کد خبر: 227975
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
اقدام ویژه ضدکرونائی سایپا

گروه خودروسازی سایپا با هدف حفظ جریان تولید در کشور و پاسخ به تعهدات خود در زمینه تحویل خودرو به مشتریان، ۱۹ اقدام درون سازمانی و برون سازمانی را بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داده تا با تلاش در جهت حفظ سلامت کارکنان خود، تولید محصولات در سال جدید را پس از تایید ستاد ملی مقابله با کرونا آغاز کند.

به گزارش «اخبار خودرو​»،سال گذشته تمامی خطوط و سالن های تولید گروه خودروسازی سایپا تا ۲۸ اسفندماه سال ۹۸ فعال بوده اما با لطف الهی و به دلیل اجرای موثر و صحیح اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مشکلی در خصوص حفظ سلامت کارکنان این گروه خودروسازی پیش نیامد؛ بر این اساس، این اقدمات در آغاز سال جهش تولید گسترده تر شده و با جدیت بیشتری اجرا خواهند شد تا علاوه بر تضمین سلامت پرسنل، تولید محصولات سایپا برای پاسخ به تعهدات به مشتریان از سر گرفته شود.

براین اساس، نخستین اقدام درون سازمانی این گروه خودروسازی تشکیل کارگروه تخصصی مقابله با شیوع کروناویروس در سایپا در نخستین روزهای اسفند ۹8 بود تا با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در ادامه ستاد ملی مقابله با کرونا اقداماتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کووید-19 در سطح گروه سایپا انجام شود.

ضدعفونی مداوم مبادی ورودی، سرویس‌های حمل و نقل، سطوح و سالن‌های تولید به همراه نصب مخازن محلول ضدعفونی در سطح شرکت‌های گروه جهت استفاده پرسنل از جمله اقدامات درون سازمانی گروه خودروسازی سایپا در جهت گندزدایی از محیط کاری کارکنان بود.

همچنین بلافاصله بعد از اعلام مشاهده نمونه‌هایی از مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، از صبح روز سوم اسفندماه ۹۸ هرروز و در هر شیفت کاری تب‌سنجی و تست‌های پزشکی از تمام کارکنان در مبادی ورودی شرکت‌های گروه انجام شد و در ادامه نیز با تغییر شیفت‌های کاری، ضمن کاهش مدت‌زمان حضور کارکنان در هر شیفت، فعالیت رستوران‌های کارکنان متوقف و سرو غذا در سطح شرکت ممنوع شد. علاوه براین، تمامی ظروف، یخچال، دستگاه‌های پخت و پز موجود در واحدها جمع‌آوری شد و برای موارد ضروری استفاده از ظروف یک‌بار‌مصرف در دستور کار قرار گرفت.

در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نیز بنر، پوستر و دستورالعمل‌های رعایت بهداشت فردی در تمام نقاط شرکت جهت ارتقای سطح آموزش کارکنان نصب و پیامک های آموزش بهداشت فردی به‌طور مستمر و روزانه برای تمام کارکنان گروه خودروسازی سایپا ارسال شد.

تامین و توزیع ماسک و دستکش بهداشتی در میان کارکنان نیز از دیگر اقدام های گروه خودروسازی سایپا در بخش درون سازمانی بوده است.

اما گروه خودروسازی سایپا پس از شیوع بیماری کرونا و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، مجموعه ای از اقدامات برون سازمانی را برای کمک به شبکه نظام سلامت کشور به صورت جهادی در دستور کار قرار داد.

راه‌اندازی دو سایت تولید ماسک بهداشتی با ظرفیت روزانه ۲۵ هزار عدد ماسک در شرکت سایپاآذین و یکی از شرکت های زنجیره تامین گروه خودروسازی سایپا یکی از این اقدامات در واپسین روزهای سال۹۸ بود.

همچنین در نخستین روزهای سال جدید و با وجود تعطیلات نوروز و همچنین محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کووید-19، خط تولید جهادی محلول ضدعفونی‌کننده در کمتر از سه روز در شرکت طیف سایپا تجهیز و راه اندازی و با دریافت گواهینامه استاندارد سیب سلامت از سازمان غذا و دارو به تولید محلول های ضدعفونی کننده سطوح و دست زیر نظر کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

علاوه بر تولید محلول و محصولات مورد نیاز شبکه بهداشتی کشور، گروه خودروسازی ساپیا برای ارج نهادن به تلاش‌های شبانه روزی جهادگران عرصه سلامت، ارائه خدمات رایگان خودرو شامل حمل خودرو به نمایندگی، اجرت تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای را برای پزشکان و پرستاران فعال در واحدهای درمانی مقابله با بیماری کرونا در نظر گرفت.

از دیگر اقدامات قابل اشاره در حوزه خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا برای مقابله با شیوع بیماری کرونا می توان به توسعه خدمات غیرحضوری و برقراری میز خدمت با استفاده از بسترهای اینترنتی جهت مشتریان و خریداران اشاره کرد که منجر به کاهش تعداد قابل توجهی از سفرهای درون شهری شده است.

همیاری در اجرای پویش ملی #درخانه بمانیم از طریق ارائه خدمات امدادی در درب منازل توسط امدادخودرو سایپا، راه‌اندازی نخستین سامانه آموزش آنلاین تعمیرات فنی خودرو توسط سایپایدک با هدف توسعه آموزش غیرحضوری، تمدید گارانتی محصولات سایپا توسط سایپایدک و ارائه خدمات در محل با هدف جلوگیری از تردد مشتریان در سطح شهرها و نمایندگی‌ها و افزایش ۲۰ درصدی ناوگان خدمت در محل توسط سایپا با هدف پوشش گسترده خدمات به مشتریان نیز از دیگر اقدامات خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا برای مقابله با ویروس کووید-19 بوده است.

این اقدامات سایپا باعث شد دبیر ستاد ملی کرونا کشور با ارسال نامه ای به مدیرعامل سایپا از اقدامات این گروه تقدیر کرده و نیز فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در بازدید از خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده سایپا اقدام مدیران ارشد سایپا را ایفای یک نقش مسئولانه اجتماعی با درک از نیاز اجتناب‌ناپذیر و قطعی کشور در حوزه خدمات‌رسانی عمومی بداند و از این که سایپا ظرفیت و توان خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اختصاص داده از این مجموعه قدردانی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =