GLE کوپه

«مرسدس‌بنز GLE کوپه»؛  ازجمله خودروها با پلاک گذرموقت است که در خیابان‌های تهران تردد می‌کند. این مهمان اروپایی که غالبا در خیابان‌های شمال‌غرب تهران مشاهده شده است، به‌دلیل آن‌که به صورت رسمی وارد بازار ایران نشده است، برای مخاطبان و علاقه‌مندان از جذابیت بالایی برخوردار است.

به گزارش «اخبار خودرو​»،این روزها که سفرها به‌دلیل شیوع کرونا به پایین‌ترین حد خود رسیده است، شاهد عبورومرور خودروهای گذرموقت کمتری نیز در سطح کشور هستیم. هرسال با نزدیک شدن به فصل تابستان و تعطیلی مدارس، شاهد بالا رفتن حجم سفرها و ورود خودروهای خاص به کشور به صورت ترانزیت و گذرموقت بودیم. اما امسال باتوجه به شرایط موجود، خودروهای خاص و کمیاب کمتری پا به‌خاک کشور گذاشته‌اند. با این‌حال هر از چندگاهی خودروهای گذرموقت در خیابان‌ها مشاهده می‌شوند که برخی از آن‌ها به دلیل تازگی و جذابیت‌های بصری توجه عابران و رهگذران را به خود جلب می‌کنند.
«مرسدس‌بنز GLE کوپه»؛  ازجمله خودروها با پلاک گذرموقت است که در خیابان‌های تهران تردد می‌کند. این مهمان اروپایی که غالبا در خیابان‌های شمال‌غرب تهران مشاهده شده است، به‌دلیل آن‌که به صورت رسمی وارد بازار ایران نشده است، برای مخاطبان و علاقه‌مندان از جذابیت بالایی برخوردار است. درصورتی‌که این مدل می‌توانست مجوز ورود به بازار ایران را دریافت کند، رقابت نزدیکی با ب‌ام‌و ایکس4 را تجربه می‌کرد و می‌توانست آمار فروش قابل‌توجهی را از آن خود کند.

  مشخصات فنی «مرسدس‌بنز GLE»
کمپانی مرسدس‌بنز در سال 2015 برای رقابت با همتای دیرینه خود یعنی کمپانی ب‌ام‌و، تصمیم به تولید و عرضه نسخه کوپه کراس‌اوور کامپکت خود گرفت. به همین منظور برای نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو دیترویت2015 از GLEکوپه پرده‌برداری کرد. همین امر باعث شد طرفداران مرسدس‌بنز برای رقابت با حریفان حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشند. این در حالی است که نسخه استاندارد این خودرو نیز همزمان با عرضه این محصول تولید و عرضه می‌شد.
درواقع باید مبدع این کلاس خودرویی را کمپانی ب‌ام‌و دانست زیرا با معرفی و رونمایی از مدل X6، سنت‌شکنی کرد و کلاس جدیدی را به گروه خودروهای شاسی‌بلند افزود. پس از آن برخی دیگر از خودروسازان اروپایی اقدام به معرفی مدل‌های جدید در این رده کردند. حال باگذشت چندسال خودروهای شاسی‌بلندکوپه دیگر غیرعادی به‌نظر نمی‌رسند و جایگاه  باثباتی  نیز میان خریداران پیدا کرده‌اند.

  ویژگی‌های طراحی «GLE کوپه»
 قسمت بیرونی GLE کوپه درمقایسه‌با مدل عادی حدود ۷سانتی‌متر طول بیشتر و ۴سانتی‌متر ارتفاع کمتری دارد. جلوپنجره‌ لوزی‌شکل آن از یک قاب محکم و ورودی‌های هوا تشکیل شده است. از ویژگی‌های دیگر این مدل می‌توان به صندوق عقب گردتر همراه با چراغ‌های عقب بزرگ‌تر اشاره کرد. طرح لبه‌ اسپویلر آن نیز از اس‌کلاس‌کوپه‌ به عاریت گرفته شده و جای پلاک نیز در بخش پایین‌تری نسبت‌به سپر تعبیه شده است. 
نمای ظاهری این خودرو اقتباس کاملی از کانسپت coupe suv است که در اوایل سال 2014 از آن رونمایی شده بود. ولی نمونه تولیدی، نسبت‌به این کانسپت، سپرجلو خوش‌فرم‌تری دارد. در نمای پشتی طبق روال معمول مرسدس‌بنز AMG، از چهار عدد خروجی اگزوز استفاده شده است. فرم چراغ‌های عقب و نوار کرومی بین چراغ‌ها نیز برگرفته از مدلS CLASS COUPE است. رینگ چرخ‌ها هم 21‌اینچی آلومینیومی و ویژه AMG هستند.
همچنین طراحی ویژه AMG به داخل کابین هم سرایت کرده است. صندلی‌ها؛ اسپرت هستند و فرمان نیز مشابه  اس‌کوپه و جنس روکش نیز از چرم NAPPA است. سیستم COMAND به همراه صفحه نمایشگر 8اینچی (که در بسیاری‌از مدل‌های جدید مرسدس‌بنز وجود دارند) در این خودرو هم استفاده شده‌اند. به‌گفته مرسدس‌بنز این خودرو با 1642لیتر گنجایش، بزرگ‌ترین فضای بار را در این کلاس دارد. جایگاهی که بعد از این خودرو فقط ب‌ام‌و X6 در آن حضور دارد.

  مشخصات فنی پیشرانه‌ها
مرسدس‌بنز کلاس GLE نیز مانند سایر کلاس‌ها با طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی به بازار جهانی عرضه می‌شود. «GLE 300d 4Matic» از یک پیشرانه‌ 6سیلندر 3لیتری‌دیزلی با قدرت 245 اسب‌بخار و گشتاور 500نیوتون‌متری بهره می‌برد. میانگین مصرف این خودرو در هر یک‌صد کیلومتر معادل 6.1 تا 6.4 لیتر است و در هر کیلومتر 161 تا 169 گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند. مدل هیبرید GLE 450 4Matic  نیز مجهز به یک پیشرانه 6سیلندر 3‌لیتری‌بنزینی است که خروجی آن معادل 367 اسب‌بخار و گشتاور 500 نیوتون‌متری است. مصرف سوخت متوسط این مدل در هر یک‌صد کیلومتر؛ 8.3 تا 9.4 لیتر و آلایندگی آن در هر کیلومتر نیز بین 190 تا 214 گرم است. البته پیشرانه‌های کم‌حجم 2لیتری برای برخی بازارها در دسترس است که می‌تواند نیرویی معادل 242اسب‌بخار تولید کند. همچنین نمونه‌های پرفورمنس این خودرو نیز تولید و عرضه می‌شوند که از لحاظ عملکرد، توانایی رقابت با سوپراسپرت‌ها را دارند.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن زاده IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    به به چه ماشین شاسی بلند اسپرت و خوشگلی. ای کاش ی روز واردات باز میشد و شاهد چنین ماشین های اسپرت خاصی تو خیابان ها بودیم. ی خسته نباشی هم به تیم خوب و کار کشته روزنامه دنیای خودرو دم همتون گرم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =