نوسان دور موتور در خودروهای انژکتوری می‌تواند چهار علت اساسی داشته باشد.

به گزارش «اخبار خودرو​»،نوسان دور موتور در خودروهای انژکتوری می‌تواند چهار علت اساسی داشته باشد. اما درنظر داشته باشید که عیب‌یابی از راه دور درست نیست و برای رفع مشکل باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.از آنجا که استپر موتور نقش مهمی در تثبیت دور آرام موتور دارد و به‌عنوان قطعه‌ای الکترومکانیکی در روند کارکرد موتور تاثیرگذار است، بنابراین اگر این قطعه باتوجه به‌کارکرد بالا، معیوب شده باشد، چنین مشکلی ایجاد می‌شود. درچنین‌حالتی باید ابتدا استپر موتور تمیز و شفت این قطعه نیز بررسی شود و درصورت سالم بودن شفت و عدم گیر کردن آن و تمیز شدن این قطعه، اگر همچنان مشکل پابرجا باشد، برای رفع مشکل باید این قطعه را تعویض کنید.   یکی از مهم‌ترین سیستم‌هایی که در یک موتور بنزینی ایفای نقش می‌کند و به‌عبارتی نبض موتور به‌حساب می‌آید، سیستم سوخت‌رسانی است. هرگونه ایراد در این سیستم و متعلقات آن می‌تواند سبب نامیزان کارکردن موتور شود. 
بر این اساس ابتدا باید انژکتورهای موتور بررسی شود؛ چرا که ممکن است انژکتورها باتوجه به‌دوگانه سوز بودن خودرو شما به‌اصطلاح گرفته باشد و میزان سوخت مورد نیاز  سیلندرها را تامین نکند. در این صورت باید انژکتورها باز و توسط دستگاه شست‌وشو داده شوند تا این ایراد رفع شود.   از دیگر سیستم‌های مهم در راستای راه‌اندازی موتور درون‌سوز بنزینی سیستم جرقه‌زنی است. اگر متعلقات این سیستم با اشکال مواجه شده باشد، قدرت جرقه‌زنی کاهش می‌یابد و سبب مشکلاتی چون نوسان در دورموتور می‌شود. در این حالت باید نخستین قطعه این سیستم که همان شمع است، بررسی شود. با در نظر گرفتن استفاده از دو سوخت متفاوت، شمع‌های موتور خودرو شما با اختلال مواجه می‌شوند و به‌درستی عمل نمی‌کنند. بنابراین باید شمع‌های موتور تعویض شوند.
   دریچه‌گاز نیز یکی از مواردی است که در تثبیت دورموتور نقش به‌سزایی دارد. به‌عبارت دیگر اگر این قطعه الکترومکانیکی نیز با اشکال مواجه شده باشد، در به‌وجود آمدن این مشکل تاثیرگذار است. بر این اساس باید دریچه‌گاز و متعلقات آن نیز بررسی و در صورت نیاز برای رفع مشکل تعویض شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =