همان‌طور که بیش از یک‌سال پیش وعده داده شده بود، فورد برای بازار اروپا دو پیشرانه نیمه‌هیبرید برای فیستا و حالا فوکوس درنظر خواهد گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،همان‌طور که بیش از یک‌سال پیش وعده داده شده بود، فورد برای بازار اروپا دو پیشرانه نیمه‌هیبرید برای فیستا و حالا فوکوس درنظر خواهد گرفت. پیش از این نیز مشخص شد که برای نسخه ST از فوکوس مشتری‌های اروپایی امکان انتخاب گیربکس جدید هشت‌سرعته اتوماتیک را خواهند داشت. 
این جعبه‌دنده که روی هر دو نسخه استاندارد و استیت عرضه شده است، جایگزین نسخه شش‌سرعته فعلی خواهد شد. به‌علاوه به‌جای اهرم معمول دنده در آن از یک دکمه درحال چرخش استفاده خواهد شد و امکان انتخاب حالت‌های رانندگی sport و drive نیز در آن تعبیه شده است. درکنار این گیربکس‌ها پیشرانه یک‌لیتری اکوبوست را خواهیم داشت که توانی برابر با ۱۵۳ اسب‌بخار خواهد داشت و میانگین مصرف سوخت این موتورها در هر 100 کیلمتر ۴.۱ لیتر اعلام شده است. این رقم نسبت به‌موتور ۱.۵ لیتری اکوبوست با توان ۱۴۸ اسب‌بخار، کاهش ۱۸ درصدی را در مصرف‌سوخت نشان می‌دهد. 
برای تولید این نمونه‌ها فورد تنها دینام اصلی موتورهای یک‌لیتری را با ژنراتورهای BISG تعویض کرده است. این نوع از دینام‌ها در زمان هدررفت انرژی، آن را به‌توان برقی تبدیل می‌کنند و به‌باتری‌های لیتیوم-یونی خنک‌شونده با هوا می‌فرستند. سپس این انرژی ذخیره‌شده درمواقع خاصی وارد مدار می‌شود تا مصرف سوخت کاهش یابد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =