باتوجه به‌اینکه موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بهره می‌برد، به‌سختی روشن شدن موتور دو علت اساسی دارد.

موتورسیکلت باجاج پالس NS160 مدل 97 دارم و دو روز است موقع استارت زدن به‌سختی روشن می‌شود و پس از آن دود آبی‌رنگی از اگزوز خارج می‌‎شود. همچنین آمپر بنزین روی صفحه‌کیلومتر میزان سطح بنزین داخل باک را به‌درستی نشان نمی‌دهد؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو​»باتوجه به‌اینکه موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بهره می‌برد، به‌سختی روشن شدن موتور دو علت اساسی دارد. درمرحله اول باید تمام قطعات و اتصالات سیستم ‌سوخت‌رسانی بررسی شود. به‌عبارت دیگر باید از سالم بودن متعلقات سیستم ‌سوخت‌رسانی اطمینان حاصل کرده و درصورت نیاز آن‌ها را تعویض کنید. در مرحله دوم، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها که همان سیستم جرقه‌زنی است باید مورد بررسی و عیب‌یابی قرار گیرد. در این حالت ممکن است فاصله میان قطعه الکترونیکی پیکاپ و فلایویل در حد استاندارد خود نباشد. بر این اساس باید فاصله میان این قطعه الکترونیکی و فلایویل تنظیم و در صورت معیوب بودن این قطعه الکترونیکی تعویض شود. 
از سوی دیگر خارج شدن دود آبی از موتور دو علت اصلی دارد. نخست‌اینکه اگر به‌پیشرانه موتور فشار زیادی وارد کرده باشید، رینگ‌های پیستون آسیب دیده و معیوب شده‌اند و در این صورت باید موتور باز و رینگ‌های پیستون تعویض شود. دوم‌اینکه باید شمع موتور را بررسی کنید؛ چراکه احتمال دارد این قطعه کثیف شده باشد و پیشنهاد می‌شود برای عملکرد بهتر شمع را تعویض کنید. اما درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت میزان بنزین درون باک توسط مکانیزم رئوستای مربوطه و فرآیند کاهش یا افزایش مقاومت به‌صفحه‌نمایشگر منتقل می‌شود و میزان سوخت داخل باک را به‌نمایش می‌گذارد. بنابراین درصورت معیوب شدن رئوستا و شناور یا خرابی صفحه‌نمایشگر، نمایشگر سوخت نیز به‌درستی کار نمی‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

آخرین اخبار