کد خبر: 228004
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

استاندار خراسان رضوی گفت: سیاست‌های محدودکننده در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان ادامه خواهد داشت و همان‌طور که در ستاد ملی مقابله با کرونا نیز مصوب شد، محدودیت‌های خارج از استانی نیز همچنان به قوت خود باقی‌ است.

به گزارش «اخبار خودرو​»،بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‎حسینی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان که در محل سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از کادر درمانی و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های رسیده همچنان خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های محدودکننده در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: همان‌طور که در ستاد ملی مقابله با کرونا نیز مصوب شد، محدودیت‌های خارج از استانی همچنان به قوت خود باقی‌ است.

رزم‌حسینی افزود: بر اساس نظر پزشکان، در صورتی که تجمعات کاهش پیدا کند و زنجیره انتقال قطع شود، قطعا در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی در خصوص توزیع بسته‌های معیشتی، گفت: 300 هزار  بسته معیشتی در سطح استان پیش‌بینی شده که بخشی از آن در اختیار جامعه هدف قرار گرفته و مابقی نیز توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مشاغل کم‌ریسک می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، دانشگاه علوم پزشکی پروتکل‌های بهداشتی مربوط به نحوه چگونگی فعالیت این واحدها را با جزئیات مشخص می‌کند.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: نظارت بر اصناف برای اجرای پروتکل‌های ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی نیز بر عهده تعزیرات، اصناف و پلیس نظارت بر اماکن خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی ضمن تشکر از مردم استان برای رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌ ویژه در روز طبیعت، تصریح کرد: فرهنگ مربوط به رفتار اجتماعی باید توسط رسانه‌ها و صداوسیما مرکز استان تبلیغ شود تا مردم در خانه‌ها بمانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =