در موتورسیکلت‌های انژکتوری روشن شدن چراغ‌چک، آن هم به‌صورت چشمک‌زن و متناوب، به‌معیوب بودن یا اشکال در یکی از سنسورهای موتور مربوط می‌شود.

موتورسیکلت  Z180 مدل 98 دارم و بیش از یک هفته است در زمان روشن کردن آن، چراغ‌چک موتور پنج‌مرتبه به‌حالت چشمک‌زن روشن و خاموش می‌شود. همچنین موتورسیکلتم درصورت حرکت با یک سرعت یکنواخت و ثابت مثلا 45 کیلومتر برساعت بدون مشکل کار می‌کند، اما اگر سرعت را کمتر کنم و موقعی که دورموتور پایین باشد، افت قدرت بسیاری به‌وجود می‌آید. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو​»،در موتورسیکلت‌های انژکتوری روشن شدن چراغ‌چک، آن هم به‌صورت چشمک‌زن و متناوب، به‌معیوب بودن یا اشکال در یکی از سنسورهای موتور مربوط می‌شود. به‌بیان دیگر اگر سنسور دریچه‌گاز یا سوکت مربوطه آن با اشکال مواجه باشد، سبب روشن شدن متناوب چراغ‌چک می‌شود. درچنین‌حالتی باید سنسور دریچه‌گاز و سوکت مربوط به‌آن بررسی شود و درصورت عدم‌اشکال در سوکت و اتصالات مربوطه، برای رفع مشکل باید سنسور دریچه‌گاز را تعویض کنید. از سوی دیگر در پاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت باتوجه به‌اینکه در زمان حرکت با سرعت‌های یکنواخت مشکلی برای موتورسیکلت شما وجود ندارد، اما به‌هنگام کاهش سرعت یا حرکت با دورموتور پایین موتور با افت قدرت مواجه می‌شود، می‌توان به‌سه‌عامل اشاره کرد.   درصورت تنظیم نبودن سوپاپ‌های موتور چنین‌مشکلی می‌تواند رخ دهد. براین اساس باید عیوب ظاهری و لقی یا فاصله میان سوپاپ و اسبک‌ها بررسی و تنظیم شود.   یکی از مهم‌ترین موارد در موتورهای احتراق‌داخلی، سیستم جرقه‌زنی است. با در نظر داشتن این موضوع احتمال دارد متعلقات سیستم جرقه‌زنی چون پیکاپ و بوبین به‌اصطلاح با مشکل برق‌دزدی مواجه شده باشد که درچنین‌حالتی باید بوبین و پیکاپ و همچنین فاصله میان آن‌ تا فلایویل بررسی و درصورت نیاز این دو قطعه الکترونیکی تعویض شوند تا مشــکل برطرف شود.   همچنین درصورتی که سنسور دریچه‌گاز به‌حالت دور آرام باز نگردد، چنین اشکالی به‌وجود خواهد آمد. بنابراین در زمان بررسی این سنسور امکان دارد سوکت مربوطه شل شده باشد که درصورت تنظیم آن درجای خود تا حدی مشکل رفع خواهد شد. همچنین سیم گاز باید بررسی شود و درصورت نیاز آن را تعویض کنید. لازم به‌ذکر است مراحل عیب‌یابی موتورسیکلت‌های انژکتوری باید توسط شخص متخصص یا تکنسین نمایندگی‌ها پیگیری و مشکل به‌طور کامل برطرف شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =