از آنجا که موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری بهره می‌گیرد، خفه شدن موتور آن هم در هوای گرم تنها به دو دلیل اتفاق می‌افتد.

موتورسیکلت 135سی‌سی مدل 87 دارم و باتوجه به پر بودن باک بنزین موتورسیکلتم، در زمان حرکت در سرعت‌های بالاتر از 40 کیلومتر برساعت کشش و قدرت لازم برای حرکت ندارد و موتور خفه می‌کند. این مشکل در فصل‌های سرد سال وجود ندارد و تنها در هوای گرم اینچنین است. از سویی یک هفته‌ای‌ است هنگام تعویض دنده از 2 به 3 یا بالعکس باید نیروی بیشتری را برای جا زدن دنده به‌پدال وارد کنم و دنده به‌سختی جا می‌رود، علت چیست؟

 به گزارش «اخبار خودرو»،از آنجا که موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری بهره می‌گیرد، خفه شدن موتور آن هم در هوای گرم تنها به دو دلیل اتفاق می‌افتد. 1- اگر سیستم‌سوخت‌رسانی موتورسیکلت شما تنظیم نباشد یا به‌عبارت دیگر قطعه تنظیم‌کننده سوخت به‌نام ژیگلور معیوب باشد، میزان تنظیم سوخت از حالت استاندارد خارج شده و منجربه افت قدرت و کشش می‌شود. درچنین‌حالتی باید کاربراتور موتورسیکلت شما باز و ژیگلور آن بررسی شود تا در صورت معیوب بودن این قطعه آن را تعویض کنید تا سوخت کافی به‌سیلندر برسد. 2- باتوجه به‌اینکه سیستم‌های سوخت‌رسانی کاربراتوری فاقد سنسور و ECU واحد پردازشگر مرکزی است و با درنظر گرفتن مکانیکی بودن سیستم سوخت‌رسانی، به‌شکل دقیق تنظیم نمی‌شود و بنابراین با افزایش دمای هوا که منجربه اینرسی گاز می‌شود، سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری با اختلالاتی مواجه می‌شود که این مساله در عملکرد و روند کاری موتور نیز تاثیر بسزایی دارد. 
این موضوع به‌ضعف درطراحی سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری منتهی می‌شود و هیچ راه‌حلی برای آن وجود ندارد. اما این نکته را نباید فراموش کرد که بخارات بنزین ناشی از گرما سبب چنین مشکلی نیز می‌شود. درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما نیز باید گفت تعویض ‌سخت و جا نرفتن دنده ناشی از خرابی کشویی‌هاست که باید این قطعات بررسی و برای رفع مشکل تعویض شوند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =