کد خبر: 227984
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
بازار خودرو

در پی مصوبه ستاد مدیریت کرونا نمایشگاه‌های خودرو از جمله واحدهای غیرضروری به شمار می‌روند که باید تا ۳۱ فروردین ماه تعطیل باشند.

به گزارش «اخبار خودرو​»،در پی مصوبه ستاد مدیریت کرونا نمایشگاه‌های خودرو از جمله واحدهای غیرضروری به شمار می‌روند که باید تا ۳۱ فروردین ماه تعطیل باشند. در این شرایط طبق اعلام رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، بازار خودرو نیز تعطیل و معامله‌ای انجام نمی‌شود و به تبع قیمت‌ها در این بازار در ثبات بوده و تغییر نداشته است.

 باتوجه به اینکه حسن روحانی در جلسه صبح یکشنبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، زمان آغاز فعالیت های اقتصادی در استان تهران را از روز شنبه ۳۰ فروردین ماه اعلام کرده، همچون روال سابق تنها واحدهای صنفی عرضه‌کننده کالاهای ضروری همچون نانوایی‌ها، خواربارفروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها، میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعال خواهند بود.

همچنین بنا بر اعلامیه شورای اصناف، تمامی نمایشگاه های خودرو تا ۳۱ فروردین ماه تعطیل خواهند بود.

در رابطه با این تعطیلی و تاثیر آن بر قیمت های بازار خودرو، سعید موتمنی- رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران- در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بازار خودرو تعطیل و همچون روزهای پایانی سال ۱۳۹۸  معامله ای انجام نمی‌شود، بنابراین قیمت‌هایی هم که در این رابطه ارائه می‌شوند، به طور قطع منطقی نیستند و هر قیمتی هم که این روزها برای خودروها اعلام شود، درست نیست؛ چراکه بازار تعطیل بوده و معامله ای صورت نمی‌گیرد.

به گفته وی قیمت‌های خودرو نسبت به ایام پایانی سال گذشته هیچ تغییری نداشته است؛ هرچند که در همین روزهای رکودی بازار خودرو، برخی افرادی آگهی‌ هایی برای فروش خودروهای خود منتشر می‌کنند اما به دلیل اینکه چشم انداز روشنی از بازار خودرو و حتی اوضاع اقتصادی پیش رو وجود ندارد،  مشتریان تمایلی به معامله در این بازار ندارند؛ بنابراین بازار با رکود شدیدی مواجه شده است.

موتمنی با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، چنانچه فعالیت‌های اقتصادی آغاز هم شوند، به نظر نمی‌رسد که افراد برای خرید و فروش خودرو مراجعه کنند گفت: پیش‌بینی ما این است که این شرایط تا چند ماه آینده و تا از بین رفتن کامل این ویروس ادامه دار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =