ابتدا باید گفت عیب‌یابی از راه دور درست نیست و نیاز به‌بررسی‌ بیشتری دارد. اما به‌صورت کلی چنین مشکلی ناشی از سه‌علت اصلی است.

به گزارش «اخبار خودرو​»،ابتدا باید گفت عیب‌یابی از راه دور درست نیست و نیاز به‌بررسی‌ بیشتری دارد. اما به‌صورت کلی چنین مشکلی ناشی از سه‌علت اصلی است.  اگر استپر موتور خودرو شما معیوب شده باشد یا به‌دلیل کارکرد بسیار و عدم‌توجه به‌تمیز کردن و نگهداری صحیح از آن، با اشکال مواجه شده باشد و به‌درستی کار نکند، باید استپرموتور باز و ضمن بررسی تمیز شود. اما درصورت برطرف نشدن مشکل، باید آن را تعویض کنید. همچنین برای طی مراحل عیب‌یابی باید از شخص متخصص و آگاه به خودروهای انژکتوری کمک بگیرید.   سنسورها در خودروهای مجهزبه‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، وظیفه بسیار مهمی دارند. بنابراین اگر یکی از سنسورها معیوب شده باشد یا در روند کار آن اختلالی به‌وجود آمده باشد، چنین مشکلی را ایجاد می‌کند. دراین صورت ممکن است سنسور دورموتور خودرو شما معیوب شده باشد که در این صورت برای رفع مشکل باید تعویض شود. 
  یکی دیگر از سنسورهای مهم در سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، سنسور دریچه‌گاز است. اگر این قطعه الکترومکانیکی به‌درستی کار نکند، می‌تواند در به‌وجود آمدن چنین‌مشکلی نقش موثری داشته باشد. براین اساس باید ECU به‌دستگاه عیب‌یاب متصل شود؛ چراکه احتمال دارد خطای سنسور دریچه‌گاز منجربه‌چنین مشکلی شده باشد که با پاک کردن آن و تعویض این سنسور، مشکل رفع خواهد شد. اما درنظر داشته باشید که اگر سیم گاز نیز ایراد داشته باشد، می‌تواند چنین مشکلی را ایجاد کند. بنابراین برای رفع مشکل باید این قطعه نیز بررسی و درصورت نیاز تعویض شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =