بورس

روز گذشته در گروه خودرویی طی 93هزار نوبت معاملاتی، 941میلیون سهم به ارزش 697میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ بر 294هزار میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته و در جریان نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، نمادهای این صنعت بورسی روند بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، ایران‌خودرو، سایپا، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، پارس‌خودرو، زامیاد، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا آذین، مهرکام پارس، صنایع ریخته‌گری ایران، مهرکام پارس، ایران‌خودرو دیزل، رینگ‌سازی مشهد، ایرکا پارت‌صنعت و فنرسازی خاور مثبت شدند و درمقابل نمادهای الکتریک‌خودرو شرق، فنرسازی خاور، بهمن‌دیزل و موتورسازان تراکتورسازی ایران منفی شدند.

  پیش‌بینی رکوردشکنی جدید خودرویی‌ها
روز گذشته در گروه خودرویی طی 93هزار نوبت معاملاتی، 941میلیون سهم به ارزش 697میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ بر 294هزار میلیارد تومان شد. پیش‌بینی می‌شود در معاملات امروز ارزش بازار گروه خودرویی از مرز 300هزار میلیارد تومان عبور خواهد کرد و این مساله برای خودروسازان بسیار مهم خواهد بود. روز شنبه شاخص کل بورس نیز با افزایش بیش از 46هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 466هزار واحدی قرار گرفت.

  تصور کسب سود بدون ریسک در بورس
برخی کارشناسان معتقدند جریان گسترده ورود نقدینگی در کنار این باور که بازار سرمایه در وضعیت کنونی مورد حمایت دولت قرار گرفته و ذهنیتی را بین فعالان بازار ایجاد کرده است که قادر به کسب سود بدون ریسک در بورس هستند. به همین دلیل با جسارت بیشتری اقدام به ورود منابع و نقدینگی جدید به این بازار می‌کنند. همچنین  سهامداران بورس در انتظار اصلاح شاخص کل با نزدیک‌شدن به کانال یک‌میلیون و ٤٠٠ هزار واحد بودند، اما نکته قابل توجه این است که در معاملات هفته گذشته شاخص بورس با عبور از این عدد، انتظار بسیاری از فعالان بازار را برای اصلاح شاخص بورس نادرست نشان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =