کد خبر: 229587
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

برای اینکه موتور خودرو بتواند یک قدرت ایده‌آل داشته باشد، باید پارامترهای احتراق چون سوخت، جرقه، کنترل الکترونیکی و... مساعد باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»،برای اینکه موتور خودرو بتواند یک قدرت ایده‌آل داشته باشد، باید پارامترهای احتراق چون سوخت، جرقه، کنترل الکترونیکی و... مساعد باشند. درچنین شرایطی پیشرانه فاقد لرزش و اختلال، قدرت مطلوب با کمترین آلایندگی را تولید خواهد کرد. در برخی از خودروهای داخلی یا چینی‌ها حالت خاموش شدن پی در پی یا لرزش پیشرانه به‌وجود می‌آید که در این شرایط ممکن است راننده تصور کند به‌دلیل گرمای هوا یا خرابی شیرکنیستر چنین مشکلی ایجاد شده است. اما چه‌عاملی سبب بروز این حالت در خودرو می‌شود؟ معمولا درحالتی که سنسور دما یا سنسور فشار هوای ورودی به‌پیشرانه معیوب شده باشد، عملکرد خودرو با اختلال مواجه خواهد شد. در این حالت ممکن است خودرو دچار مصرف سوخت بالا، نوسان دورموتور، شتاب ضعیف و خاموش شدن مکرر شود. 
گاهی ممکن است با تعویض سنسورهای مذکور نیز این عیب برطرف نشود. در این شرایط باید کانکتورها یا سیم‌کشی سنسورها ‌بررسی شود. توجه داشته باشید درصورت بروز این عیب در خودرو بی‌درنگ برای عیب‌یابی به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =