کد خبر: 228759
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت های خودروسازی در رویکرد جدید، مکلف به واگذاری اموال و دارایی های خود، افزایش بهره وری و صادرات شدند.

به گزارش «اخبار خودرو​»،مهدی صادقی نیارکی به فعالیت هایی که در دوره جدید توسط شرکت های خودروسازی باید صورت گیرد، اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه اقداماتی که در راستای تنظیم بازار اتخاذ شده است، منجر به کاهش قیمت خودرو، کاهش تقاضا، واقعی شدن قیمت ها و شکست حباب قیمت ها خواهد شد، اما یکی از مهم ترین نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، تامین خودرو است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین خودرو باید به گونه ای باشد که نهادهای پولی و مالی نقدینگی صنعت خودروسازی را تامین کنند و از سویی بانک مرکزی هم ارز مورد نیاز این صنعت و صنایع وابسته به آن را تخصیص دهد.

وی با بیان اینکه هدف گذاری شرکت های خودروسازی تولید روزانه 4 هزار دستگاه خودرو است، افزود: رسیدن به این تیراژ تولید منوط به تامین ارز و ریال خودروسازان است، در این میان تکالیفی هم برعهده شرکت های خودروسازی گذاشته شده است که از جمله آن واگذاری اموال و دارایی های غیرتولیدی، افزایش بهره وری  و توسعه صادرات است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره تمهیدات جدیدی که برای صنعت خودرو در راستای آرامش بازار اتخاذ شده است، تصریح کرد: شرکت های خودروسازی از بهمن97 هیچ افزایش قیمتی نداشتند و هر گونه افزایش قیمتی که اتفاق افتاده مربوط به بازار است.

وی با بیان اینکه برای کنترل قیمت خودرو در بازار اقدامات جدیدی صورت گرفته است که امیدواریم اثرگذاری آن زیاد باشد، افزود: هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که به سمت واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع حرکت کند، لذا با سیاست های جدید از جمله فروش خودرو به افراد بالای 18 سال، 36 ماه عدم خرید خودرو توسط متقاضی و باطل شدن گارانتی بعد از سه ماه از مصرف نکردن خودرو می توان به هدف یاد شده دست یافت.

صادقی نیارکی تاکید کرد: ما باید به گونه ای عمل کنیم که همه بدانند خودرو کالای سرمایه ای نیست و مصرفی است، بدین جهت حذف سود مشارکت در ثبت نام خودرو یکی از اقداماتی است که صورت گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =