کد خبر: 229558
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور گفت: در سطح کشور ۱۵ هزار کیلومتر راه اصلی به بزرگراه تبدیل می‌شود که در حال حاضر هفت هزار کیلومتر آن در دست اجرا است.

به گزارش «اخبار خودرو»،محمدرضا کدخدازاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سطح کشور ۱۵ هزار کیلومتر راه اصلی جزو تعهدات است که باید به بزرگراه تبدیل شود و پروژه های در دست اجرا در این بخش بر اساس کشش و ظرفیت بیشتر استان‌ها، تقاضای زیاد ترافیک و توسعه یافتگی کمتر در حوزه بزرگراهی، در سطح استانها پخش شده است.

وی ادامه داد: این پروژه ها در استان های مرزی در جنوب و جنوب شرقی کشور به دلیل ترانزیتی بودن و کمتر توسعه یافتگی و با اعتبارات موجود با اولویت بندی در دست انجام است تا به اهداف امسال و سالهای آینده برسیم.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور گفت: بر اساس برآوردهای اولیه انجام شده ۵۰ هزار میلیارد ریال نیاز است تا یک‌هزار کیلومتر از راه ها در سال جهش تولید به بهره برداری برسد و برای سال های آینده نیز اهداف مختلفی تعریف و نیاز اعتباری آن اعلام می شود.

کدخدازاده اظهارداشت: در سطح کشور از سال ۸۰ پروژه های بزرگراهی جزو برنامه های دولت قرار گرفت که هم اکنون ۱۵ هزار کیلومتر در سطح استانها در دست اجراست.

وی به مساله قیر اشاره کرد و افزود: این مهم در دست تصمیم گیران، قانون گذاران و کسانی است که لوایح را در مجلس پیشنهاد و تصویب می کنند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور گفت: تا سال گذشته قیر را یا به صورت مستقیم تحویل می دادند یا اینکه در سال گذشته اعتبار مجزایی برای این مهم تخصیص یافت که این مساله در سالجاری انجام نشد.

کدخدازاده اضافه کرد: با شرکت های قیرساز وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم از اعتبارات نقدی یا اسنادی، در اختیار آنها قرار دهیم و قیر در اختیار بگذارند اما یکی از مشکلات در این حوزه عدم ثبات قیمت قیر بود که کار مار را مشکل کرد.

وی تاکید کرد: در این خصوص درخواستی از دولت و رئیس جمهوری کردیم که دستوری به وزارت نفت داده شود تا پایه های قیری که در اختیار ما قرار می دهند قیمت ثابتی برای مصرف داخل داشته باشد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور گفت: در حال حاضر به دلیل نرخ دلار تقاضا برای صادارت قیر بیشتر شده و امکان دارد تا پروژه های داخلی ما را تحت الشعاع قرار دهد.

کدخدازاده افزود: تقاضا کرده ایم ۷۰۰ هزار تن پایه قیری ما را به صورت عدد ثابت در اختیار قرار دهند تا با قیرسازان وارد مذاکره شویم از اعتبارات موجود استفاده کنیم.

وی به پروژه های بزرگراهی استان زنجان اشاره کرد و گفت: جاده ترانزیت زنجان – قزوین، سلطانیه – کبودرآهنگ، زنجان – بیجار و زنجان به دندی به رغم اینکه بعد از شیوع کرونا کارگاه ها تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتند و محدودیت اعتبارات وجود دارد اما در استان زنجان فعال است.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور گفت: همه سعی و تلاش بر این است تا اعتباراتی برای این پروژه ها که مراحل پایانی خود را سپری می کنند با تامین ایمنی هر چه سریعتر زیر بار ترافیک برود.

به گزارش ایرنا، از برنامه های معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور و هیات همراه در سفر به استان زنجان، بازدید از پروژه های سلطانیه - قیدار - کبودر آهنگ و جلسه ای در کارگاه شرکت جهاد نصر و شرکت پیمان راه همدان، بازدید از محور ترانزیت زنجان و شامگاه چهارشنبه نیز در بازدید از مسیر زنجان - بیجار و زنجان به دندی در جلسات کارگاهی این پروژه ها شرکت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =