کد خبر: 229654
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

باتوجه به‌اینکه دولت صنعت ‌قطعه را به‌رسمیت نمی‌شناسد و آن را زیرمجموعه‌ای از صنعت‌خودرو می‌داند، کمک‌های مالی به‌قطعه‌سازان را از طریق خودروسازان انجام می‌دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»،عضو هیات‌مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان استان تهران باانتقاد از به‌رسمیت شناخته نشدن صنعت‌قطعه‌ و عدم‌تامین نقدینگی مستقیم قطعه‌سازان از سوی دولت گفت: «باتوجه به‌اینکه دولت صنعت‌قطعه را به‌رسمیت نمی‌شناسد و آن را زیرمجموعه‌ای از صنعت‌خودرو می‌داند، کمک‌های مالی به‌قطعه‌سازان را از طریق خودروسازان انجام می‌دهد. این درحالی‌است که بارها پیشنهاد شده به‌صنعت‌قطعه به‌صورت مستقیم کمک شود. زیرا هر زمانی که منابع مالی قطعه‌سازان از طریق خودروسازان تامین شده، صرف جبران کسری نقدینگی خودروسازان شده و سهم ناچیزی از آن در اختیار قطعه‌سازان قرار گرفته است.»
محسن رزمخواه ادامه داد: «به‌رغم قول‌های وزارت صمت برای کمک به‌قطعه‌سازان اما تاکنون اقدامی دراین‌زمینه صورت نگرفته و قطعه‌سازان با مشکل نقدینگی مواجه هستند. براساس برآوردهای انجام‌شده کمبود نقدینگی قطعه‌سازان در سال 99 حدود 20 هزار میلیاردتومان است و اگر دولت بتواند چنین‌رقمی را به‌صورت مستقیم (نه از طریق خودروسازان) دراختیار صنعت‌قطعه قرار دهد، قطعا تحول عظیمی در این صنعت رخ خواهد داد.»
وی بااشاره به‌تاثیر کمبود نقدینگی قطعه‌سازان برافزایش خودروهای ناقص تصریح کرد: «کمبود قطعه خودروهای ناقص ناشی از دو مساله است. قسمت ناچیزی از آن به‌امور داخلی و کمبود نقدینگی قطعه‌سازان مربوط می‌شود و بخش اعظم آن به‌واردات قطعه از خارج بازمی‌گردد که به‌دلیل تحریم و مشکلات نقل و انتقال ارز، خودروسازان درخرید قطعات از خارج با موانعی مواجه هستند و مادامی که مشکلات سیاسی کشور حل و فصل نشود، این موضوع به‌قوت خود باقی است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =