کد خبر: 229064
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
آکورا تایپ‌اس

پس از شایعات فراوان برند لوکس هوندا اعلام کرد بهار سال آینده تایپ‌اس دوباره به‌جمع محصولات این کمپانی می‌پیوندد.

به گزارش «اخبار خودرو»،پس از شایعات فراوان برند لوکس هوندا اعلام کرد بهار سال آینده تایپ‌اس دوباره به‌جمع محصولات این کمپانی می‌پیوندد. درواقع ما درحال صحبت درمورد TLX تایپ‌اس هستیم که به‌موتور ۳ لیتر توربوشارژ شش‌سیلندر وی‌شکل مجهز شده که قرار است حتی از موتور ۳.۵ لیتر شش‌سیلندر قدیمی که ۲۹۰ اسب‌بخار توان خروجی دارد، قدرتمندتر باشد. 
به‌غیر از پیشرانه جدید، تایپ‌اس با سیستم ترمز مجهزتری همراه شده و همچنین تنظیم‌کننده گشتاور برای افزایش هندلینگ در پیچ‌ها به‌سیستم چهارچرخ‌محرک این خودرو اضافه شده است. دقیقا همین تنظیم‌کننده گشتاور برای چهارچرخ باعث شده این خودرو از دراختیار داشتن گیربکس دستی محروم باشد. 
درواقع پس از رونمایی از این خودرو مهم‌ترین سوالی که در ذهن علاقه‌مندان ایجاد شده بود، همین عدم‌امکان نصب گیربکس دستی بود که مسئولین شرکت توضیح دادند به‌دلیل استاندارد بودن گزینه‌های مربوط به‌سیستم چهارچرخ‌محرک هوشمند، امکان درنظر گرفتن گیربکس دستی برای TLX جدید فراهم نبوده است. 
درنتیجه گیربکس ۱۰ سرعته اتومات تنها گزینه موجود برای این خودرو است؛ اما با دراختیار داشتن فناوری اسپرت‌شیفت ترتیبی (Sequential) این گیربکس نسبت به‌انواع 8 و 9 سرعته عملکرد سریع‌تری دارد. 
همچنین آکورا برای تایپ‌اس جدید سیستم تنظیم گیربکس جدیدی را فراهم کرده که باعث می‌شود کاراکتر دقیق‌تر و تهاجمی‌تری به‌این گیربکس دهد و سناریوهای متنوعی را برای سبک رانندگی و هماهنگ کردن آن با عملکرد خودرو فراهم آورد. 
نباید فراموش کنیم که محصولات تایپ‌اس در آکورا همگی مجهز به‌گیربکس دستی بودند، اما حالا این سنت شکسته شــــده و درواقع TL تایپ‌اس مدل ۲۰۰۸ آخرین نمونه از این سری بود که به‌گیربکس دستی مجهز شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =