کد خبر: 228013
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
image-20200408142633-1.jpeg

اجاره خودرو یا همان رنت ماشین، چند سالی است در ایران جایگاه خود را پیدا کرده و تقریبا اکثر افراد در موقعیت های مختلف ممکن است به فکر اجاره کردن وسیله نقلیه بیافتند. در این مطلب سعی داریم به نکاتی مهم در خصوص این سرویس بین المللی بپردازیم.

1- اصلا چرا باید ماشین اجاره کنیم؟

در این روز هایی که تقریبا بیشتر اخبار جهان در مورد شیوع ویروس کرونا می باشد، بهترین راه در خانه ماندن است، اما اگر بنا به دلایلی مجبور باشیم از خانه بیرون برویم، مطمئن ترین راه تردد با خودروی شخصی می باشد. اما ممکن است به دلایل مختلف دسترسی به خودروی شخصی مقدور نباشد. شاید ماشین خود را ثبت نام کرده اید اما هنوز تحویل داده نشده، یا شاید احتیاج به تعمیر داشته ولی با توجه به تعطیلی مشاغل نتوانسته اید آن را به تعمیرگاه ببرید . یا حتی ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که ترجیح می دهید بجای خرید خودرو،  با پول خود سرمایه گذاری و کسب سود کنید و در عوض با وسایل نقلیه عمومی تردد کنید.

 در چنین شرایطی بهترین راه کار،  اجاره یک خودروی مناسب از یک شرکت اجاره خودرو می باشد تا در سریع ترین زمان با شرایط بسیار مناسب ماشین مورد نظر شما را جلوی درب منزل تحویل دهد. پیشنهاد ما  شرکت کاسپین رنت می باشد که با بیش از 10 سال سابقه فعالیت مستمر در زمینه رنت خودرو ، بهترین و مناسب ترین قیمت را برای شما در نظر گرفته است.

شما می توانید از ناوگان خودرویی این شرکت که دارای بیش از 100 دستگاه انواع خودروهای سواری- شاسی بلند- ایرانی – خارجی – چینی ، ماشین های برند و لوکس و سدان های لاکچری می باشد، بسته به بودجه خود ماشین دلخواه را  انتخاب کرده و بصورت روزانه، هفتگی یا ماهانه کرایه کنید. همچنین توجه داشته باشید کلیه خودروها قبل از تحویل به مشتری به طور کامل شستشو و ضدعفونی می شوند.

2- مدارک لازم برای اجاره خودرو چیست؟

مدارک مورد نیاز اجاره خودرو در هر شرکت با دیگری متفاوت است. همچنین شرایط ضمانت خودرو ها با هم تفاوت دارد و مسلماً هر چه قیمت خودرو بالاتر باشد مدارک و ضمانت های مطمئن تری مورد نیاز است. البته این موضوع در مورد اجاره خودرو با راننده متفاوت است و مدرک خاصی مورد نیاز نیست. اما بطور معمول برای اجاره خودرو بدون راننده معمولا نیاز به کارت شناسایی معتبر دارید و یک فقره چک یا سفته به مبلغ ارزش کل خودرو باید امانت بگذارید. همچنین می بایست 10 درصد ارزش خودرو را بصورت نقدی، به عنوان ودیعه یا دپوزیت به شرکت اجاره خودرو پرداخت کرده و پس از عودت ماشین وجه خود را بازپس بگیرید. البته در کاسپین رنت تمهیداتی در نظر گرفته شده که در صورت عدم داشتن پول نقد، شما می توانید مبلغ ودیعه را به شکل ارز – طلا یا سکه به امانت بگذارید.

اما اگر این هم برای شما ممکن نیست راه کارهای دیگری نیز در نظر گرفته شده است. مثلا می توانید خودروی شخصی خود را در پارکینگ شرکت به امانت بگذارید. یا سند ملکی داشته باشید. در هر صورت شرایط بسیار منعطفی در این شرکت برای مشتریان محترم در نظر گرفته شده تا با خیال راحت از خدمات مربوطه استفاده کنند.

3- کدام خودرو برای اجاره مناسب تر است؟

این یکی از مهمترین سوالات در مورد رنت خودرو است که البته بستگی به عوامل بسیاری دارد. اگر خودرو را برای انجام امور روزانه و شهری اجاره می کنید بهتر است از ماشین های جمع و جور با قیمت ارزان استفاده کنید، ماشین هایی مثل پژو 207 یا پژو پرشیا یا سراتو.

اما اگر قصد سفر دارید بهتر است خودرویی ایمن تر و با امکانات رفاهی بیشتر انتخاب کنید و البته خودرویی که فضای صندوق خوبی برای چمدان های شما داشته باشد. اگر دوست دارید فضای کابین بزرگ تری داشته باشید از خودروهای شاسی بلند استفاده کنید.

در برخی مواقع ممکن است نیاز به خودروی لوکس و گران قیمتی داشته باشید. مثلا تصور کنید قرار مهمی دارید یا به مراسم مهمی دعوت شده اید. در چنین شرایطی اجاره یک ماشین لاکچری مثل مازراتی یا پورشه یا مثلا بی ام دبلیو 740 باعث می شود در آن مراسم بدرخشید.

کاسپین رنت با تنوع فراوان ناوگان خودرویی خود دست شما را برای انتخاب ماشین دلخواهتان باز گذاشته است شما می توانید با ورود به صفحه لیست قیمت اجاره خودرو شرکت کاسپین رنت خودروی دلخواهتان را انتخاب و همین حالا رزرو کنید.

4- در صورت تصادف یا سرقت خودروی اجاره ای چه کنیم؟

شاید به جرات بتوان گفت این موضوع مهم ترین دغدغه مشتریان رنت خودرو و اجاره ماشین عروس بدون راننده است. اکثر شرکت های اجاره خودرو برای اطمینان از متضرر نشدن مشتری در صورت تصادف، برای خودروها بیمه ثالث و بدنه کامل صادر می کنند که در صورت بروز حوادث، شرکت های بیمه بخش عمده ای از خسارت را پرداخت می کنند. اما نکته ای که وجود دارد افت قیمت خودرو و روزهایی است که این خودرو در تعمیرگاه می ماند که خوب علاوه بر ایجاد مشکل برای مشتری، خسارت های سنگینی را نیز به شرکت اجاره خودرو تحمیل می کند. که معمولا شرکت های رنت، تمامی خسارت مازاد بر آن چه که شرکت بیمه پرداخت می کند را از اجاره کننده دریافت می کنند. این موضوع  مخصوصا در مورد خودروهای گران قیمت نگرانی زیادی برای اجاره کننده ایجاد می کند. اما شرکت کاسپین رنت شرایطی را پیش بینی کرده که در صورت وقوع تصادف یا سرقت مشتری هیچ گونه خسارتی متحمل نشود و سریعا خودروی جایگزین به ایشان تحویل داده شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    مطلب مفیدی بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =