت و رسیدگی به شکایات خاص، بهبود شاخص تعداد ایرادات اعلام شده توسط مشتریان (IQS) با اجرای پروژه‌های مشترک با شرکت‌های بازرسی، ایجاد مکانیزم مدیریت حل ایرادات و ارتقای سطح هم‌پوشانی شاخص‌های کیفی فرآیند با مشخصه‌های رضایت‌مندی مشتری برای دستیابی به اهداف این راهبردی تعیین شده است. 
معاون مدیرعامل در کیفیت محصولات ایران خودرو در ادامه از برنامه ارتقای سطح کیفیت محصول سمند و 405 به سه ستاره و هایما اس.5 به چهار ستاره در سال 99 خبر داد و گفت: بهبود 10 درصدی امتیاز کیفیت سایر محصولات از جمله خانواده محصولات پژو 206، پژو207، دنا و همچنین بهبود در برخی مکانیزم‌ها و سیستم‌های خودرویی  و موتور نیز  از جمله پروژه‌های بهبود کیفیت در حوزه محصولات، سیستم و قطعات در سال جاری اجرایی می شود.
وی تاکید کرد: در سال گذشته برنامه های متعدد بهبود و ارتقای کیفیت در تمامی زنجیره تولید در گروه صنعتی ایران خودرو به اجرا گذاشته شده و در شرایط سخت تحریمی علاوه بر حفظ سطح کیفیت محصولات نسبت به ارتقای آن نیز اقدام شده است به گونه ای که در پایان این سال بیش از 88 درصد از محصولات دارای سطح کیفی 3، 4 و 5 ستاره بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =